שלושה ימים לאחר שנציבות שירות המדינה הגישה תובענה משמעתית נגדה, הושעתה ל-14 יום היועצת של שרה נתניהו, ציפי נבון. מנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי הודיע על כך לנציבות, ומסר כי ההשעיה החלה ב-25 בחודש.
התובענה הוגשה בעקבות שורת פוסטים מסיתים שפרסמה נבון מאז תחילת המלחמה. "במעשיה אלו התבטאה הנאשמת התבטאויות חמורות ופוגעניות אשר אינן הולמות עובדי מדינה, בוודאי שלא עובדת משרד ראש הממשלה, שמועסקת במעון ראש הממשלה", צוין בתובענה.
1 צפייה בגלריה
פוסט נגד קבוצת שמאשימה את נתניהו במחדל
פוסט נגד קבוצת שמאשימה את נתניהו במחדל
ציפי נבון ואחד מהפוסטים המסיתים
הכותרת
להפוך את עזה ל"שטח B נחות" | היום שאחרי המלחמה עפ"י יעקב נגל
19:59
כך למשל צוין כי ב-8 באוקטובר, יום אחרי מתקפת הפתע של מחבלי חמאס, שיתפה נבון פוסט שבו יש תמונה של גופות בשקיות לפני קבורה, שנכתב בו כי "על זה צריך למחות, להפגין ולחסום כבישים". נבון אף הוסיפה טקסט משלה: "נו חובבי פדופילים, אחים לנשק, סרבני טיס וגיוס, מרוצים עכשיו???", כשהיא מכוונת אל ארגונים ואזרחים אשר מחו נגד מדיניות הממשלה.
ב-12 באוקטובר פרסמה נבון פוסט של אדם אחר שהעלה תמונה של אישה וכתב כי היא יהודייה ונשואה למחבל ש"איך שהוא ידע על המסיבה ברעים". נבון הוסיפה את הכיתוב "אמיתי?". לפי נציבות שירות המדינה, בכך פרסמה נבון מידע פוגעני שכלל פרטים אישיים של אזרחים, מבלי לדעת אם יש אמת כלשהי בפרסום.
ב-13 באוקטובר שיתפה נבון תמונה של קבוצת פייסבוק בשם "אשם מחדל 23", שבה יוחסה לראש הממשלה בנימין נתניהו אחריות למחדל. נבון הוסיפה כיתוב: "עוד לא סיימנו לקבור את מתינו, אנחנו רק בתחילתה של המלחמה, והבוגדים מהשמאל ממשיכים בהסתה". למחרת היא שיתפה פרסום עם תמונה של אישה שמתגוררת באילת עם תכנים לכאורה בעד תומכי טרור. נבון הוסיפה כיתוב: "ואתם שואלים אם באמת יש יהודונים בוגדים בתוכנו, אני מאמינה שכן והמון".
בתובענה צוין כי נבון הסתבכה כבר בעבר בהליך משמעתי בעקבות פרסומים פוגעניים נגד חברי כנסת, שרים, היועץ המשפטי לממשלה, פרקליט המדינה, יו"ר ועדת הבחירות ומבקר המדינה. בספטמבר 2019 נערך לה שימוע אצל ממלא-מקום מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הובהרו לה האיסורים שחלים עליה כעובדת מדינה והיא נדרשה לחדול מהתנהגות זו.
נבון, שמלווה את שרה נתניהו עוד מהקדנציה הראשונה של ראש הממשלה, התחייבה בינואר 2022 בפני גורמים רשמיים לחדול מפרסום אמירות פוגעניות ומעליבות. נציבות שירות המדינה הורתה אז למנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי לערוך לנבון שימוע לפני השעיה, אך היא הודיעה שנותרה חולה בביתה.