יו"ר מפלגת חד"ש ומייסד הרשימה המשותפת, חבר הכנסת איימן עודה, הודיע הערב (שלישי) על פרישה מהחיים הפוליטיים אחרי שמונה שנים. הוא הבהיר כי אינו מתפטר מהכנסת הנוכחית, והסביר בעברית: "חלק תפקידו של משרת ציבור הוא לדעת מתי לקחת צעד אחורה כדי להסתכל על התמונה הגדולה. לכן קיבלתי היום את אחת ההחלטות הקשות בחיי: בסיום הקדנציה הזאת לא אתמודד בבחירות הבאות לכנסת".
בסרטון שפרסם בפייסבוק בשפה הערבית הוסיף: "החלטתי לנקוט בעמדה אחראית כלפי האחדות הלאומית שלנו בכך שלא ארוץ בפעם הבאה. אשתדל יחד איתכם לבנות את האחדות הרחבה ביותר על בסיס התוכנית הפוליטית שהביאה אותנו ל-15 מנדטים, עם תחושת הכוח הקולקטיבית והאמיתית שלנו".

2 צפייה בגלריה
איימן עודה
איימן עודה
עודה פורש אחרי 8 שנים. "המטרה הגדולה: כינון שלום בין שני העמים"
(צילום: אבי מועלם)
בקריאה מרומזת לאחדות עם יו"ר רע"מ מנסור עבאס, איתו התעמת לא אחת בין היתר על רקע כניסתו של האחרון לקואליציה בממשלתם של נפתלי בנט ויאיר לפיד, אמר בסרטון שפרסם בפייסבוק: "זכינו ב-15 מנדטים והבאנו גאווה. ראיתי ילדים מריעים למשותפת ומשננים את הסיסמה שלה. ראיתי את קשישים שנאבקים להגיע לקלפי. הרגע הזה חייב לחזור ולבסס את השלבים הבאים".
"אשאר בכנסת כנציג עמי עד תום המושב הזה. ברור שאשאר פעיל בגופי חד"ש. הבית הפוליטי שלי, אליו יש לי את כל הנאמנות והמחויבות", הוסיף והודה לתומכיו "על כל רגע בשמונה השנים האחרונות". הוא כבר סימן את מטרתו הבאה: "את השלב הבא אקדיש למטרה הגדולה יותר, כינון שלום בין שני העמים".
מפלגת חד"ש, בראשה עדיין עומד עודה שכאמור לא יתמודד לכנסת הבאה, הגיבו על החלטתו: "חד"ש מכבדת את ההחלטה של ח"כ עודה ומדגישה כי הוא ימשיך לכהן בכנסת עד סוף הקדנציה הנוכחית. לקראת מערכת הבחירות הבאה חד"ש תבחר רשימה חדשה. חד"ש מביעה הערכה עמוקה לאיימן ולמחויבות שלו בכל תפקידיו: כחבר מועצת העיר חיפה, כמזכיר חד"ש וכיו"ר הרשימה בכנסת".

2 צפייה בגלריה
השבעת הממשלה
השבעת הממשלה
"זכינו ב-15 מנדטים, הרגע הזה חייב לחזור"
(צילום: AFP)
עודה נבחר עמוד בראשות מפלגת חד"ש והיה ממייסדי הרשימה המשותפת ב-2015, לאחר פרישתו של מוחמד ברכה. עוד קודם לכן כיהן כחבר מועצת חיפה מטעם מפלגת חד"ש. בראשותו הגיעה הרשימה המשותפת ל-15 מנדטים, הישג שיא עבור מפלגה ערבית, בכנסת ה-23 לפני כשלוש שנים.
בשנה שלאחר מכן, בעקבות חילוקי דעות, רצה הרשימה המשותפת ללא רע"מ שבראשה עומד ח"כ מנסור עבאס, והתרסקה ל-6 מנדטים בלבד - שפל כוחה מאז הוקמה. בבחירות האחרונות שהתקיימו בנובמבר 2022 גם בל"ד נפרדה מהרשימה המשותפת, וחד"ש של עודה רצה עם תע"ל בראשות אחמד טיבי. בכך, מרשימה משותפת של ארבע מפלגות - נותרו שתיים בלבד.
בספטמבר 2019, בצעד היסטורי, המליצה הרשימה בראשותו לנשיא המדינה דאז ראובן ריבלין להטיל את הרכבת הממשלה על יו"ר מפלגה ציונית, בני גנץ שהיה אז יו"ר כחול לבן, רשימתו המשותפת עם יאיר לפיד. בל"ד, חלק מאותה רשימה שבראשה עמד עודה, התנגדה להמלצה זו. במרץ 2020, בבחירות שהגיעו לאחר מכן המשותפת המליצה פה אחד על גנץ. "כל 15 חברי הרשימה המשותפת אכן ממליצים. אבל זה פחות ממקום של אהבת מרדכי אלא בעיקר משנאת המן", הבהיר עודה.