3 צפייה בגלריה
פצועים יידוי אבנים ליד קריית ארבע
פצועים יידוי אבנים ליד קריית ארבע
אבנים שפגעו ברכב ליד קריית ארבע
(צילום: הצלה יו"ש)
הרמטכ"ל אביב כוכב התייחס אתמול (יום רביעי) לתופעת יידוי האבנים ביהודה ושומרון, ואמר בעצרת מיוחדת באוגדת איו"ש כי "אני יודע שהחיים פה מציבים אתגרים לא פשוטים. אני יודע שיש אירועים של פח"ע, החל מזריקות אבנים ולעיתים נראה לכם שאנחנו לא ערים לזה. אנחנו ערים לזה מאוד". הוא הוסיף כי "אבן יכולה להיות קטלנית ורצחנית כמו קליע. אנחנו נישאר כאן עד שנגיע לאחרון המפגעים".
שלשום נחשפו ב-ynet נתונים בלעדיים על היקף התופעה מתחילת השנה. לפי נתונים של ארגון "הצלה ללא גבולות", הנשען על דיווחי תושבים במוקדי הביטחון ביישובים והצבא, בחודשים ינואר עד יוני השנה התרחשו 2692 אירועים של ידויי אבנים בכל גזרות יהודה ושומרון. גזרות בנימין ויהודה (בגלל ידויי האבנים לעבר עמדות סביב מערת המכפלה) הן הגזרות הבולטות ביותר.
בינואר נרשמו 300 אירועים, כשבפברואר המספר עלה ל-432 אירועים. בחודש מרץ נרשמה עלייה נוספת, ודווחו 515 אירועים. נזכיר, כי ב-22 למרץ השנה אירע הפיגוע המשולב בבאר שבע, שבו נרצחו ארבעה ישראלים.
3 צפייה בגלריה
פצועים יידוי אבנים ליד קריית ארבע
פצועים יידוי אבנים ליד קריית ארבע
(צילום: הצלה יוש)
יום קודם לכן נרצח אזרח זר בפיגוע דקירה בארמון הנציב, מה שפתח את גל הטרור שנמשך גם באפריל. באותו חודש התרחשו 530 אירועים של יידוי אבנים ובמאי המספר זינק שוב ל-579 אירועים. ביוני, כשמבצע "שובר גלים" ופעילות אגרסיבית של צה"ל ביהודה ושומרון נתנו את אותותיהם, המספר ירד שוב ועמד על 335 אירועים. מאז תחילת השנה נפצעו מידויי אבנים בכבישי ההתנחלויות 159 אזרחים, 40 חיילים ושני שוטרים.
פורסם לראשונה: 23:30, 10.08.22