שלושה ימים לאחר הטבח בכפר עזה הגיע לקיבוץ מ"מ ראש המועצה האזורית שער הנגב יוסי קורן כדי לחפש את גופתו של ראש המועצה המנוח, אופיר ליבשטיין, שנרצח כשיצא להגן על תושביו. מדובר באדם שאמר "בסוף הטוב והאור ינצח". כשעמד שם, הוא כיסה את גופתו של אופיר, אבל יותר מאשר האקט הסמלי הזה, הוא אמר שביקש להיכנס לקיבוץ "כדי לראות מה הם עשו לנו". המשפט הזה נותר חרות אצלי בראש.
1 צפייה בגלריה
כפר עזה לאחר הטבח הרצחני של ארגון הטרור חמאס
כפר עזה לאחר הטבח הרצחני של ארגון הטרור חמאס
ההרס בכפר עזה. "לראות מה הם עשו לנו"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
גם אני רציתי לראות מה הם עשו לנו. והרצון והצורך הזה גדולים יותר מתמיד, שעה שגל מרושע במיוחד של הכחשה שוטף את הרשתות החברתיות. זו הסיבה שדובר צה"ל הציג ליותר מ-200 כתבים זרים תיעוד של הזוועות שביצע ארגון הטרור הרצחני חמאס באותה שבת. אתמול הוצג הסרט גם בפני כתבים ישראלים.
בעידן של היום אין דבר קל יותר מאשר לצלם את עצמך מחזיק שלט "אני עומד.ת לצד עזה" ולהתעלם מהרצח, הטבח והאונס של חפים מפשע. אפשר לעצום עיניים בקלות. וחיסול של משפחות ישראליות שלמות? ניסיון להכחדה של קהילות שוחרות שלום? איפה ההוכחה שזה קרה? איפה הגופות השרופות? איפה כל התינוקות המתים? תראו לי. לפעמים צריך לראות את זה בעצמך.
הכותרת
המחדל, הלחימה, וההבטחה: מאחורי הקלעים של פעילות שב"כ
20:20
חמאס נהנה מגלי ההכחשה והניסיונות להתעלם ממעשיו הנפשעים. יחס טוב לחטופים? חמאס ותומכיו שמחו מאוד לקבל את הפירור הקטן הזה. בסופו של דבר מדובר בארגון טרור שהתדמית שלו, מוזר ככל שזה יישמע, חשובה לו מאוד. ומה שקורה ברשתות החברתיות משרת אותו היטב. כל הפגנה שבה מתעלמים מהרוע שלא יתואר בצד השני - משרתת אותם.
הסרט של דובר צה"ל הוא סרט אימה מהסוג הגרוע ביותר. כי הוא אמיתי. אבל לכן הוא גם חשוב. כי אי-אפשר לטעות. מדובר ברוע טהור. איך קוראים לבני אדם שצוהלים משמחה כשהם צולפים באזרחים תמימים? איך קוראים לגבר שמתקשר בגאווה לאבא ואמא ומספר להם שרצח יהודים, שהוא גיבור? מפלצות. הגיבורים שלנו הם אלה שיצאו להציל חיים. הגיבורים שלהם הם אלה שלקחו חיים. ונהנו מזה. מפלצות.
התפקיד שלנו הוא להזכיר לעולם שהמפלצות קיימות. ראינו אותן. ולאחר מכן תפקידנו להגן על הילדים שלנו מפני אותן מפלצות, שלא יפגעו בהם שוב, שלא יישארו עוד מפלצות כאלה. כי בסוף הטוב והאור ינצח.