4 צפייה בגלריה
נפתלי בנט ו יאיר לפיד ב מליאת הכנסת כנסת
נפתלי בנט ו יאיר לפיד ב מליאת הכנסת כנסת
עדיין חברים? בנט ולפיד במעמד פיזור הכנסת
(צילום: AP)
ראש הממשלה יאיר לפיד החליט להזמין את ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט לשני אירועים מרכזיים בהשתתפות נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. האירוע הראשון היה קבלת הפנים בנמל התעופה בן גוריון שבה עמד לצידם של לפיד והנשיא יצחק הרצוג, ופגש את ביידן על השטיח האדום. האירוע השני היה פגישת עבודה מורחבת עם הנשיא האמריקני במלון וולדורף אסטוריה בירושלים. במקביל, בית הנשיא הזמין את בנט לאירוע החגיגי שבה העניק הרצוג את עיטור הנשיא לביידן.
בנט החליט להופיע רק לאירוע קבלת הפנים בנתב"ג ולפרקים נראה עומד מחוץ לשטיח האדום ושומר על פרופיל נמוך. הוא לא הגיע לפגישה המורחבת ולא לבית הנשיא.
4 צפייה בגלריה
 נשיא ארה"ב נוחת בנתב"ג
 נשיא ארה"ב נוחת בנתב"ג
היה על השטיח האדום, אבל שמר על פרופיל נמוך. בנט, ביידן ולפיד בטקס בנתב"ג
(צילום: לע"מ)
בימים האחרונים התפרסמו כמה דיווחים בתקשורת לפיהם יש מתיחות בין לפיד לבנט. ערוץ 13 ציטט את לפיד כמי שאומר שבנט ניסה להידחף לאירועים שלא קשורים אליו, לרבות המפגש עם ביידן, ושהוא פועל לסדר לעצמו וללשכתו הטבות. מנגד, צוטטו מקורבים לבנט שאומרים שהיה צריך לחלוק לראש הממשלה החליפי יותר כבוד, גם בכל מה שקשור לביקור המתוקשר.
בלשכת בנט הכחישו בתוקף שיש מתיחות ואומרים שההיעדרות של בנט קשורה בראש ובראשונה לרצונו של בנט "להיעלם" מבחינה תקשורתית ולשמור על פרופיל תקשורתי נמוך ככל האפשר. אם זה היה תלוי בבנט, הוא גם לא היה מגיע לקבלת הפנים בנתב"ג, אבל לא רצה שיגידו שהוא מתחמק מכך. באופן כללי, גורמים בסביבת בנט אמרו שהוא קיבל החלטה על אפס ניראות תקשורתית. הם ציינו כי אין לו כל טענה ללפיד, והוא לא כועס או ממורמר.

ראש הממשלה לשעבר פעיל מאוד בקבינט בנושאים ביטחוניים, במיוחד בסוגיית איראן, והוא מתכוון להמשיך להגיע ולעזור. עם זאת, הוא החליט שהוא משאיר ללפיד את הבמה. ההסבר הזה אולי היה מניח את הדעת אילו בנט לא היה נעדר מישיבת הממשלה השבועית הראשונה של לפיד, ולישיבה השנייה, שנערכה אתמול, לא הגיע למעמד הפתיחה למרות שהיה במשרד ראש הממשלה. הוא עמד מחוץ לדלת, ורק אחרי שהתקשורת יצאה לאחר הצהרת לפיד, נכנס פנימה.
בין שני האישים נרשמו לאחרונה כמה תקריות שיכולות לעורר מתיחות. לפני כשבועיים, פורסם כי בנט שקל לפנות לוועדת הכספים בבקשה שתשנה את הקריטריונים לקבלת הטבות לראש ממשלה לשעבר, כדי שיוכל לקבל אותן גם כן, אך נסוג מכך. החלטתו של בנט הגיעה לאחר שראש הממשלה יאיר לפיד הודיע לו שלא יתמוך בבקשה שלו.

על פי הקריטריונים כיום, ראש ממשלה לשעבר זכאי להטבות, שכוללות לשכה למשך חמש שנים עם נהג ומזכירות, רק לאחר כהונה של שנה וחצי לפחות. אולם, בנט כיהן בתפקיד ראש הממשלה רק קצת יותר משנה.
לשכת בנט בדקה מול גורמים משפטיים האם כהונתו כראש ממשלה חליפי "נכללת בספירה" של השנה וחצי, ואלו אמרו לו שכדאי לו לפנות לוועדת הכספים לטובת שינוי הקריטריונים. לאחר שבנט כבר ניסח פנייה, לפיד הודיע לו כי לא יוכל לתמוך בבקשה, מאחר שהיא למעשה מתייחסת גם אליו - ראש ממשלה שעוד לא כיהן שנה וחצי, וכיהן לפני כן כראש ממשלה חליפי.
4 צפייה בגלריה
נפתלי בנט
נפתלי בנט
בנט. הטבות לרה"מ לשעבר אחרי שנה וחצי של כהונה - אבל הוא כיהן רק קצת יותר משנה
(צילום: יואב דודקביץ)
לאירוע הלשכה יש להוסיף את הכניסה ההפגנתית של לפיד לדירת המאבטחים במתחם בלפור בירושלים. לפיד בידל את עצמו מבנט, שהתעקש לא להיכנס לבלפור ונשאר כל השנה ברעננה, למרות הביקורת העצומה על הוצאות האבטחה הגדולות בבית הפרטי. לפיד הפיק את הלקחים של הסתבכות בנט, ועשה הכול כדי לא לחזור על הטעויות שלו, ועל הדרך הציג באור בעייתי את התנהלותו של ראש הממשלה לשעבר.
בסביבת בנט מדגישים שאין כל מתיחות בין ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי, וכי הם חברים ומדברים כל הזמן. גם גורמים בסביבת לפיד מדגישים שאין כל מתיחות. הגורמים אומרים, כי הכניסה לדירת המאבטחים בכלל לא קשורה לבנט, שלא היה יכול לעבור לדירה קטנה בגלל שגרים איתו ארבעה ילדים.