"עשיתי יותר מילואים ממנו": אחרי שיותר מ-100 ראשי רשויות הוציאו מכתב נגד דחייה נוספת במועד הבחירות לרשויות המקומיות, שר הפנים משה ארבל יצא למתקפה נגד שר האוצר בצלאל סמוטריץ' - שמוביל בימים האחרונים קמפיין לשינוי מועדן. בנאום במליאה היום (רביעי) טען ארבל כי יו"ר הציונות הדתית מונע מאינטרסים פוליטיים, בין היתר בשל הסקרים הלא-מחמיאים שלפיהם מפלגתו של סמוטריץ' לא עוברת את אחוז החסימה.
"אני קורא לכל חברי הבית לשים בצד אינטרסים פוליטיים של מפלגה שאולי כרגע הם טובים יותר או פחות בסקרים ולהסתכל על הדברים בצורה ממלכתית", האשים ארבל, שהסביר כי האחריות של משרד הפנים היא "לעשות הכול כדי שניתן יהיה לקיים בחירות מוניציפאליות בצורה הטובה ביותר".

2 צפייה בגלריה
(צילום: אלכס קולומויסקי, עמית שאבי)
הוא ציין כי בתחילת המלחמה נדחה מועד הבחירות בשלושה חודשים והכנסת היא זו שקבעה כי הן יתקיימו ב-30 בינואר. "זו קביעה שהתקבלה כאן פה אחד, קואליציה ואופוזיציה, וכך ראוי שיהיה בחקיקה של נושא הבחירות שהיא צריכה להיות בקונצנזוס ולא ברוב דחוק כיוון שהיא נוגעת לליבת הדמוקרטיה".
מי שהביעו התנגדות לדבריו במליאה הן סגנית שר האוצר מיכל וולדיגר ממפלגת הציונות הדתית וחברת הכנסת טלי גוטליב מהליכוד. "הנושא של מועד הבחירות, כל בחירות, וגם בחירות ברשויות המקומיות הוא מהנושאים הרגישים ביותר, כל מועד שייבחר כל יום לכאן או לכאן יכול לחזק מועמדים מסוימים ומפלגות מסוימות ויכול להחליש מועמדים אחרים ממפלגות אחרות", הסביר ארבל.
וולדיגר התרעמה: "זה לא כל כך מתאים לך", וגוטליב הוסיפה: "אני לא מאמינה שאתה אומר את זה עכשיו". ארבל התייחס לטענות ולפיהן השארת מועד הבחירות במועדן לא יפגע במועמדי ש"ס, שכן נתוני הגיוס של המגזר החרדי נמוכים יחסית - וגם פה בחר לעקוץ אישית את סמוטריץ'. הוא אמר לוולדיגר: "אני מבטיח לך שעשיתי יותר ימי מילואים מיו"ר המפלגה שלך. השיח שמנסה לספסר בדם ובכאב, אני לא סופר כיפות וצבע של כיפות בקרב חיילנו אני רואה כומתה ואני רואה מחויבות למדינה, אני לא מקבל את הטפות המוסר האלה שכביכול אנשי ש"ס ופעיליה לא מתגייסים ולא לוקחים חלק".
2 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
יצאה להגנת יו"ר מפלגתה. וולדיגר
(צילום: שלו שלום)
אתמול כאמור עשרות ראשי רשויות הצהירו במכתב המיועד לשר הפנים, כי יש להותיר את הבחירות במועדן. בין החותמים על המכתב, שהתפרסם על רקע הקמפיין שמובילות הציונות הדתית יחד עם עוצמה יהודית, ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, ראש עיריית ירושלים, משה לאון, וכן ראשי רשויות וערים נוספים - כולל מטעם מפלגת הליכוד כמו יאיר רביבו מלוד, שאחיו אליהו רביבו מכהן כחבר כנסת בליכוד.
במסגרת הקמפיין מנסה שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לדחוק באנשי הליכוד לתמוך בהצעתו, זאת בשעה שראשי הערים מטעמה מתנגדים למהלך. במכתב התייחסו החותמים ישירות לדרישת סמוטריץ' לדחות שוב את הבחירות וציינו: "כל דחייה נוספת במועד הבחירות תסכל את היכולת להחזיר את פעילות הרשות המקומית לשגרה מלאה ויתרה מזאת, תפגע ביכולת של הרשות להתמודד עם תוצאות המלחמה, הן בפן השירות לתושב והדאגה לביטחון האישי בשגרה, והן בפן התקציבי".
במכתבם ציינו ראשי הערים כי גם במלחמת יום הכיפורים הייתה אמורה להתקיים מערכת בחירות ב-30 באוקטובר 1973 ובשל המלחמה נדחו הבחירות בחודשיים בלבד, זאת למרות מלחמה עקובה מדם וקשה מאוד.