העיתון הקטארי אל-ערבי אל-ג'דיד מדווח מפי מקורותיו, שעות לאחר החיסול בדרום לבנון שמיוחס לישראל, כי וויסאם טוויל, מפקד כוח רדואן, היה אחד ממלוויו הבולטים של מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים קאסם סולימאני, שחוסל לפני כ-4 שנים בתקיפה אווירית בנמל התעופה הבינלאומי בבגדד.
1 צפייה בגלריה
נסראללה, סאלח אל-עארורי , וויסאם טוויל,
נסראללה, סאלח אל-עארורי , וויסאם טוויל,
נסראללה, סאלח אל-עארורי , וויסאם טוויל,
בדיווח הם ציינו כי החיסול שלו היום והחיסול בשבוע שעבר של סאלח אל-עארורי, סגנו של איסמעיל הנייה, בלב רובע הדאחייה מעלה שאלות לגבי השלב החדש בעימות בין חיזבאללה לישראל. בסביבת חיזבאללה טענו כי "השעות והימים הקרובים יכריעו אם תהיה התפתחות מסוכנת בדרום לבנון", מכיוון שבארגון הטרור "אפילו לא סיימו להגיב על חיסול אל-עארורי".
לאחר מטח הרקטות החריג בשבת בבוקר לרחבי הגליל, נזכיר, טענו בחיזבאלה כי מדובר ב"תגובה ראשונית" בלבד לחיסול בכיר חמאס בביירות. עם זאת, גורמים בחיזבאללה אמרו לעיתון הקטארי כי הארגון "לא מעוניין במלחמה".
הכותרת
איראן, סמים וחיסולים: הסיפור של סוריה
23:55

מקורות בחיזבאללה אמרו לעיתון הקטארי כי טוויל הוא אחיו של המפקד פאדי חסן טוויל, שהצטרף לשורות הארגון בשנת 1982 ונהרג ב-1987 בקרב מול ישראל במהלך המערכה ברצועת הביטחון. לפי המקורות, טוויל היה בן למשפחה של אנשי חיזבאללה, שפעל בסוריה ועיראק.
בצהריים, חיזבאללה אישר את מותו של טוויל, ובלבנון דיווחו כי הוא חוסל בתקיפה של כטב"ם ישראלי שכוונה לעבר מכונית בעיירה חירבת סלם בדרום המדינה. בתקיפה, כ-10 ק"מ מהגבול בין ישראל ללבנון, דווח כי נהרג אדם נוסף שזהותו טרם פורסמה - אך ככל הנראה מדובר במחבל חיזבאללה.
חיזבאללה הגדיר את טוויל "מפקד", וכינה אותו גם בשמו "חאג' ג'וואד". בהודעת חיזבאללה נאמר כי הוא נהרג כ"שהיד בדרך לירושלים" - התואר שמעניק ארגון הטרור להרוגיו מאז פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר. גורם ביטחוני ששוחח עם סוכנות הידיעות רויטרס אמר כי "זו מכה מכאיבה מאוד, דברים יתלהטו עכשיו". גורם ביטחוני לבנוני אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP כי לטוויל היה "תפקיד מוביל בהכוונת הפעולות בדרום לבנון".
טוויל, לפי דיווחים ערביים, היה מפקד שטח. הערוץ הסעודי "אל-חדת'" דיווח כי הוא היה אחראי על יחידת חיל רגלים המכונה "יחידה 800", ופעלה בסוריה. לפי הערוץ, זה חודש הוא מפקד על יחידה 122 של כוח רדואן בחיזבאללה. בינתיים, בישראל שותקים ובצה"ל לא לקחו אחריות על הסיכול הממוקד. על פי דיווחים, הסיכולים הממוקדים המעטים שהיו בדרום לבנון, היו בעיקר נגד מפקדים בשלוחת חמאס באזור - וטוויל נחשב המפקד הבכיר ביותר שחוסל בצפון מתחילת המלחמה. חיזבאללה איבד עד היום בעימות מול ישראל 154 מפעיליו, ובנוסף עוד יותר מ-20 פלסטינים שפועלים בשירותו, אבל הארגון אינו סופר אותם רשמית בין אבדותיו.
לפי האתר הסורי "קול הבירה", המזוהה עם האופוזיציה במדינה, טוויל לחם בכמה קרבות באזורים הכפריים של חלב ובאזורי מזרח סוריה, ועבר בין לבנון לסוריה במשך כמה שנים. לטוויל יש קשר משפחתי לחסן נסראללה, דרך אחת מנשותיו של נסראללה. הוא גם אח של פאדי טוויל וקאסם טוויל, שגם הם היו בחיזבאללה ונהרגו. דודו האני טוויל נהרג בסוריה באוקטובר.