3 צפייה בגלריה
דאוד זביידי
דאוד זביידי
דאוד זביידי
דאוד זביידי, אחיו של זכריא זביידי, שנפצע באורח קשה בחילופי האש עם כוחות הביטחון ביום שישי באזור ג'נין והועבר לבית החולים רמב"ם בחיפה - מת הבוקר (ראשון) מפצעיו.
מבית החולים נמסר: "הפצוע הועבר לרמב"ם ביום שישי מונשם ומורדם והוגדר במצב אנוש עם הגעתו לחדר הלם. הוא טופל בטיפול נמרץ, והבוקר נקבע מותו".

3 צפייה בגלריה
דאוד זביידי נפצע חילופי אש ג'נין אחיו של זכריא זביידי
דאוד זביידי נפצע חילופי אש ג'נין אחיו של זכריא זביידי
דאוד זביידי אחרי פציעתו. טופל בידי אותו צוות רפואי שטיפל בלוחם הימ"מ שנהרג
הידיעה על מותו של דאוד זביידי הובילה תוך זמן קצר לזעם בקרב תושבי מחנה הפליטים ג'נין, שכן הוא היה דמות מוכרת וזוכה לאהדה ציבורית רחבה. פלסטינים רבים התאספו סביב ביתו לאות הזדהות עם משפחתו. גורמים פלסטינים תושבי המחנה אמרו כי "מדובר ביום קשה מאוד עבור תושבי ג'נין, ובמיוחד עבור אנשי המחנה". לדבריהם, זביידי היה פעיל מאוד מבחינה חברתית. לפיכך הם העריכו כי רבים ישתתפו בעצרות שעתידות להתקיים לזכרו.
חמאס התייחס למותו ובהודעה שפרסם נאמר כי "הפשעים של ישראל נגד העם הפלסטיני, המעצרים וההתנקשויות, רק תורמים לאיתנותו ולנחישותו של העם הפלסטיני בהליכתו בדרך ההתנגדות, תוך הגנה על זכויותיו הלגיטימיות עד שחרור האדמה והמקומות הקדושים לו". הזרוע הצבאית של פת"ח בג'נין, גדודי חללי אל אקצא, הודיעה מצידה כי זביידי היה אחד מבכיריה והבהירו כי "ההתנגדות החמושה היא הדרך להשיב על פשעיה של ישראל והדרך הקצרה ביותר שתוביל לשחרור העם הפלסטיני". במקביל החלו קריאות לקיים שביתה כללית בג׳נין כאות אבל על מותו של זביידי.
3 צפייה בגלריה
זביידי בכלא גלבוע
זביידי בכלא גלבוע
האח זביידי בתאו בכלא גלבוע
(צילום: גדי קבלו)
המחבל דאוד זביידי (40) נפצע בחילופי האש בפעולה בג'נין שבה נהרג לוחם הימ"מ נעם רז ביום שישי. במסגרת הפעולה פעלו לוחמי הימ"מ, סיירת גולני ושב"כ בכפר בורקין למעצר מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור.
במסגרת המבצע, לוחמי סיירת גולני וימ"מ ירו לעבר מחבלים חמושים שפתחו באש מסיבית וזרקו מטענים לעברם. בסך הכול נפצעו 11 פלסטינים בחילופי האש - אחד מהם הוא דאוד זביידי. הוא נפגע בבטנו ופונה לטיפול רפואי במצב אנוש. זכריא זביידי נמנה עם ששת האסירים הפלסטינים שנמלטו בספטמבר בשנה שעברה מכלא גלבוע - ונתפסו בהמשך.
דובר צה"ל תא"ל רן כוכב אמר לאחר התקרית כי במהלך מבצע המעצרים בג'נין "התפתח אירוע של סיר לחץ וירי של מחבלים, כולל אחיו של זביידי שביקש לעבור לבית חולים ישראלי". גורם בסהר האדום מסר אז ל-ynet כי זביידי האח הועבר לטיפול מבית החולים בג'נין לבית החולים רמב"ם.

מצבו של זביידי הידרדר בבית החולים בג'נין, ומנהל בית החולים שם שלח פנייה לישראל שתסכים להעבירו לבית חולים ישראלי כדי להציל את חייו. הגורם בסהר האדום אמר כי ישראל קיבלה את הבקשה וכי הוא הועבר באמבולנס פלסטיני למעבר גלבוע בין ישראל לג'נין, ונאסף שם על ידי אמבולנס ישראלי בדרכו לבית החולים בחיפה. זביידי טופל בבית החולים בחדר הלם במחלקה לרפואה דחופה, בידי אותם צוותים ממש שטיפלו של לוחם הימ"מ נועם רז ונאבקו על חייו.
בזמן יציאת הכוחות מהכפר נפצע לוחם הימ"מ נעם רז בהיתקלות עם מחבלים חמושים. הלוחם פונה במסוק צה"ל לבית החולים רמב"ם, שם נקבע מותו. הלוחמים פעלו למעצרו של המבוקש מחמוד דבעי - אשר התבצר בביתו ולבסוף נכנע ונעצר יחד עם אחיו.