מערכת הביטחון מתחבטת בשאלה כיצד לנהוג בגופתו של אחיו של זכריא זביידי, שמת בבית החולים רמב"ם: האם להחזיר למשפחה את גופת דאוד זביידי שנפגע בחילופי האש עם כוחות הביטחון באזור ג'נין שלשום, או להשאיר אותה בינתיים בידי ישראל. שר הביטחון בני גנץ הוא שאמור להכריע בעניין. ולהכרעתו צפויות להיות השלכות רבות.
בהחלטת הקבינט נקבע כי לא מחזירים גופות של מחבלים החברים בחמאס ושל כאלו המעורבים בפיגועים חמורים. דאוד זביידי, שנפגע בחילופי האש שבהם נהרג לוחם הימ"מ נעם רז, לא היה איש חמאס, וכעת יש צורך להוכיח שהיה מעורב בפיגועים על מנת להשאיר את גופתו. אחיו זכריא זביידי נמנה עם ששת האסירים הפלסטינים שנמלטו בספטמבר בשנה שעברה מכלא גלבוע - ונתפסו בהמשך.
3 צפייה בגלריה
בני גנץ
בני גנץ
אמור להכריע בהחלטה האם להחזיר את הגופה או לא. שר הביטחון בני גנץ
(צילום: יואב דודקביץ')
הידיעה על מותו ברמב"ם של דאוד זביידי הובילה תוך זמן קצר לזעם בקרב תושבי מחנה הפליטים ג'נין. פלסטינים רבים התאספו סביב ביתו לאות הזדהות עם משפחתו. גורמים פלסטינים תושבי המחנה אמרו כי "מדובר ביום קשה מאוד עבור תושבי ג'נין". לדבריהם, זביידי היה פעיל מאוד מבחינה חברתית. הם העריכו כי רבים ישתתפו בעצרות שעתידות להתקיים לזכרו.
חמאס התייחס למותו ובהודעה שפרסם נאמר כי "הפשעים של ישראל נגד העם הפלסטיני, המעצרים וההתנקשויות, רק תורמים לאיתנותו ולנחישותו של העם הפלסטיני בהליכתו בדרך ההתנגדות, תוך הגנה על זכויותיו הלגיטימיות עד שחרור האדמה והמקומות הקדושים לו".
3 צפייה בגלריה
דאוד זביידי
דאוד זביידי
דאוד זביידי
3 צפייה בגלריה
הבית השרוף של אחיו של המחבל זכרייה זביידי
הבית השרוף של אחיו של המחבל זכרייה זביידי
ביתו השרוף של דאוד זביידי במהלך התקרית
(צילום: AFP )
הזרוע הצבאית של פתח בג'נין, גדודי חללי אל אקצא, הודיעה מצידה כי זביידי היה אחד מבכיריה והבהירה כי "ההתנגדות החמושה היא הדרך להשיב על פשעיה של ישראל והדרך הקצרה ביותר שתוביל לשחרור העם הפלסטיני". במקביל החלו קריאות לקיים שביתה כללית בג'נין כאות אבל על מותו של זביידי.
דאוד זביידי היה אחד מ-11 פלסטינים שנפצעו בחילופי האש בכפר ברוקין. הוא נפגע בבטנו ופונה לטיפול רפואי במצב אנוש. דובר צה"ל תא"ל רן כוכב אמר לאחר התקרית כי במהלך מבצע המעצרים בג'נין "התפתח אירוע של סיר לחץ וירי של מחבלים, כולל אחיו של זביידי שביקש לעבור לבית חולים ישראלי".
מצבו של זביידי הידרדר בבית החולים בג'נין, ומנהל בית החולים שם שלח פנייה לישראל שתסכים להעבירו לבית חולים ישראלי כדי להציל את חייו. הגורם בסהר האדום אישר אז ל-ynet כי ישראל קיבלה את הבקשה וכי הוא הועבר באמבולנס פלסטיני למעבר גלבוע בין ישראל לג'נין, ונאסף שם על ידי אמבולנס ישראלי בדרכו לבית החולים רמב"ם בחיפה. זביידי טופל בבית החולים בחדר הלם במחלקה לרפואה דחופה, בידי אותם צוותים ממש שטיפלו של לוחם הימ"מ נועם רז ונאבקו על חייו. היום, כאמור, הוא מת מפצעיו.