יו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן שלח מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ולחברי הקבינט, שבו אמר כי מפלגתו תצטרף לממשלת חירום אם מטרת המלחמה תהיה חיסול חמאס. הקריאה מגיעה ברקע פגישת נציגי המחנה הממלכתי והליכוד לאחר הכרזתו של בני גנץ לפיה יסכים יצטרף לממשלת חירום עם קבינט לניהול המלחמה ברצועת עזה, ככל הנראה ללא השרים איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ'.
1 צפייה בגלריה
(צילום: יואב דודקביץ', אלכס קולומויסקי)
"חייבת להיות התחייבות פומבית של ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ״ל כלפי עם ישראל. שלושתם צריכים להודיע בקולם שחיסול החמאס, ראשי החמאס ותום עידן ההסדרה מקובלים עליהם ואלו המטרות של העימות הנוכחי. דקה לאחר הודעה מפורשת זו, אני וסיעת ישראל ביתנו מצטרפים לקואליציה", כתב ליברמן.
לדבריו, "אינני מבקש להיות שר, אנו לא מבקשים שום הסכם קואליציוני ולא תפקידים. אך איננו מתכוונים להיות עלה תאנה, אני כבר הייתי בסרט הזה". ליברמן הוסיף: "מפסיקים לדבר בסיסמאות, חיסול החמאס פירושו חיסול כל הנהגת חמאס גם ברצועת עזה, גם בלבנון, גם במלזיה, גם בקטאר ובכל מקום בו הם מסתתרים. אין מנוס מכניסה קרקעית לעיר עזה וטיהור של כל מעוזי החמאס ומרכזי השליטה והפיקוד שלהם. לא צריך להישאר בעזה ולא צריך לנהל את עזה - עלינו לנקות את האורוות ולצאת".
נציגיהם של המחנה הממלכתי והליכוד נפגשו הבוקר, כאמור, ובמפלגתו של גנץ הבהירו לנציגו של ראש הממשלה נתניהו כי לא ידרשו משרדי ממשלה - אלא מינוי לשרים ללא תיק - למשך תקופת המלחמה. נציגו של נתניהו רשם את העקרונות, לא אישר אותם או שלל - ויעביר אותם לראש הממשלה.
בפגישה נכחו עו"ד מיכאל ראבילו מטעמו של ראש הממשלה נתניהו ועו"ד רונן אביאני מטעמו של גנץ. במחנה הממלכתי הציעו להקים קבינט מלחמה מצומצם בן עד חמישה אנשים למשך ניהול המערכה - ובו ייצוג משפיע לחברי המחנה הממלכתי גנץ וגדי איזנקוט ולשרים הרלוונטיים מטעמו של נתניהו.

במחנה הממלכתי הסבירו שלא הציבו תנאים פרסונליים ומבחינתם הם לא יקבעו את נציגי הליכוד, אולם יש להניח שהם מבינים שנתניהו לא יבחר בסמוטריץ' ובן גביר לצוות כה מצומצם.
מוקדם יותר הביע שר האוצר ויו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' תמיכה בהקמת ממשלת אחדות, אבל לא התייחס לאפשרות שלא ייכלל בקבינט המלחמה המדובר. "אחדות ולכידות הם צו השעה כדי לנצח את אויבינו. עזבו צוותים ועזבו משא ומתן. אני קורא לראש הממשלה נתניהו ולבני גנץ להתעלות לגודל השעה, להיפגש מיד ולסכם על הקמת ממשלת חירום לאומית שתאחד את העם, תרים את הרוח, תעניק גיבוי מלא לצה"ל ותביא בע"ה לחיסול מוחלט של חמאס וארגוני הטרור בעזה", אמר סמוטריץ'.