נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח עם צאת השבת עם מלך ירדן עבדאללה השני, שהתקשר לברך אותו על כניסתו לתפקיד. מלשכתו של הרצוג נמסר כי השיחה בין השניים הייתה "ידידותית וחמה", וכי במהלכה עבדאללה "הביע שביעות רצון מחזרת היחסים המדיניים בין שתי המדינות למסלולם התקין בתקופה האחרונה".
1 צפייה בגלריה
הנשיא הרצוג והמלך עבדאללה
הנשיא הרצוג והמלך עבדאללה
ישמרו על קשר שוטף. הנשיא הרצוג והמלך עבדאללה
(צילום: רויטרס, gettyimages)
מלשכתו של הרצוג נמסר עוד כי "הנשיא הדגיש את חשיבות היחסים האסטרטגיים בין המדינות לטובת קידום השלום והפיתוח האזורי והדגיש וכי בכוונתו להמשיך ולסייע לחזק את הקשרים בין המדינות בתחומים אזרחיים שונים כגון הכלכלה והתיירות". לפי הודעת הנשיא הוא והמלך סיכמו לשמור על "קשר שוטף", במטרה לקדם את שיתוף הפעולה בין המדינות, "לטובת עמיהם והאזור כולו".
השיחה בין הנשיא הרצוג למלך ירדן מגיעה לאחר ששלשום נחשף כי גם ראש הממשלה החדש נפתלי בנט שוחח עם המלך הירדני - במפגש שנשמר תחילה בחשאיות ביום שלישי בשבוע שעבר, ונערך בארמונו של המלך בעמאן.
במהלך המפגש בין בנט לעבדאללה דנו השניים בסוגיית המים שמספקת ישראל לממלכה. בעקבות זאת בנט החליט כי ישראל תמכור לירדן עוד 50 מיליון קוב של מים מהכינרת בשנה הנוכחית - כפי שנחשף כבר ב-ynet וב"ידיעות אחרונות". מדובר במפגש המדיני הראשון שקיים בנט מאז שנכנס לתפקיד, ויש בכך מסר מבחינתו לחשיבות קידום היחסים עם ירדן ומצרים. זהו גם המפגש הראשון שעורך ראש ממשלת ישראל עם המלך עבדאללה, מאז יוני 2018.
בשנים האחרונות היה נתק בין המלך הירדני לראש הממשלה הקודם בנימין נתניהו, ובשנה האחרונה אף עלתה המתיחות בין הצדדים. בשיא המשבר ביטל יורש העצר הירדני ביקור מתוכנן בהר הבית, וירדן אף סירבה לאפשר מעבר למטוסו של נתניהו בדרך לאיחוד האמירויות, מה שהביא לביטול הביקור ההיסטורי.