3 צפייה בגלריה
אייל גולן בהופעה בבלומפילד
אייל גולן בהופעה בבלומפילד
אייל גולן והמתלוננות
(צילום: מוטי קמחי, יריב כץ)
כמעט תשע שנים לאחר שנסגר נגדו התיק בפרשת "משחקי חברה" מחוסר ראיות, וכשנה לאחר שהפרקליטות הורתה לבצע השלמות חקירה, אייל גולן צפוי להגיע היום (שלישי) בבוקר למשרדי היחידה המרכזית של משטרת מחוז תל אביב לעימות עם שתי מתלוננות בפרשה.
אתמול בשעות הבוקר נכנסו ט' ונ', המתלוננות נגד גולן, למשרדי עורכות הדין שלהן ויצאו משם רק אחרי שבע בערב. הן עברו תהליכי תמיכה פסיכולוגיים, שיחות מוטיבציה ועשו הרבה סימולציות לקראת העימות הדרמטי עם הזמר היום בבוקר במשטרה. העימות, שצפוי להתנהל עם כל אחת מהמתלוננות בנפרד, עשוי להימשך כמה שעות.
במהלך העימות ינסו ט' ונ' לשכנע את המשטרה ואת הפרקליטות כי אייל גולן ועשרה מחבריו ביצעו בהן עבירות פליליות חמורות על רקע מיני. אמנם השתיים זומנו לחקירה ב-2013, אך לטענת עורכות הדין שלהן היום זו תהיה הפעם הראשונה שתינתן להן הזדמנות אמיתית והוגנת להציג את טענותיהן בחקירה.
3 צפייה בגלריה
הפגנת תמיכה במתלוננת נגד מקורבו של אייל גולן
הפגנת תמיכה במתלוננת נגד מקורבו של אייל גולן
הפגנת תמיכה באחת המתלוננות מחוץ לתחנת המשטרה, באוגוסט
(צילום: בראל אפרים)

לטענת עו"ד גליה שמילוביץ, שמלווה את השתיים ביחד עם עורכות הדין לאה מילר פורשטט ואושרת קירמה, ב-2013 הן עברו השפלה קשה מצד חוקרי המשטרה, לאחר שהתפוצצה פרשת "משחקי חברה" כשהיו בנות 17 ו-18. לטענתה, החוקרים התייחסו אליהן בהתנשאות כאל "תת אדם", כל זאת כשהן לא זכו לתמיכה של אף אחד, לא לוו לחקירה על ידי אף אחד וכשהן היו במצב פיזי ונפשי לא טוב, שכן באותה תקופה הן היו נערות בסיכון בשולי החברה, ללא כל תמיכה מהבית.
"אף אחד לא יעז עכשיו להשפיל אותן כמו ב-2013 ולכנות את מה שהן עברו 'אורגיה', כמו שעשתה אחת מחוקרות המשטרה", אמרה עו"ד שמילוביץ. "ט' ונ' מאוד מתרגשות. אחרי תשע שנים הן יגיעו להתעמת עם התוקף שלהן". מקורב לט' ונ' סיפר כי במסגרת ההכנות לעימות השתיים "למדו" להיות חזקות ולא לתת לרגש לשלוט במהלכו, שכן מדובר בסיטואציה רגשית קשה מאוד לנפגעות, וזאת כדי שחוקרי המשטרה יוכלו להגיע לחקר האמת.
כמו כן, עורכות הדין של השתיים הקימו קבוצת וואטסאפ המכונה "המנגנון", שבה נמצאים תומכות ותומכים רבים בט' ונ'. השם "המנגנון" נבחר כנגד מה שהן מכנות "מנגנון הניצול המיני" של אייל גולן וחבריו, שפעל נגדן ב-2013.

ט' ו-נ' התלוננו בעבר נגד עשרה אנשים ששמם עלה בחקירה, אך מעולם לא נחקרו עד לתחילת השלמות החקירה. בעקבות תלונתן האחרונה, גולן כבר נחקר באזהרה בחשד שהורה עליהן לקיים יחסי מין עם חבריו, בין היתר בחדר מלון באילת - חשד שלא נבדק כלל בפרשה המקורית.
לטענת המתלוננות ועורכות דינן, גולן ניצל את רצונן להיות בקרבתו ואת חולשתן, מעמדן החברתי הנמוך והמצב המשפחתי והכלכלי שבו הן היו. הן טוענות כי הוא אפשר להן להתקרב למעגל הקרוב אליו, ואז הורה להן לקיים יחסי מין עם חבריו. לדברי אחת המתלוננות, גולן אמר לה באחד המפגשים "תעשי לחבר שלי מה שעשית לי". בנוסף, השתיים טוענות כי יש בידיהן מידע המעלה חשד שאחד ממקורביו של גולן מחזיק בסרטון המתעד אותן בזמן אחד המפגשים עם הזמר וחבריו ב-2013.
במהלך החקירה ב-2013, גולן הכחיש את כל הטענות של שתי המתלוננות ולמעשה מאז הוא לא נסוג מעמדתו. לפי גרסתו, הכול נעשה בהסכמתן. על גרסה זו הוא חזר גם כאשר נחקר תחת אזהרה במהלך החקירה הנוכחית.
3 צפייה בגלריה
אבא של אייל גולן, דני ביטון, בבית המשפט
אבא של אייל גולן, דני ביטון, בבית המשפט
דני ביטון, אביו המנוח של אייל גולן. עדויות המתלוננות כבר הביאו להרשעתו ב-2015
(צילום: יובל חן)
אמש הודלף סרטון קצר מאחת מחקירותיו של גולן וחשוד נוסף בפרשה מהעשור הקודם, ובו נשמע הזמר אומר לחוקרים: "אני בחיים לא הייתי במקום הזה, אני אומר לך". החוקר אמר: "יש ארבע בחורות שטוענות שקרו דברים בבית הזה ובבית הזה. הן מתארות את הבתים, האנשים. הן נוקבות בשם ומציגות תמונה. זה אמור להפחיד אתכם". על כך השיב גולן: "אני לא מפחד". החוקר אמר לגולן בתגובה: "אז אני מפחד בשבילכם. יש אמת אחת, אין אמת שלך ושלך, משהו קרה. תנסו לרענן את הזיכרון, כי לא עברו שנתיים, עברו שלושה-ארבעה חודשים". לטענת עורכות הדין של נ' וט', חקירה זו לא הייתה קשורה אליהן.
העדויות של ט' ונ' הביאו להרשעתו של אביו של גולן דני ביטון ב-2015, בעבירות של הבאת אדם למעשה זנות. עבירה זו לא מחייבת תשלום כספי בתמורה ליחסי המין, אלא גם טובת הנאה מסוג אחר, שבמקרים האלו הייתה הקרבה לגולן.
בחודש אוגוסט האחרון נערך עימות בין נ' לבין כדורגלן לשעבר שמקורב לגולן ומעולם לא נחקר בפרשה. בתום העימות, שארך כשלוש שעות, אמרה נ' לעורכת דינה כי היא "מרגישה עכשיו הקלה ושלמה לשבת מול מי שפגע בי". בעימות הקרוב, כפי שהיה בעימות באוגוסט, ט' ו-נ' צפויות לקבל תמיכה גם ממפגינות ומפגינים של איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית שיעמדו בכניסה למשטרה עם שלטים.
פורסם לראשונה: 22:40, 14.11.22