שעות לאחר פגיעת הכטב"מים מתימן בטאבה ובנואיבה שבמצרים, אישר הערב (שישי) דובר צה"ל כי חיל האוויר סיכל בשעות הבוקר "איום אווירי שזוהה במרחב הים האדום". לדבריו, "הכוחות הוזנקו ויירטו מטרות עוינות שהיו במרחב. לא נשקפה סכנה לאזרחים ולא זוהתה חדירה לשטח ישראל".

דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, אמר בעדכון הבוקר כי "בשעות האחרונות זוהה איום אווירי במרחב הים האדום. מטוסי קרב הוזנקו אל האיום והנושא כרגע בתחקור. להבנתנו הפגיעה שהייתה במצרים מקורה באיום זה. ישראל תעבוד ביחד עם מצרים ועם ארה"ב ותהדק את ההגנה באזור".
דקות ספורות לאחר מכן, נמסר מהצבא המצרי כי כטב"ם לא מזוהה הוא שהתפוצץ ליד בניין בית החולים בטאבה. עוד לפני כן צוטט גורם מצרי שאמר: "לאחר שיתגלה מי אחראי, מצרים שומרת לעצמה את כל האפשרויות, ואת הזכות להגיב בזמן המתאים".
ממשרד החוץ נמסר כי "ישראל מגנה את שיגור הטילים והכטב"מים מצד ארגון הטרור של החות'ים במטרה לפגוע בישראל, ואת הפגיעה באנשי כוחות ביטחון מצרים בטאבה. החות'ים הם שלוחי ממשלת הטרור של האייתולות בטהרן, העומדת מאחורי ארגוני הטרור חיזבאללה, ג'יהאד איסלמי וחמאס".
1 צפייה בגלריה
ספינת מלחמה של ארה"ב USS CARNEY
ספינת מלחמה של ארה"ב USS CARNEY
ספינת המלחמה האמריקנית שיירטה את הטילים והכטב"מים ששוגרו מתימן בשבוע שעבר
באירוע, שהתרחש בשעות הבוקר המוקדמות, נפצעו שישה בני אדם בעיירת הנופש טאבה שליד אילת, ובמקביל דווח על נפילה גם בנואיבה, 70 ק"מ דרומה יותר. בתחילה הסברה הייתה ששוגרו רקטות, אך במצרים הבהירו, כאמור, כי כטב"ם הוא שהתפוצץ בטאבה.
פרשננו לענייני ביטחון רון בן ישי ציין מוקדם יותר היום שלפי כל ההערכות, החות'ים הם אלו ששיגרו את הכטב"מים. גם בשבוע שעבר מטרתם הייתה לפגוע באילת. אז הם שיגרו מתימן שלושה טילי שיוט ו-15 כטב"מים, והספינה האמריקנית USS Carney יירטה אותם, תוך שהיא משתמשת באמצעים אלקטרוניים שגרמו לכטב"מים ליפול בים.