מחקירה ראשונית של הפיגוע הקטלני אמש (שלישי) בבני ברק, עולה כי המחבל השתמש ברובה M-16 לא צה"לי, שייתכן שהוברח מירדן או ממצרים לסוחרי נשק ברשות הפלסטינית או בישראל. במערכת הביטחון בודקים אם מדובר בנשק שעבר הסבה מרובה אייר-סופט שלו הוחלף המכלול, כחלק מתופעה מוכרת של סוחרי אמצעי לחימה ערבים ופלסטינים, מה שהוביל למעצורים הרבים ברובה, אלמנט שחסך חיי אדם רבים.

5 צפייה בגלריה
תיעוד המחבל בזירה בבני ברק
תיעוד המחבל בזירה בבני ברק
קיבל סיוע בהעברתו לשטחי ישראל. המחבל בזירה בבני ברק
(צילום: ריאן פרויס)
5 צפייה בגלריה
דיא חמארשה
דיא חמארשה
המחבל דיא חמארשה וזירת הפיגוע
( צילום: דנה קופל )
לפי החשד, המחבל הגיע במכונית שנושאת לוחית זיהוי צהובה למרכז בני ברק, ירד ממנה והחל ופתח בירי. עדיין לא ברור האם המכונית, מסוג הונדה סיוויק אפורה, היא גנובה או נמסרה לו על ידי סייען ישראלי. לפי הערכות ראשוניות של גורמי ביטחון, המחבל לא הכיר את המקום שבחר לפגע בו, והמיקום שבחר היה די ספונטני. הנחת המוצא של כוחות הביטחון היא שהמחבל קיבל סיוע בהעברתו לשטחי ישראל ובמסירת הנשק עבורו, אך במקום הפיגוע הוא ככל הנראה פעל לבד, בניגוד להערכות הראשוניות בעקבות המעצרים המיידים של חמישה פלסטינים אחרים בקרבת מקום.

הפיגוע בבני ברק - כתבות נוספות

לפנות בוקר עצרו כוחות צה"ל בהובלת סיירת גולני שבעה פלסטינים החשודים שסייעו למחבל שרצח חמישה בני אדם או ידעו על כוונותיו. חמישה נעצרו ביעבד, כפרו של המחבל ליד ג'נין, ושניים נוספים נעצרו בכפר ביר אל-באשא הסמוך. המעצרים בוצעו ללא התנגדות או אירועים חריגים והשבעה מצויים בחקירת שב"כ.

5 צפייה בגלריה
הזירה בבני ברק
הזירה בבני ברק
הזירה בבני ברק
(צילום: דנה קופל)
5 צפייה בגלריה
הזירה בבני ברק
הזירה בבני ברק
(צילום: דנה קופל)
5 צפייה בגלריה
הזירה בבני ברק
הזירה בבני ברק
(צילום: דנה קופל)
בין העצורים, מלבד אחיו, גם דודו של המחבל שנחשב לפי מערכת הביטחון "ראש חמאס" בכפר יעבד, אף שהמחבל עצמו זוהה עם הג'יהאד האיסלמי או עם פתח. המחבל ישב באמצע העשור הקודם כשנתיים וחצי בכלא הישראלי לאחר שהיה מעורב בעסקאות אמל"ח ותכנן פיגוע נגד ישראלים, אך בשל מעט ראיות עונשו היה קל יחסית.
כפר יעבד, ממערב לג'נין, שבו התגורר המחבל, נחשב לאורך שנים רבות כמעוז של עבריינים פלסטינים וסוחרי אמל"ח, שרבים מהם זלגו גם לפעילות טרור בשנים האחרונות. בצה"ל נערכים לגל נוסף של מעצר חשודים במסגרת חקירת הפיגוע ולמעצרים נוספים למניעת עוד פיגועים. בנוסף, כוחות צה"ל ערכו הבוקר מיפוי הנדסי לבית המחבל כחלק מההכנות לקראת הריסתו.