ברקע חשיפת החשדות לעבירות מין בקהילה הגאה, ועל רקע הפרסומים על אודות גל אוחובסקי ואיתי פנקס, פורסם בסוף השבוע בפייסבוק פוסט אישי שמהר מאוד הפך ויראלי. הגולש, גלי עופר, פירט בו 14 מקרים שבהם נפגע ממקרים מיניים וציין כי הפרסומים מהשבוע שעבר הם קצה הקרחון לגבי המתרחש בקהילה.
על האירועים שחווה סיפר הבוקר (יום א') עופר באולפן ynet: "חלקם מהמקרים היו בגדר הטרדה מינית או אפילו אונס, וחלקם מקרים שבהם פשוט נפגעתי מינית מהפרטנר שהיה איתי.
1 צפייה בגלריה
גלי עופר
גלי עופר
גלי עופר. "הדבר הזה יותר רחב מאוחובסקי ופנקס"
- אתה מתאר סיטואציות של מפגשים מיניים דרך אפלקיציות שהופכים להיות אלימים? "חלקם כן וחלקם אלה מקרים שחוויתי בלי קשר לאפליקציות. בשירותים בעזריאלי או בהופעה של מדונה. אלה מרחבים שלא קשורים לאפליקציה או למתווך. אני לא חושב שאפשר להאשים אפליקציה כזאת או אחרת. זו איזושהי אווירה כללית בקהילה.
"גל מי-טו היה גל שמאופיין כנשי. כלומר, פגיעות של גברים בנשים. עכשיו יוצאים יותר דברים בתוך הקהילה הגאה, של גברים בין גברים, ואני מקווה שעוד גוונים בקהילה יציפו דברים שקורים. יש כל מיני אספקטים בקהילה שגורמים לזה - האבטלה, החיפוש אחר מודלים, מפגש דרך אפליקציות, אווירה מינית יותר חופשית. המקרים של גל ושל איתי נותנים דמויות לצלוף בהן, אבל הדבר הזה רחב הרבה יותר".
- הופתעת מהגל הזה ששטף אותנו? "לא הופתעתי. הגל הזה חיכה כדי להגיע לחוף. התחלנו להיחשף לדברים האלה בעמוד אינסטגרם שפתח עומרי ויינשטיין, שנקרא 'תורנו'. תורנו לספר את הסיפור שלנו בקהילה הגאה. ואני יודע שאני לא היחיד בקהילה הזו. סיפרתי 14 מקרים שונים שהצלחתי להיזכר בהם. כנראה שהיו עוד מקרים ולפי התגובות גם הרבה מהחברים שלי מזדהים עם הדברים האלה. גם להם קרו דברים דומים".