4 צפייה בגלריה
ניצן סיני ומי שהטרידה אותה מינית
ניצן סיני ומי שהטרידה אותה מינית
ניצן סיני והנאשם
הקורבן הביעה מחאה ברשת נגד טיפול רשויות האכיפה - ורק עכשיו, חודשיים אחרי התקיפה המינית, מגיע המקרה לפתחו של בית המשפט: ולדיסלב זלינר (30) הואשם היום (ב') בבית המשפט המחוזי בבאר שבע בגין ניסיון אונס ותקיפה בפארק הסופרים בעיר באוגוסט. בנוסף הוא מואשם בתקיפה, הטרדה מינית, הטרדת עד והתנכלות.
כמה ימים אחרי שהותקפה מינית בזמן אימון בפארק, חשפה ניצן סיני (25) בפוסט ויראלי בפייסבוק את התחושות הקשות שלה. "הלכתי להתאמן עם חברים. פתאום תפסו לי את הידיים מאחורה, ממש במתקנים ליד כולם. ניסיתי להסתכל מי זה - ולא הצלחתי. ואז שמעתי אותו אומר למתאמנים 'אחי, בואו נאנוס אותה. בואו, אתם גם רוצים, אתם חושבים על זה בראש שלכם'".

לפי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד שולי רוטשילד מפרקליטות מחוז דרום, ב-31 באוגוסט הגיע זלינר לפארק, התקרב לסיני, תפס אותה מאחור בשתי ידיה וצעק "בואו נאנוס אותה". עוד צוין כי הנאשם המשיך להחזיק את ידיה של הצעירה מאחורי גבה, גם אחרי שדרשה ממנו לעזוב אותה. בהמשך הוא ריתק אותה בכוח אל הרצפה, גרר אותה וצעק "אני רוצה מלחמות" ו"כולם צריכים לאנוס" עד שחבריה הצליחו לשחרר את סיני מידיו.
עוד עולה מכתב האישום כי זלינר תקף שתי מתאמנות נוספות שניסו לסייע לסיני בכך שתפס את ידיהן בכוח. על תקיפת סיני ושתי המתאמנות הנוספות הואשם זלינר בניסיון אונס ותקיפה סתם. "אמרתי לו שייר ממני, שיעזוב אותי", סיפרה סיני לאולפן ynet אחרי שחשפה את תקיפתה. סיני מתחה ביקורת על המשטרה בפוסט: "שאלתי את המוקדנית שענתה לי כמה זמן לוקח להגיע, ושאם הייתי לבד - הייתי כבר נאנסת 7,000 פעם".
4 צפייה בגלריה
החשוד בתקיפה ואונס בבאר שבע
החשוד בתקיפה ואונס בבאר שבע
החשוד בתקיפה
(צילום: ניצן סיני)
זלינר נעצר על ידי המשטרה כבר בליל התקיפה, אולם בית משפט השלום בבאר שבע שחרר אותו כעבור שבוע בתנאים מגבילים. הפרקליטות החליטה לסגור את עבירות המין מחוסר ראיות, והתיק הועבר לתביעות. רק לאחר פרסום טענותיה של סיני בפייסבוק ובתקשורת הפרקליטות פתחה מחדש את התיק בנוגע לעבירות המין והגישה את כתב האישום.
בכך לא תמה ההתנכלות של הנאשם למתלוננת. זלינר נחשף בעצמו לפוסט שלה, וכתב לה בתגובה: "זה רוח החיים, כוח העליון שלי זאטוטה, ואם את לא מרוצה מזה - אז מעניין לי על מה את בכלל חיה. סקס יא עיוני, סקס דווקא זה רוח החיים, לקראת זה נולדנו וקיימים".
אחר כך הגיב הנאשם לשיתוף של הפוסט: "אנחנו צריכים רק סקס, מוזיקה ואוכל. כמו שכתוב בעשרת הדיברות, אנחנו צריכים סקס וגם האונס לפעמים לא יפריע". בנוסף, זלינר הגיב גם לפוסט מנובמבר בשנה שעברה שאליו צירפה סיני סרטון ותמונות מאימון בפארק. "תסתכלו על הבחורה, סקס זה דווקא, זה על מנת מה היא חיה". על כך הוא הואשם בהטרדת עד, הטרדה מינית והתנכלות.
4 צפייה בגלריה
מגיב ומטריד בפייסבוק
מגיב ומטריד בפייסבוק
התגובות של החשוד בפייסבוק של סיני
(מתוך פייסבוק )
4 צפייה בגלריה
מגיב ומטריד בפייסבוק
מגיב ומטריד בפייסבוק
(מתוך פייסבוק )
זלינר נעצר בגין המיוחס לו בסעיף האישום של ההטרדה בשבוע שעבר ומעצרו הוארך עד היום. בבקשת הפרקליטות להאריך את מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים, צוין כי הוא הודה במיוחס לו וציין כי רצה לעשות ניסוי משום שהוא חושב ש"בנות רוצות אונס". עוד הוא טען בחקירתו כי "מותר לאנוס נשים".

"כל מה שהיא צריכה זה אוכל בריא וסקס"

על התגובות שכתב לפוסט של סיני, ציין זלינר בחקירתו: "הייתי מעוניין להסביר לה את הדעה שלי ומה שהיא צריכה זה סקס ולא כסף, ולא לבלבל את המוח לחבר שלה שהוא צריך כסף כי אני חושב שגבר צריך לקחת את האישה בכוח, כאילו ככה בכוח בשיער. חסרה לה תשומת לב, בגלל זה שהיא התבלבלה בדרך החיים שלה, בגלל הכסף. כל מה שהיא צריכה זה אוכל בריא וסקס". בחקירה נוספת טען הנאשם שהיה שיכור ועשה את המיוחס לו כבדיחה.
בבקשה להאריך את המעצר צוין עוד כי ב-13 בספטמבר זלינר נחקר בגין עבירות רכוש. במהלך החקירה, כך נטען, פנה זלינר לחוקרת, אמר לה "אני רוצה לעשות איתך סקס" ואף נגע בחזה שלה. זלינר הודה במעשים אלו, אך טען: "אני רוצה לתבוע אותה בחזרה כי היא לא נתנה לי על פי מה שאני רציתי והיא לא נתנה לי כי זאת הטרדה מינית מולי, כי אני רציתי אותה והיא לא נתנה לי, ואני חושב שגבר צריך לקחת את האישה בכוח כי בזה אנחנו גברים". בבקשת הפרקליטות צוין כי נגד זלינר עומד ותלוי כתב אישום נוסף בגין היזק לרכוש.
ניצן סיני מסרה בתגובה: "לא הבנתי למה הוא שוחרר בפעם הראשונה. אני שמחה שהגישו את כתב האישום ושהוא במעצר. נעשה כאן צדק אחרי שעשיתי את כל מה שאני יכולה ונלחמתי. מצד שני אני לא שוכחת שזה קצת עצוב שזה היה צריך להגיע למקום כזה שאני נלחמת, זועקת, כותבת וחושפת את עצמי. לא כולן יכולות לעשות את זה ולמצוא את הקול שלהן. יש כאלה שלעולם לא יעשו את זה, וזה לעולם לא יגיע לתקשורת כמו המקרה שלי. לפרקליטות לפעמים נוח לדפדף את זה.
"חשוב לי לומר תודה לכל מי שעזר לי וכן תמך. היה חשוב להמון אנשים בארץ שהצדק ייעשה. אני מקווה שהסיפור הזה גרם לשינוי הכי קטן, ולפחות העלה את המודעות".

בריאיון נוסף לאולפן ynet בשבוע שעבר, שעסק במריחת תלונות מצד המשטרה והפרקליטות, אמרה סיני: "הפוסט הראשון שהעליתי הפך להיות נורא ויראלי. קיבלתי הבטחות שיטפלו בזה, גם מצד גורמים במשטרה וגם מצד גורמים בעירייה", סיפרה היום סיני. "ביקשו ממני במשטרה להגיש תלונה נוספת על זה שהוא היה בפארק על מנת שיוכלו לתפוס אותו. לא קרה עם זה שום דבר, הוא שוחרר".
- וכל זה קורה אחרי הסערה התקשורתית שעוררת, המשטרה אמרה אז שהיא מתייחסת לתלונות כאלה בכובד ראש. "נכון, ואני עשיתי כל מה שאני יכולה. התראיינתי לכל כלי התקשורת בגלל שזה לא משהו שצריך להשתיק, בגלל שזה משהו שכולם צריכים לדעת שהצדק לא נעשה פה. לפני שבוע-שבועיים אותו מטריד הגיב לי על פוסט בפייסבוק, תגובה מינית. אני לא יכולה לתאר מה זה עשה לי לראות שהוא הגיע אליי והגיב לי בפייסבוק, ובכלל שהוא מסתובב חופשי ובמחשבה שהוא בסדר ולא אשם כי הנה שחררו אותו.
"בתגובה נוספת הוא כתב 'צריך גם את האונס לפעמים' ופשוט כל העולם שותק. בית המשפט, הפרקליטות, המשטרה. אף אחד לא אומר כלום. זה משהו שלא צריך להיות חופשי, איך בן אדם שמדבר על אונס וש'צריך להיות אונס' ממשיך להסתובב חופשי?".
- ואנחנו מבינים שבאופן אבסורדי, המשטרה שולחת אותך לחפש עליו פרטים. "נכון, הלכתי להתלונן בפעם השלישית בגלל התגובות בפייסבוק וראיתי שלא הולכים לעשות עם זה שום דבר. ביקשתי מהמשטרה 'אתם יכולים לתת לי פרטים שלו?', והם לא נתנו לי פרטים שלו. אמרו לי 'אם את רוצה צו הרחקה - לכי לבית המשפט'. אחרי שהשגתי פרטים בעצמי ואני הולכת לבית המשפט, הוא לא הגיע לדיון. לא תפסו אותו, לא מצאו אותו. זו גם אחריות שלי? ואז שלחו אותי שוב למשטרה שהם יעזרו לי לאתר אותו. אני לא יודעת למה מלכתחילה אני צריכה להיות זאת שנלחמת בשביל להגן על עצמה".