ולדימיר טימופייב, בן 57 מקריית ים, נדקר למוות אמש (שלישי) בדירת חדר ששכר ברחוב השופטים בעיר. הוא פונה תחילה לבית החולים רמב"ם בחיפה במצב אנוש, אך שם נאלצו הצוותים לקבוע את מותו.
המשטרה פתחה בחקירת חשד לרצח ומסרה כי שוטרים שהוזנקו למקום האירוע החלו בסריקות אחר חשודים, לצד איסוף ממצאים בזירה על ידי חוקרי משטרת הזיהוי הפלילי. הרקע לאירוע נמצא בבדיקה, ומהחקירה עולה כי קבוצה של גברים בילתה יחד ושתתה לשוכרה. בשלב מסוים פרץ ויכוח שהוביל לקטטה ולדקירתו של טימופייב. כעבור כמה שעות המשטרה הודיעה כי נעצרו שלושה בני אדם בגילופין שהיו בזירה בחשד למעורבות ברצח, שהועברו לחקירה. אחד מהם הוא תושב קריית ים בשנות ה-60 לחייו, והוא החשוד המרכזי בחקירה. להערכת החוקרים, הוא זה שדקר את טימופייב.
2 צפייה בגלריה
הערכת מצב של המשטרה בקריית ים
הערכת מצב של המשטרה בקריית ים
הערכת מצב של המשטרה בקריית ים
(צילום: דוברות המשטרה)
הדיווח במוקד 101 של מד"א במרחב הכרמל התקבל בשעה 23:15. כאמור, צוות מד"א פינה אותו במצב אנוש לבית החולים רמב"ם, כשהוא סובל מפציעות חודרות.
זמן קצר לאחר מכן, בית החולים פרסם הודעה על קביעת מותו. "בהמשך להודעת המשטרה על הגעת נפגע מדקירות סכין מאירוע אלימות בקריית ים לפני שעה קלה לחדר ההלם ברמב"ם, נעדכן שהנפגע עבר מספר ניסיונות החייאה, שלא צלחו. מותו נקבע בחדר ההלם", נמסר מבית החולים.

אירוע רודף אירוע

התקרית בקריית ים מצטרפת לשורת רציחות וחיסולים שהתרחשו בשבוע האחרון. אמש חוסל גבר בפיצוץ אופנוע בכניסה לשכונת בית בפארק החדשה באור יהודה. במשטרה הכירו את הגבר, והעריכו בתום פעולות חקירה ראשוניות כי הוא נרצח במסגרת סכסוך. התושבים סיפרו כי אין זו הפעם הראשונה שהטרור הפלילי מגיע לאזור, אך הם עדיין בהלם, בין היתר בשל עוצמת הפיצוץ ש"הרעיד" את השכונה.
2 צפייה בגלריה
זירת החיסול באור יהודה
זירת החיסול באור יהודה
זירת החיסול באור יהודה
(צילום: מתן גילאון)
הילה שחר הייתה ברכבה כשפתאום שמעה "בום מטורף", כפי שהיא תיארה אותו בשיחה עם ynet. "הסתכלתי אחורה במראה וראיתי להבה ענקית, חשבתי שאולי זה פיגוע או מטען חבלה. באתי ללכת לכיוון האש ולראות מה קורה שם ופתאום אישה הגיעה מבפנים ואמרה לי 'לא להתקרב, יש שם גופה'. יש לי דם על הרכב, אני בשוק". שחר ציינה כי כאמור לא מדובר בפעם הראשונה שאירועים שכאלה קורים באזור: "לצערי זאת כבר הפעם החמישית נראה לי שזה קורה פה".
בערב יום ראשון גבר בן 37 נהרג וגבר כבן 33 נפצע באורח בינוני בפיצוץ רכב בין כביש 7 לכביש 3, סמוך למושב חצב בשפלה. הפיצוץ אירע ממש לעיני בלשי הימ"ר של מחוז מרכז של המשטרה - בזמן שעקבו אחרי שני החשודים, תושבי שכונת ג'ואריש ברמלה, שככל הנראה הפעילו את אותו מטען. לאחר שהרכב התפוצץ, פתחו השוטרים באש - שממנה נהרג אחד החשודים, בן 25 שנפצע באורח אנוש. בגבר כבן 40 נפצע באורח בינוני.

גורם בכיר במשטרת מחוז המרכז שחזר ל-ynet: "ישבנו על שני היעדים כי היה לנו מידע על משהו חשוד, ותוך כדי המעקב הבלשים הבחינו בפיצוץ מטען ברכב באזור צומת ראם. החל נוהל מעצר חשוד של היעדים ברכב, שככל הנראה הפעילו את המטען שהתפוצץ לעיני הבלשים - ובהמשך נקבע מוות של אחד מיושבי הרכב".
מוקדם יותר באותו יום צעיר בן 25 שמוכר למשטרה נרצח ביריות ברחוב עולי הגרדום באשקלון. צוות מד"א ביצע בו פעולות החייאה ופינה אותו לבית החולים ברזילי בעיר כשהוא במצב אנוש, שם הרופאים נאלצו לקבוע את מותו. הצעיר היה יעד של המשטרה, וישב בעבר בכלא. הוא שוחרר לפני שבועיים מ-8 ימי מעצר על אירוע אלימות, ולא השתייך לארגון פשע כלשהו.