באוקטובר הפכה המטפסת האיראנית אלנאז רקאבי לגיבורה בארצה, כשהשתתפה בתחרות טיפוס בדרום קוריאה כשהיא אינה עוטה כיסוי ראש כפי שמחייב אותה החוק האיראני. המעשה התפרש כתמיכה ב"מחאת החיג'אב", שממשיכה לסחוף את הרחוב האיראני ולהוות אתגר גדול למשטר.
כשרקאבי חזרה לאיראן המתינו לה מאות אנשים בשדה התעופה בטהרן, וקראו לעברה "גיבורה". היא הגיעה לשדה ללא חיג'אב, והופיעה כשהיא חובשת כובע וקפוצ'ון. למחרת נפגשה עם שר הספורט האיראני ותועדה באותם בגדים, מה שהעלה חשש שהרשויות עיכבו אותה ולא אפשרו לה לחזור לביתה אחרי הנחיתה בטהרן. לפי דיווח של BBC היא אכן עוכבה, והוחזקה בבניין של הוועד האולימפי הלאומי עד הפגישה עם השר.

5 צפייה בגלריה
 איראן מטפסת ספורטאית אלנאז רקאבי מתחרה ב אליפות אסיה בלי חיג'אב נעלמה
 איראן מטפסת ספורטאית אלנאז רקאבי מתחרה ב אליפות אסיה בלי חיג'אב נעלמה
המטפסת האיראנית מתחרה ללא כיסוי ראש
יום לפני חזרתה לאיראן כתבה הספורטאית בת ה-33 באינסטגרם כי היא מתנצלת על התקרית בדרום קוריאה, וציינה שכיסוי הראש שלה נפל "בטעות" וכי כל הסערה היא תוצאה של "טיימינג גרוע". לפי BBC רקאבי פרסמה את ההתנצלות בעקבות לחץ של המשטר. גורם ששוחח עם BBC הוסיף כי הרשויות איימו להחרים את בית המשפחה של הספורטאית אם היא לא תפרסם הודעת התנצלות.
BBC ו-CNN דיווחו היום כי איראן הרסה את הבית של משפחתה של רקאבי. סרטון שמתעד את הריסות הבית הופץ השבוע ברשת, אך לא ברור מתי הוא צולם. הגרסאות סותרות: פעילי מחאה טוענים כי מדובר בנקמה על כך שרקאבי הופיעה בתחרות הטיפוס ללא כיסוי ראש, אך באחת מסוכנויות הידיעות שמזוהות עם המשטר נטען כי ההריסה הייתה עוד לפני התחרות.
5 צפייה בגלריה
בשדה התעופה בטהרן
בשדה התעופה בטהרן
בשדה התעופה בטהרן
(צילום: EPA)
בסרטון שהופץ השבוע הופיע דאבוד - אחיה של אלנאז ומטפס בכיר בעצמו, שזכה במהלך הקריירה שלו בעשר מדליות זהב. דאבוד נראה בוכה בסרטון, שבו ניתן לראות כמה מדליות בין הריסות הבית. לפי הפרסומים הבית שנהרס על-ידי המשטרה היה במחוז זנג'אן בצפון-מערב איראן.
הגבר שצילם את דאבוד ליד הבית ההרוס, שזהותו לא ידועה, נשמע אומר בסרטון: "זאת התוצאה של החיים במדינה הזאת. אלוף ארצי עם קילוגרמים של מדליות עובד קשה כדי לגרום לגאווה במדינה הזאת. מרססים אותו בגז מדמיע, הורסים בית של 39 מ"ר ועוזבים. מה עוד אפשר לומר?".
לפי סוכנות הידיעות "תסנים" הסיבה להריסת הבית היא שלמשפחה לא היו היתרי בנייה. ראש מערכת המשפט במחוז אמר כי ההחלטה להרוס את הווילה התקבלה לפני ארבעה חודשים.