נוכח התורים והעומסים במתחמי הבדיקות המהירות לקורונה, מד"א יקים ברחבי הארץ מתחמים נוספים לבדיקה מהירה במתכונת "היבדק וסע". הראשון שבהם יוקם בכפר סבא כבר היום (חמישי) או מחר.
"בעקבות העומסים והביקוש הרב להגיע לבדיקות המהירות, ועל מנת לא ליצור התקהלות, בזמן הקרוב נקים מספר מתחמים של היבדק וסע נוספים במקביל למתחמים הפועלים", אמר מנכ"ל מד"א אלי בין.
2 צפייה בגלריה
מתחם לבדיקות מהירות של מד"א בגני יהושע
מתחם לבדיקות מהירות של מד"א בגני יהושע
מתחם לבדיקות מהירות של מד"א בגני יהושע בתל אביב
(צילום: מוטי קמחי)
2 צפייה בגלריה
מתחם לבדיקות מהירות של מד"א בגני יהושע תל אביב
מתחם לבדיקות מהירות של מד"א בגני יהושע תל אביב
(צילום: מוטי קמחי)
מאז החלתו אתמול של התו הירוק על ילדים בני 3 עד 12 יש עומסים כבדים במתחמי הבדיקות המהירות. כך למשל הבוקר מחוץ למוזיאון המדע בירושלים השתרך תור ארוך והורים המתינו עם ילדיהם יותר משעה לבדיקה במוקד שהוקם במקום. "אנחנו מתכננים לעשות יום כיף, ונראה שזה היום כיף שלנו, לעמוד פה בתור", אמר בייאוש עמית שהגיע למוזיאון עם בתו. הורה אחר סיפר כי הוא ממתין יותר משעה עם ילדיו למרות שהזמינו תור מראש.
אתמול לאחר העומסים הכבדים במתחמי הבדיקות המהירות ברחבי הארץ, עדכן משרד הבריאות כי מד"א יתגבר את מתחמי הבדיקות המהירות לילדים בני שלוש עד 12 במרכז הארץ ללא תשלום. קודם לכן הביעו הורים רבים זעם כאשר התברר להם כי ייאלצו לשלם עבור בדיקות מהירות לילדיהם במוקדי מד"א במרכז. מי שנדרש לשלם יקבל החזר מלא.
הצורך בבדיקות לילדים התעורר לאחר שאתמול נכנסו לתוקף תקנות התו הירוק גם לגבי ילדים. לפי התקנות החדשות, בני 3 עד 12 חייבים לעבור בדיקה לפני הכניסה למקומות הפועלים תחת התו הירוק. הבדיקות המהירות לא מצריכות הובלת דגימה למעבדה והתשובה מתקבלת במקום תוך 15 עד 30 דקות. את עמדות הבדיקות המהירות מפעיל מד"א לצד עם עשרות חברות פרטיות שאושרו על-ידי משרד הבריאות. כל חברה אמונה על אזור אחר בארץ. מתחמי הבדיקות פרוסים ברחבי הארץ או בכניסה לאירועים.