4 צפייה בגלריה
ההנחיות החדשות
ההנחיות החדשות
(צילום: רז גרוס, עידו ארז, EPA)
בניסיון אחרון להוריד את האפשרות של סגר בחגי תשרי, החליטה הממשלה על שורת צעדים לצמצום התחלואה. התו הירוק הורחב לכל ענפי המשק החל מגיל 3, התו הסגול חזר לחיינו, וההתקהלויות המותרות צומצמו. משרד הבריאות הודיע כי גם אירועי החתונות יוגבלו יחד איתם - אך תוך זמן קצר חזר בו והאריך את זמן ההיערכות לכך. ynet עושה סדר בהגבלות הקורונה העדכניות.

מתי ייכנסו ההגבלות לתוקף?

בהתאם להחלטת קבינט הקורונה, הגבלות התו הסגול והירוק נכנסו לתוקף ב- 18 באוגוסט.

מהו התו הירוק, ולאילו מקומות הוא תקף?

במסגרת התו הירוק יוכלו מחוסנים, מחלימים או מקבלי תוצאה שלילית בבדיקת קורונה להיכנס לשורת מקומות. בין היתר מדובר על כנסים ותערוכות, בתי מלון, חדרי כושר וסטודיו, בריכות וקאנטרי, מועדונים ומסיבות, מסעדות (גם בישיבה בחוץ), ברים, בתי קפה, מוסדות להשכלה גבוהה, אטרקציות תיירות, מוזיאונים, ספריות וביקור בבתי אבות. בכניסה לשמורות טבע וגנים לאומיים אין צורך להציג תו ירוק, מלבד במופעים או הקרנות הנערכים בשטחם.
4 צפייה בגלריה
בריכת גורדון
בריכת גורדון
התו הירוק חוזר אל הבריכות
(צילום: רויטרס)
תקנות התו הירוק לא חלות על תינוקות ופעוטות בני 3-0. ילדים בגילי 3 עד 12 יוכלו להיכנס למקומות אלה אחרי שייבדקו לקורונה במימון המדינה. לעומתם, בני 12 ומעלה שלא התחסנו או החלימו, יצטרכו להיבדק באופן פרטי. גם בני ה-3 ומעלה וגם בני ה-12 ומעלה יוכלו להיבדק בכל עמדות הבדיקות המהירות המאושרות על-ידי משרד הבריאות (למדריך המלא על הבדיקות המהירות - גם לילדים וגם לבני 12 ומעלה שלא התחסנו - לחצו כאן).
הזכאים לתו הירוק הם מי שהשלימו שתי מנות חיסון נגד קורונה וחלף שבוע (שבועיים בחיסון מודרנה) מקבלת מנת החיסון השנייה, מי שהחלימו מקורונה, ומי שקיבלו תוצאה שלילית לבדיקת קורונה: שלוש יממות ממועד הדגימה בבדיקת PCR (מטוש) או יממה אחרי בדיקה מהירה.

מהו התו הסגול, והיכן הוא תקף?

התו הסגול קובע הגבלות תפוסה בשמורות טבע, קניונים ובתי מסחר. התפוסה בהם תוגבל ביחס של אדם אחד לכל שבעה מטרים. חנויות שגודלן עד 100 מטר יוחרגו, ולא יחול בהן התו הסגול.
4 צפייה בגלריה
מדינת ישראל חוזרת למגבלות התו הירוק
מדינת ישראל חוזרת למגבלות התו הירוק
אכיפת הנחיות בדיזנגוף סנטר. התפוסה תוגבל
(צילום: מוטי קמחי)
תקנות התו הסגול אמורות להיות תקפות גם במקומות עבודה שבהם מתקיימת קבלת קהל.

איך ייראו החתונות והאירועים?

באירועים ללא מקומות ישיבה מסומנים, תותר כניסה של עד 1,000 איש בחלל סגור ושל עד 5,000 איש בחלל פתוח. באירועים עם מקומות ישיבה מסומנים לא תהיה הגבלה על מספר המשתתפים, אולם הם יהיו חייבים להחזיק בתו ירוק או בבדיקה שלילית בהתאם להנחיות.
4 צפייה בגלריה
תמונה של חופה
תמונה של חופה
מתווה האירועים ייכנס לתוקף ב-22 באוגוסט
(צילום: Shutterstock)
באירועים בבתים פרטיים ודומיהם (שבהם לא חלים כללי התו הירוק) תתאפשר כניסה של 50 איש במקום סגור ושל עד 100 איש במקום פתוח. בעקבות ישיבת קבינט נוספת הוחלט להגביל אירועים באולמי שמחות ל-500 משתתפים במקום פתוח ו-400 בחלל סגור. בנוסף, האירועים יוכלו להתקיים בתנאי שתפוסת הקהל לא תעלה על 75% מהתפוסה המקסימלית. לאחר שפורסם כי ההגבלה תיכנס לתוקף ב-18 באוגוסט - משרד הבריאות חזר בו ודחה זאת ל-22 באוגוסט כדי לאפשר היערכות מתאימה.
באירועים אלה, בהתאם להנחיות הקודמות של הקבינט, חלה חובת עטיית מסכה גם בשטח פתוח. על-פי הנחיית הקבינט קיימת חובת עטיית מסכה גם בחללים פתוחים שבהם יש יותר מ-100 בני אדם.

אילו קנסות נקבעו בתקנות החדשות?

1,000 שקלים לאדם שאינו מחוסן או מחלים שנכנס למקום שפועל בתו ירוק; 10,000 שקלים למקום שאמור לפעול בתו ירוק ולא בודק את האישורים בכניסה למקום; 3,000 שקלים למקום שפועל בתו ירוק ולא הציב שלט בעניין חובת הכניסה בתו ירוק; 500 שקלים על אי-עטיית מסכה; 1,000 שקלים לעסק שהכניס אדם שלא עטה מסכה או נתן לו שירות; 5,000 שקלים על הפרת בידוד.

האם תיפתח שנת הלימודים בבתי הספר, ובאיזה אופן?

לפי שעה צפויה שנת הלימודים להיפתח כרגיל, אך ביישובים אדומים, כיתות ח' ומעלה שיש בהן פחות מ-70% התחסנות - יילמדו בזום. התלמידים מכיתה א' ומעלה יידרשו לעטות מסכות בשיעורים. ילדים בני 3 עד 12 יוכלו לבצע בדיקה סרולוגית, ואם יתגלה כי כבר נדבקו בעבר בקורונה הם יקבלו פטור מבידוד. ביישובים כתומים ואדומים ייערכו בכל בית ספר בדיקות קורונה פעם בשבוע.
ייערך פיילוט לתוכנית "כיתה ירוקה" לקיצור תקופת הבידוד. לפי התוכנית בבית ספר שבו התגלה מאומת לקורונה, התלמידים וצוותי החינוך האחרים ייבדקו מדי יום במשך שבעה ימים. מי שיימצא שלילי יחזור ללימודים, ורק מי שיימצא חיובי ייכנס לבידוד הבדיקה הראשונה והאחרונה יהיו בדיקות PCR "רגילות" ויתר הבדיקות יהיו מהירות. עד 15 באוקטובר ייערך הפיילוט במגזר החרדי, ולאחר מכן יורחב לכלל מערכת החינוך.
טיולים עם לינה: בחינוך הבלתי פורמלי – תו ירוק או תוצאות בדיקת קורונה שלילית לעובדים, מדריכים ותלמידים. בטיול בית ספר – אין חובה להציג בדיקה או תו ירוק. יש הנחיות כגון קיום הטיול באותן הקבוצות הקבועות שבהן לומדים התלמידים בשגרה ושמירה על מרחקים ביניהן.
פורסם לראשונה: 20:41, 12.08.21