"היום מוכנים לרצוח בגלל סכסוך על 20 שקלים": פרקליטות מחוז חיפה הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד רמאח עמאש, תושב ג'סר א-זרקא בן 23, בגין רצח בן דודתו מוחמד עמאש (20) בחודש שעבר בעקבות סכסוך. על פי כתב האישום, רמאח ירה במוחמד שגר בשכנות אליו ונמלט מהמקום.
מכתב האישום עולה כי אחיו של רמאח ושני חבריו יצאו מבית קפה בשכונה, ופגשו במוחמד שעמד שם עם צעירים נוספים. במקום התפתח עימות, במסגרתו חבר של מוחמד, עובידא, לקח בכוח את מעילו של אחד מחבריו של אחיו של רמאח - עודאי - שלאחר המקרה נמלט מהמקום ונכנס לביתו של הסמוך של רמאח.
2 צפייה בגלריה
תושב ג'סר א זרקא הרוג ירי
תושב ג'סר א זרקא הרוג ירי
"הוא נרצח בדם קר. אמנם יש סכסוך אבל זה לא אומר שאפשר לחסל בן אדם". מוחמד עמאש וזירת הרצח
(צילום: דוברות המשטרה)
רמאח, שנשא על גופו אקדח טעון, נכח באותה העת על גג ביתו וצפה במתרחש. כמה דקות לאחר מכן, סמוך לחצות, החליט רמאח לרצוח את בן דודתו וירה מגג הבית כמה יריות לעבר מוחמד, אחת מהן פגעה בראשו. לאחר הירי, הוא נמלט מהמקום דרך היציאה האחורית של הבית ומוחמד פונה במצב אנוש לבית החולים הלל יפה בחדרה, שם, בחלוף שעתיים, נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

2 צפייה בגלריה
זירת הרצח בג'סר א-זרקא
זירת הרצח בג'סר א-זרקא
"נמאס לנו לחיות בצל האלימות המתפשטת, ונדמה שאין מי שיכול לעצור אותה", זירת הרצח
(צילום: דוברות המשטרה)
המשטרה עצרה ביום הרצח ארבעה חשודים שנכחו במקום בזמן הירי, אולם את רמאח, שנמלט מהזירה, הצליחה לתפוס אותו לאחר שלושה ימים של מרדף. יומיים לאחר הירי, למרות נוכחות משטרתית באזור, אלמונים הציתו את הבית ממנו בוצע הירי, ככל הנראה כנקמה על הרצח - שמגיע במסגרת סכסוך בין עבריינים. החקירה התחילה בתחנת משטרת ג'סר א-זרקא, ואז עברה ליחידה ללוחמה בפשיעה של מרחב מנשה.
עוד עולה מכתב האישום כי בין רמאח לבין בן משפחתו שנורה למוות קיים סכסוך קודם. הפרקליטות ביקשה לפי שעה לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. רמאח נאשם בין היתר בגרימת מותו של מוחמד ובהחזקה ונשיאה של נשק ותחמושת ללא רשות על פי דין.
קרוב משפחה של הנרצח מג'סר א-זרקא אמר לאחר הרצח: "הוא נרצח בדם קר. אמנם יש סכסוך, אבל זה לא אומר שאפשר לחסל בן אדם. אפשר להגיע לפתרון גם ללא ירי ואלימות. נמאס לנו לחיות בצל האלימות המתפשטת, ונדמה שאין מי שיכול לעצור אותה. היום מוכנים לרצוח גם בגלל סכסוך על 20 שקלים".