המשטרה הודיעה על מעצרם של ארבעה חשודים במעורבות ברצח מוחמד עמאש, צעיר בשנות ה-20 לחייו, בג'סר א-זרקא - אך החשוד המרכזי שהמתין לו על גג ביתו וירה בו למוות כשעבר ברחוב עדיין במנוסה. היום (ראשון), למרות נוכחות משטרתית באזור, אלמונים הציתו את הבית ממנו בוצע הירי, ככל הנראה כנקמה על הרצח - שמגיע במסגרת סכסוך בין עבריינים.
קרוב משפחה של הנרצח מג'סר א-זרקא אמר בשיחה עם ynet: "הוא נרצח בדם קר. אמנם יש סכסוך, אבל זה לא אומר שאפשר לחסל בן אדם. אפשר להגיע לפתרון גם ללא ירי ואלימות. נמאס לנו לחיות בצל האלימות המתפשטת, ונדמה שאין מי שיכול לעצור אותה. היום מוכנים לרצוח גם בגלל סכסוך על 20 שקלים".
2 צפייה בגלריה
הצתת הבית של החשוד ברצח בג'אסר א זרקא
הצתת הבית של החשוד ברצח בג'אסר א זרקא
הבית שהוצת, היום
2 צפייה בגלריה
תושב ג'סר א זרקא הרוג ירי
תושב ג'סר א זרקא הרוג ירי
זירת הרצח לצד מוחמד עמאש, הצעיר שנורה למוות בג'סר א-זרקא
(צילום: דוברות המשטרה)
תושבת הכפר הוסיפה: "המצב מאוד מפחיד, אנחנו מפחדים לצאת מהבית". לדבריה, "אם אני רוצה לקנות חלב אני חושבת אלף פעם אם לצאת מהבית או לא. רק שלשום נרצח עוד צעיר בכפר על סכסוך סתמי שהסתיים ברצח. כל הכפר רעד מהירי. עד מתי נחיה במצב הזה? אנחנו נמצאים בתוך כלא גדול והכפר הפך להיות מחנה. כואב לי לראות צעירים נרצחים כבר אין ביטחון".
מוחמד עמאש היה הנרצח האחרון מבין ארבעה שנורו למוות בזה אחר זה - תוך 16 שעות - ביום שישי מדמם במיוחד בחברה הערבית. לפנות בוקר נרצחו בנצרת שני אחים מארגון פשע - כאלד סעדי בן ה-28 ואחיו עלי סעדי בן ה-31, שנורו למוות בביתם בעיר לעיני משפחתם.
שעות לאחר מכן נורה למוות גם המאם אבו זרקא, בן 26 מערערה, באום אל פחם - לפי החשד כתגובת נקם לרצח הכפול בנצרת באותו יום - במסגרת סכסוך מדמם שגבה את חייהם של 15 בני אדם תוך שנה וארבעה חודשים. מתחילת השנה, תוך 36 ימים, נרצחו בחברה הערבית 12 בני אדם. בתקופה המקבילה אשתקד מספר הנרצחים עמד על 7.