היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה, עו"ד שלומית פרגו-ברנע, מאשרת כי המדינה מימנה בזמן המלחמה עבודות תחזוקה שונות בבריכת השחייה במעון הפרטי של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה. בעקבות פניות בנושא, ציינה עו"ד פרגו-ברנע כי מהנתונים שנמסרו לה עולה שב-26 בנובמבר - יותר מחודש וחצי אחרי פרוץ המלחמה - אושרו עבודות תחזוקה שונות בבריכה במעונו הפרטי של ראש הממשלה בקיסריה.
2 צפייה בגלריה
 ראש הממשלה נתניהו וביתו הפרטי בקיסריה
 ראש הממשלה נתניהו וביתו הפרטי בקיסריה
ראש הממשלה נתניהו וביתו הפרטי בקיסריה
(צילום: שאול גולן, רויטרס)
בסוף החודש שעבר פורסם ב"הארץ" כי חשב משרד ראש הממשלה רועי בנבנישתי ביקש לעזוב את תפקידו עקב מחלוקת עם מנכ"ל המשרד יוסי שלי בסוגיית מימון ההוצאות בבתיו של נתניהו, במעונו ברחוב עזה בירושלים ובביתו הפרטי בקיסריה. בנבנישתי התנגד להחלטה של המנכ"ל שלי לממן שיפוצים בבריכת השחייה בווילה של נתניהו בקיסריה. מדובר בהוצאה של כ-4,700 שקלים במצטבר לתיקון חדירת מים לבריכה ופילטרים סתומים.
גורמים במשרד ראש הממשלה טענו אז כי לא היה מדובר בפרויקט גרנדיוזי וגם לא בשיפוצים, אלא בתיקון ותחזוקה. לדבריהם, החשב ביקש לעזוב גם בגלל שהתפקיד "גדול עליו" בקבלת החלטות, והוא לא רצה להתעמת כל פעם בנושאים מורכבים, לרבות נושאים מקצועיים. עוד טענו אז הגורמים כי כל מה שנעשה בנושאים המוזכרים הם על פי החוק וקשורים לטיפול במעונות ראש הממשלה, ושבתי ראש הממשלה זכאים לתחזוקה שוטפת של הבתים, אך אסור לבצע בהם עבודות השבחה.
בתשובה לפנייתו של עו"ד שחר בן מאיר, טענה עו"ד פרגו-ברנע כי חשב משרד ראש הממשלה בנבנישתי ציין שלא אישר הוצאות בגין שיפוץ בבריכה במעונו הפרטי של ראש הממשלה. עו"ד בן מאיר לא הסתפק בתשובה, והקשה על ברנע-פרגו: "בכל הכבוד נראה כי התשובה מגלה טפח אך מסתירה טפחיים. ככל הידוע לי, עבודות שיפוץ הבריכה הוזמנו על-ידי גורמים רשמיים של מדינת ישראל".
בן מאיר הוסיף: "הרי אם חשב המשרד לא אישר את ההוצאה של שיפוץ הבריכה, אזי מה למדינת ישראל להזמין עבודה שהיא - המדינה - לא אמורה לשאת בתשלום שלה? והאם העבודה בוצעה כבר? ואם כן מי נושא או נשא או יישא בתשלום? נראה לי כי למרות שחשב המשרד, כפי שהשבת לי, ואיני מפקפק כי זו התשובה שנמסרה לך על-ידי חשב המשרד, לא אישר ההוצאה, אזי גורם אחר (מנכ"ל משרד רה"מ?) אישר זאת בניגוד לחוק ובניגוד להחלטת שכר שרים וסגני שרים".
2 צפייה בגלריה
עו"ד פרגו-ברנע
עו"ד פרגו-ברנע
עו"ד פרגו-ברנע
(צילום: עטא עוויסאת )
היועצת המשפטית ברנע-פרגו השיבה: "לפי הנתונים שנמסרו לי, בתאריך 26.11.23, התבקשו, באישור המנכ"ל, עבודות תחזוקה שונות בבריכה במעון הפרטי של ראש הממשלה בקיסריה. החשב מסר כי אישר עבודות אלו בהסתמכו על החלטת שכר שרים שקבעה כי אוצר המדינה יישא בכל הוצאות המעון הפרטי בקיסריה לרבות הוצאות תפעול ותחזוקה, הנדרשות למגוריו של ראש הממשלה ולמגורי משפחתו, כשמנכ"ל משרד ראש הממשלה הוסמך לקבוע את סוג ההוצאות והיקפן, וכי פרשנות ההחלטה במכתבו של עו"ד גיל לימון, שלפיה המשרד יממן במעון הפרטי בקיסריה רק הוצאות הקשורות לביצוע תפקידו של ראש הממשלה, הגיעה למשרדנו ביום 6.2.24".
פרגו ברנע הוסיפה: "בנוסף הוגשה בקשה באישור המנכ"ל בתאריך 29.10.23 לביצוע עבודות שונות בבריכה שכללו החלפת יחידות שיש ותיקוני אריחים, אולם המנכ"ל והחשב החליטו שלא לאשר הזמנת עבודה זו והיא בוטלה. המנכ"ל מסר כי בחן בשנית את הבקשה והנחה להקים שוב את ההזמנה לתיקון ולהחלפה של אריחי שיש בבריכה. ההזמנה הוקמה בתאריך 6.12.23, אך לא אושרה על-ידי החשב, ולכן לא בוצעה".