חילופים בעירייה: שורה של ערים ומועצות אזוריות מתעוררות הבוקר לשלטון מקומי חדש. ההפתעה הגדולה ביותר נרשמה בחולון שם מוטי ששון, שמכהן כבר 30 שנה, הודח ולא יישאר לקדנציה נוספת. ששון קיבל 17.8% בלבד מהקולות ויוחלף על ידי שי קינן שזכה ביותר מ-43%.
1 צפייה בגלריה
שי קינן ניצח בבחירות לרשויות המקומיות בחולון
שי קינן ניצח בבחירות לרשויות המקומיות בחולון
שי קינן, ניצח בבחירות לרשויות המקומיות בחולון
ראשי עיר מוכרים נוספים שלא ימשיכו לקדנציה נוספת הם ז'קי לוי בבית שאן שהפסיד לנועם ג'ומעה, ניסן בן חמו בערד שהודח על ידי יאיר מעין ושוקי אוחנה בצפת שיוחלף על ידי יוסי קקון. גם בגדרה נרשם מהפך לאחר שראש המועצה המכהן, יואל גמליאל, הפסיד לסהר פינטו שזכה ב-47.2% מהקולות.
קרב פנים חרדי סוער במיוחד נרשם באלעד, שם הודח ראש העיר המכהן ישראל פרוש (בנו של השר מאיר פרוש) לאחר שהפסיד לנציג ש"ס יהודה בוטבול. בכך גבר יו"ר ש"ס, אריה דרעי, על יריביו במפלגות החרדיות לאחר שנרשמו בין הצדדים מחלוקות רבות בנוגע לבחירות המקומיות ביישובים עם רוב חרדי.
בטבריה לא הצליח רון קובי לשוב לתפקיד ראש העיר ולאחר כמה שנים של ניהול על-ידי ועדה קרואה, נבחר לתפקיד יוסי נבעה. נילי אהרון נבחרה להיות ראש המועצה המקומית של ירוחם לאחר שקיבלה 52.3% מקולות הבוחרים. היא גברה על ראש המועצה היוצאת טל אוחנה שקיבלה 31.9% מהקולות. בעיר עכו לא התמודד ראש העיר המכהן, שמעון לנקרי, ולתפקיד נבחר עמיחי בן שלוש. רומן פרס נבחר לראשות העיר יקנעם עילית לאחר שקיבל 61.4% מקולות הבוחרים. הוא גבר על חברת הכנסת לשעבר לאה פדידה, שקיבלה 38.6% מהקולות. פרס יחליף בתפקיד את סימון אלפסי, שכיהן כראש העיר 35 שנה, אך לא התמודד בבחירות.
בחיפה גם יהיה ראש עיר חדש לאחר שראש העיר, עינת קליש-רותם, זכתה לאחוזי תמיכה נמוכים. בסיבוב השני יתמודדו ראש העיר לשעבר, יונה יהב, ודוד עציוני.
ראש מועצה מקומית חדש גם במצפה רמון. אליה וינטר קיבל 57.3% מהקולות וגבר על פלורה ששון. ראש המועצה המכהן רוני מרום לא התמודד בבחירות. במגדל העמק, ראש העיר אלי ברדה פרש מהחיים הפוליטיים, ומי שזכה בבחירות הוא יקי בן חיים. בחצור הגלילית יכהן מיכאל קבסה שגבר על ראש המועצה המכהן שמעון סויסה. מהפך גם בקצרין שם ניצח יהודה דואה עם 53.3% מהקולות. במעלות תרשיחא ניצח מוטי בן דוד את ראש המועצה המכהן ארקדי פומרנץ.
בכפר יונה ניצח אלברט טייב לאחר שניצח את ראשת העיר המכהנת שושי כחלון-כידור. טייב אמר לאולפן ynet כי "זאת הייתה קדנציה ראשונה שלה והצלחתי להדיח אותה בפער אדיר של 60% אל מול 26% ויש כאן אמירה מאוד משמעותית של התושבים". גם בראש העין יהיה ראש עיר חדש, לאחר שרז שגיא קיבל 45% מקולות הבוחרים.
נבחרים נוספים שייכנסו כעת לתפקיד: באורנית זכתה אור פירון זומר (בתו של השר לשעבר שי פירון), בגוש עציון ירון רוזנטל, בהר חברון יכהן אלירם אזולאי, בקריית אונו זכתה מיכל רוזנשיין, בכוכב יאיר תכהן הילה חכמון בן הראש, בכפר יאסיף ניצח עסאם שחאדה ודפנה רבינוביץ תהיה בשוהם.
עוד תוצאות: גבעת זאב- יוסי אסרף, רמת ישי - אסף אוברלנדר, אבן יהודה- מתן כצמן, יאנוח ג'ת - סיף והיב, עמק המעיינות - איתמר מטיאש, רהט - טלאל אלקרינאוי, מעלות תרשיחא - מוטי בן דוד, מעלה אדומים - גיא יפרח (ראש העירייה בני כשריאל לא התמודד), קריית ארבע - ישראל ברמסון, יסוד המעלה - שלום תמיר, מועצה אזורית גולן - אורי קלנר, מועצה אזורית עמק יזרעאל - שלומית שיחור רייכמן, מועצה האזורית לב השרון - אלי אטון, טובא-זנגריה - הייב חוסיין, ערערה שבנגב - טלב אבו עראר.