הכרעת הדין בתיק אונס בת ה-16, שהתרחש באוגוסט 2020 במלון "הים האדום" באילת, תינתן ב-27 בספטמבר ולאחר פגרת הקיץ. כך עולה מהחלטת השופטים, בעקבות בקשת הסנגורים, שנדחתה, לזמן את המתלוננת לעדות בפעם הנוספת. לאחר שנשמעו הסיכומים בתיק, השופטים שוקדים בימים אלה על כתיבת הכרעת הדין - שם יקבעו האם להרשיע את הנאשמים בעבירות שיוחסו להם.
2 צפייה בגלריה
אושר שלמה, איסי רפאילוב ואיליאזיר מאירוב נאשמים באונס באילת כתב אישום מלון הים האדום
אושר שלמה, איסי רפאילוב ואיליאזיר מאירוב נאשמים באונס באילת כתב אישום מלון הים האדום
שלושה מתוך 11 נאשמים. אושר שלמה, איסי רפאילוב ואיליאזיר מאירוב
(צילום: בראל אפרים)
2 צפייה בגלריה
עורכי הדין אהרון רוזה, אלון דוידוב, וניר יסלוביץ
עורכי הדין אהרון רוזה, אלון דוידוב, וניר יסלוביץ
ביקשו לזמן את הנערה לעדות נוספת. עורכי הדין יסלוביץ, רוזה ודוידוב
(צילום: ינאי יחיאל, טל שמעוני)
סנגוריהם של הנאשמים, בהם עורכי הדין אהרון רוזה, אלון דוידוב וניר יסלוביץ, ביקשו לזמן את הנערה לעדות נוספת בעקבות הפרסום של התוכנית "עובדה", שם נטען כי פורסמו חומרי חקירה שלא הגיעו לידיהם. בנוסף נטען כי הנערה סיפרה בתוכנית דברים שלא שיתפה בעדותה בבית המשפט. הרכב השופטים בראשות סגנית הנשיא השופטת יעל רז-לוי, גילת שלו ואהרון משניות דחו את הבקשה.
בית המשפט קבע כאמור כי הכרעת הדין בתיק תישמע בסוף חודש ספטמבר, זמן קצר לאחר פגרת בית המשפט. המשמעות היא שהשופטים כבר נמצאים בעיצומו של כתיבת הכרעת הדין, לאחר עדויות של המתלוננת והמעורבים האחרים, והשלד של ההכרעה עצמה כבר מוכן. כעת הם צוללים לתוך כל החומרים ובונים את ההחלטה שלהם.
בחודש ספטמבר 2020 הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד 11 המעורבים בפרשת האונס. הפרקליטות ייחסה עבירת אונס לארבעה מעורבים, בהם שני תאומים בני 18 שהיו קטינים בעת המעשה, ושני בגירים בני 28 - איסי רפאילוב ואיליאזיר מאירוב מחדרה. היתר הואשמו בעבירות סיוע לאונס, אי מניעת פשע ועוד. אושר שלמה, כיום בן 20 ממושב נוגה בדרום, הואשם במעשים מגונים ובאי מניעת פשע. מאוחר יותר הפרקליטות החמירה את כתב האישום וייחסה לנאשמים אונס בנסיבות מחמירות בצוותא.