השר לביטחון הפנים עמר בר-לב לא הזכיר את שמותיהם של השרים שבעקבות דבריהם על סערת "אלימות המתנחלים", הוצמדה לו אבטחה משב"כ, אך שרת הפנים איילת שקד ושר התקשורת יועז הנדל מיהרו להגיב לריאיון על כך הבוקר (שלישי) באולפן ynet.
"המשימות הבוערות במשרד לביטחון הפנים רבות", כתבה שקד. "השחרה של ציבור אידיאולוגי שומר חוק היא לא אחת מהן". גם הנדל, שכאמור לא הוזכר בשמו בריאיון הגיב לדברים וצייץ: "זו חובה שלי כשר בממשלה להשמיע ביקורת כלפי חברי בממשלה כשהם טועים. לעמר זכויות רבות אבל הוא לא חסין מביקורת. אלחם נגד הסתה בכל כוחי ובעד ביקורת עניינית, תמיד".
1 צפייה בגלריה
רמז לשרים שגרמו להגברת האבטחה
רמז לשרים שגרמו להגברת האבטחה
רמז לשרים שגרמו להגברת האבטחה
(צילום: יואב דודקביץ', יריב כץ, קובי קואנקס, שאול גולן)
אתמול אמר בר-לב בישיבת סיעת העבודה כי הסיבה ששב"כ החליט להגביר את האבטחה סביבו מקורה בשלושה חברי ממשלה שיצאו נגדו והפכו אותו ל"אויב המתנחלים", כלשונו. בריאיון לאולפן ynet הבוקר אמר בר-לב כי "אין לי ספק שלא זו הייתה הכוונה שלהם אבל בפועל הנקודה היא שבתגובה המיידית שלהם שאני אויב כל המתנחלים, שאני לא מבין בביטחון ואני מתעלם מאיומים של ארגוני טרור פלסטיניים ושאני מפיץ נרטיב שקרי, זה ציטוט מאחד הציוצים - ברגע ששרים בממשלה אומרים את הדברים האלה התגובה היא של קיצוניים וראינו את זה. ראינו את זה ברשתות".
הוא השווה את התנהלותם להגעתו של נתניהו למרפסת בכיכר ציון בתקופה שקדמה לרצח רבין, ואמר: "אנחנו כולנו זוכרים את המעמד שבו ראש הממשלה לשעבר נתניהו, אז הוא היה ראש האופוזיציה, עומד על המרפסת ובתהלוכה מתחתיו יש דמויות של ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל עם מדי SS וארון קבורה והוא לא מגנה את זה", השווה בר-לב. "נתניהו לא התכוון חס וחלילה שזה יגרום לרצח של ראש ממשלה בישראל אבל בסופו של דבר הפסיביות שלו לפחות לא בלמה את המגמות האלה.
"כאן לא מדובר בפסיביות", הדגיש השר לביטחון הפנים. "מדובר בציוצים בפועל של שלושה שרים שצייצו נגדי והעלילו עליי, שוב לא בכוונה תחילה, אני לא מניח שהם חשבו על זה - אבל אני אומר את הדברים האלה שבפעם הבאה גם הם וגם אחרים וגם אני, כולנו נבין שיש סכנה במילים שלנו ועובדה שהשב"כ החליט בעקבות כך". הוא נשאל אם דיבר עם אותם שרים, וענה: "אני לא המחנך שלהם".
ראש המועצה המקומית אפרת עודד רביבי תקף את בר-לב גם כן, ואמר כי "לא המתיישבים ולא השרים שלא התייצבו לצידו מאיימים על החברה הישראלית אלא האלימות במגזר הערבי, תאונות הדרכים, אלימות בקרב בני נוער, אלימות במשפחה ואפילו פשיעה חקלאית. אבל כשלשר בר-לב אין תשובות לנושאים שבאמת בוערים קל לו יותר להסיט את האש להכתים ציבורים ולהתראיין על נושא שאינו תופס אפילו לא אחוז אחד בתרשימים של המשטרה שעליה הוא עצמו מופקד.
"לו היה מכנס את ראשי ההתיישבות מבקש התגייסות למיגור הבעיה שירדה למספר חד-ספרתי בשנה האחרונה יכולתי להתחבר לאמיתות כוונותיו. אלא שהשר בחר בכותרות, כנבחר ציבור למדתי כבר כותרות אינם תחליף לעשייה ותוצאות".