2 צפייה בגלריה
מוחמד עיסא ומוחמד שויגי לאחר הגשת התלונה במשטרה נגד איתמר בן גביר
מוחמד עיסא ומוחמד שויגי לאחר הגשת התלונה במשטרה נגד איתמר בן גביר
"מעשה בלתי נסבל ואין מצב להעביר את זה בשתיקה". מוחמד עיסא ומוחמד שויגי לאחר הגשת התלונה נגד בן גביר
יומיים לאחר שחבר הכנסת איתמר בן גביר שלף אקדח בעת שהתווכח עם שני סדרנים בתל אביב, הגיעו השניים - מוחמד עיסא ומוחמד שויגי, לתחנת המשטרה בנווה יעקב והגישו תלונה נגד בן גביר בחשד לאיומים בנשק וברצח.
"בעקבות כל מה שהתרחש וכל האיומים של בן גביר, התחלנו לקבל גם איומים מאנשים שאנחנו לא מכירים", סיפרו הערב (חמישי) עיסא ושויגי, תושבי מזרח ירושלים, "וזה גרם לנו לא להגיע למקום העבודה שלנו. נשקפת סכנה לחיינו".
התקרית החריגה אירעה, כאמור, בערב שלישי. בן גביר הגיע לאירוע של הרב מאיר מאזוז בגני התערוכה, ולאחר שהחנה את רכבו התפתח ויכוח בינו לבין הסדרנים על חנייה אסורה כביכול. בתיעוד מהעימות, נראה חבר הכנסת שולף בשלב מסוים את נשקו, וצועק לעבר אחד הסדרנים: "אם אתה תאיים עליי - אני אטפל בך".

"בן גביר איים בנשק ויכל גם לרצוח אותנו בגלל שביקשנו ממנו לא להחנות במקום שאסור", הוסיפו עיסא ושויגי. "מדובר במעשה בלתי נסבל ואין מצב להעביר את מה שעברנו בשתיקה. אנחנו מקווים שהמשטרה תטפל בנושא ולא תפקיר אותנו בגלל שאנחנו ערבים".
"אם ערבי היה עושה את מה שעשה בן גביר - מזמן היו פותחים לו תיק", טענו, "הגיע הזמן להעניש אותו. אם לא - הוא יקבל אור ירוק להמשיך במעשים דומים שאולי יובילו אותו לרצוח ולהסית יותר נגד החברה הערבית".
אמש, חבר הכנסת איימן עודה (הרשימה המשותפת) נועד עם השניים וביקש להביע את תמיכתו. הבוקר היה זה ח"כ אחמד טיבי, שאמר כי "אלו שני צעירים אמיצים שלא שתקו לבן גביר - ובצדק. הוא איים בנשקו והתלונה במשטרה נגדו חייבת לקבל התייחסות רצינית מכל הגורמים".
2 צפייה בגלריה
אחמד טיבי עם המתלוננים נגד איתמר בן גביר
אחמד טיבי עם המתלוננים נגד איתמר בן גביר
"התלונה חייבת לקבל התייחסות מכל הגורמים". ח"כ טיבי עם הסדרנים
בעקבות התקרית, זומן בן גביר ל"רענון נהלים" אצל קצין הכנסת ניצב יובל חן, והתבקש לתאר את השתלשלות האירועים. בן גביר בתגובה ביקש לקבל אבטחה בשל איומים על חייו, וסיפר: "זה התחיל כוויכוח על חנייה, כשהוא מקלל אותי. שני הגברתנים הללו אמרו לי 'לא תחנה כאן'".
"אמרתי להם 'תירגעו'", הוסיף בריאיון ל-ynet, "הם קיללו, זה הפך מהר להיות איומים על החיים. שלפתי אקדח, לא לכיוונם. אבל הם מאיימים עליי, הם אומרים לי 'נהרוג אותך', 'נרביץ לך', 'נזיין אותך'. שלפתי את הנשק, בזכות זה הם לא פגעו בי".