האלוף במיל' יצחק בריק, שהיה נציב קבילות החיילים וחיבר דוח על כשלי צה"ל והמוכנות למלחמה, תקף הבוקר (רביעי) בריאיון ל-ynet radio את ראש הממשלה יאיר לפיד, ששלח אתמול לאיראן מסר אזהרה מצולם מבסיס חיל האוויר בנבטים, כשמאחוריו מטוס F-35, באומרו כי "אם איראן תמשיך לנסות – היא תגלה את ידה הארוכה ויכולותיה של ישראל". "זה מבזה ומביך. מה הלפיד הזה מכריז 'אנחנו נתקוף'? מה אתה אומר דברים שאין בסיס מאחוריהם? עם מה תתקוף?", תהה בריק. האזינו לריאיון המלא שבפתח הכתבה.
2 צפייה בגלריה
ראש הממשלה יאיר לפיד בביקורו בבסיס נבטים
ראש הממשלה יאיר לפיד בביקורו בבסיס נבטים
(צילום: קובי גדעון /לע"מ, גיל יוחנן )

הוא הוסיף: "האם אתה מבין את המשמעות שהמדינה תהיה אפופה טילים, כמו פצצה גרעינית רק בלי ראש נפץ? זה חוסר אחריות משווע. הם מאיימים איומי סרק שאין להם תוחלת. לא טיפלו בעורף, שיהפוך לזירה המרכזית במלחמה הבאה. זה לא היה לנו ממלחמת העצמאות – מאות טילים כל יום על גוש דן".
בריק, כיום חבר פרויקט "הניצחון הישראלי", גם מתח ביקורת על אלוף הרצי הלוי, שנבחר על ידי שר הביטחון בני גנץ להחליף את הרמטכ"ל אביב כוכבי. "בארבעה חודשים עברתי מראש הממשלה עד הרמטכ"ל. היחיד שלא קרא לי ולצוות שלי, שחיברנו את הדוח, זה מר הרצי. אני מקווה שהוא לא חושב שהוא יודע הכול", אמר.
2 צפייה בגלריה
הרצי הלוי, ארכיון
הרצי הלוי, ארכיון
הרצי הלוי. "היה היחיד שלא קרא לצוות"
(צילום: דובר צה"ל)
את הצבא, כדבריו, צריך להעביר למוד של צבא – ולא של מיליציות. "צריך שדרת פיקוד, טיפול בנשק, מסדרים, לקחים ותחקירים אמינים ולא מטויחים שרואים כל יום איך משקרים את הציבור. אם הוא לא יטפל בדברים שאמרתי, הפעם זה יהיה כבר סוף הדרך כי אין יותר זמן לתקן. אנחנו מגיעים בחלק מהנושאים למצב של אל-חזור. כל רמטכ"ל עושה סיבוב פרסה על קודמו, ובעצם נוצר מצב של רכבת הרים שאין לה נהג. אחד עושה ככה והשני אומר 'זה לא טוב'. זה תהליך שלא בונה את עצמו".