עינב צנגאוקר, שבנה מתן מוחזק בשבי חמאס ברצועת עזה, הגישה היום (ראשון) תלונה למח"ש, לאחר שנפגעה מסילון מים של מכת"זית בכינון ישיר במהלך ההפגנה שהתקיימה אמש בצומת קפלן בתל אביב. עינב מפגינה דרך קבע בשערי הקריה, לעיתים קרובות יחד עם בת זוגו של מתן, אילנה גריצ'בסקי, שנחטפה יחד איתו ושוחררה משבי חמאס בעסקת החטופים. היא אמרה כי הגישה תלונה מקוונת, ובהמשך תגיע להגיש תלונה פיזית שתגובה בסרטונים ועדויות, לאחר התייעצות עם עורך דין.
1 צפייה בגלריה
אילנה גריצווסקי ששוחררה משבי חמאס בקפלן, תל אביב
אילנה גריצווסקי ששוחררה משבי חמאס בקפלן, תל אביב
עינב ואילנה לאחר שנפגעו מהמכת"זית בהפגנה אמש בת"א
(צילום: AP Photo/Ohad Zwigenberg)

עינב הפגינה אמש יחד עם אילנה והשתיים הגיעו לקפלן מההפגנה למען שחרור החטופים בכיכר, שם צעדו עם לפידים באזור הקריה בתל אביב. כשהגיעו לקפלן הן נקלעו לעימותים הקשים בין המשטרה למפגינים, שבמהלכם נחסם הרחוב לכמה שעות. בתמונות שפורסמו נראתה אילנה, שהייתה 55 ימים בשבי חמאס, אוחזת בתמונתו של מתן, בעוד שמפגינים אחרים כשמסוככים עליה ומפנים אותה במהירות מהמקום.
עינב סיפרה כי "היינו בהפגנה בעד שחרור החטופים, חסמנו את הנתיבים בבגין ועשינו צעדת לפידים כשאנחנו מקיפים את הקריה באישור המשטרה. כשהגענו לצומת קפלן הקצין שליווה אותנו עזב אותנו, נשארנו לבד וקיבלנו את המכת"זית על הפנים. אילנה נכנסה לסטרס, התיישבנו על הכביש ואז הגיעו הסוסים ורצינו לברוח. צעקנו לו להתרחק והוא לא ענה ופשוט הגיע אלינו. באו אנשים שעשו מעגל והגנו עלינו בגופם".
לדבריה, "הקצין הגיע וליווה אותנו למקום אחר ושם חטפנו עוד פעם מכת"זית. הם לא מסונכרנים ביניהם על מי להפעיל מכת"זית ומי לא. אני אמא של חטוף, אילנה הייתה חטופה 55 ימים בשבי ובאה לזעוק את זעקת חבר שלה וזה היחס שאנחנו מקבלות? לכל מי שהפגין בהפגנות היום ללא יוצא מן הכלל יש מטרה אחת להחזיר את כל החטופים. מכיוון שראש הממשלה הוא האחראי למחדל שאני נמצאת בו היום, לא מן הנמנע שהציבור תומך בי. אחרי 141 ימים אני אומרת לו - לך הביתה".

21 מפגינים נעצרו במהלך ההפגנה הסוערת, אך שוחררו בשעות הקטנות של הלילה. הרשת געשה בתחושות זעם נגד המשטרה על הפעלת מכת"זיות ופרשים נגד המפגינים, בהם גם משפחות החטופים. במקביל, המחלקה לחקירות שוטרים פתחה היום (ראשון) בחקירה בעקבות התיעוד שבו נראה פרש משטרתי מצליף במפגין, שהתמוטט על הרצפה לאחר ההצלפות שספג. עוד טענה מפגינה כי רגלה נשברה, וכן תועד מקרה חריג שבו נראה כי השוטרים ניסו לעצור את אחד המפגינים - אך לבסוף "ויתרו" ובחרו במקום זאת להניח אותו על ערימה של צואת סוסים.
המשטרה מסרה בתגובה: "משטרת ישראל נערכה לאבטחה ושמירה על הסדר הציבורי, לקראת מחאה מתוכננת בסמוך לקריה על רחוב קפלן. במהלך המחאה התקבצו עשרות מפגינים בצומת קפלן מנחם בגין והחלו להפר את הסדר, תוך חסימת צירים ועימותים עם השוטרים, למרות ניסיונות ההידברות החוזרים ונשנים עם המפגינים אלו המשיכו בחסימת הצירים ולא נענו לקריאות השוטרים. המשטרה נאלצה להשתמש באמצעים כדי להשיב את הסדר על כנו, 21 מפגינים נעצרו".