הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, העביר מסר לממשלה ולפיו מספר אנשי המילואים שהתייצבו לשירות החודש ירד עד כדי כך, שצה"ל היה על סף צמצום בהיקף מבצעים מסוימים - כך פרסם אמש (ו') ה"ניו יורק טיימס", במסגרת כתבה על השלכות המחאה על המהפכה המשפטית במה שמוגדר "אחד מהמשברים הפנימיים הקשים בתולדות ישראל".
לפי הדיווח, שעליו חתום גם עיתונאי "ידיעות אחרונות" רונן ברגמן, שלושה גורמים רשמיים בישראל אישרו את פרטי האזהרה של הרמטכ"ל. עם זאת, דובר מטעמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הכחיש שמי מראשי הצבא עדכן אישית את רה"מ בדבר איום כלשהו על היקף הפעילות המבצעית.
2 צפייה בגלריה
טייס קרב אל"מ מתן
טייס קרב אל"מ מתן
200 טייסי קרב הודיעו שלא יתייצבו
(צילום ארכיון: אביחי סוחר)
2 צפייה בגלריה
22.3 הרמטכ"ל הרצי הלוי מגיע לפגישה עם בנימין נתניהו
22.3 הרמטכ"ל הרצי הלוי מגיע לפגישה עם בנימין נתניהו
הרמטכ"ל בכניסה ללשכת ראש הממשלה בכנסת שלשום
צה"ל, כך נכתב ב"ניו יורק טיימס", סירב לספק נתונים על הירידה החדה בהתייצבות משרתי המילואים. אך לפי הדיווח ניתן אישור לכך ש-200 טייסים במילואים - אחוז לא מבוטל מסך הטייסים בחיל האוויר - חתמו אתמול על מכתב שלפיו במחאה על המהפכה המשפטית המתוכננת, הם לא יתייצבו לשירות בשבועיים הקרובים. פרט זה לא צוין, אך נראה שהמכתב הועבר אחרי אותה אזהרה מצד הרמטכ"ל - כך שהיא מקבלת משנה תוקף.
מוקדם יותר אתמול פרסמנו כי קצינים בכירים במילואים בחיל האוויר מעריכים שהמגמה תחריף ותימשך בשבועות הקרובים, לנוכח המשך החקיקה. הפסקת טיסות האימונים השבועיות גורעת את הטייסים מפעילות בטייסות, עקב הפגיעה בכשירותם הנדרשת.
נתניהו אמר אתמול לעיתונאים בעת ביקורו בלונדון כי סוגיית מחאת המילואימניקים "מטרידה" אותו מאוד. "הרבה החלטות בחיים זה בין החלטות רעות להחלטות יותר רעות", ציין. "יש כאן בעיה מאוד קשה, איך תוחמים את הדבר הזה? כאן זה נפרץ עם להט כזה ועיניים רושפות כי הם מאמינים שאנו הולכים להשמיד את הדמוקרטיה".
פורסם לראשונה: 22:52, 24.03.23