האתר הערבי "א-ראי אל-יום" דיווח היום (שלישי) כי במסגרת המבצע לאיתור מידע על גורלו של רון ארד, חטף המוסד גנרל איראני משטח סוריה - והעביר אותו לאחת ממדינות אפריקה. שם, נטען בעיתון, נחקר הגנרל האיראני ולאחר מכן שוחרר. לפי הדיווח, סביר להניח שהאיראנים עקבו אחרי הפעולה לאחר שהתרחשה, וגילו מהיכן נוהלה. בדיווח לא צוין אם ה"גנרל האיראני" מכהן כרגע או שהוא גנרל לשעבר.
האתר, יש לציין, מכריז בעמוד אודותינו כי "ישראל היא האויב שלנו". מדובר באתר בין-ערבי שמקום מושבו בלונדון. מהימנות הדיווחים של העיתון בנושאי איראן והזירה היא נמוכה, ויש לקחת אותם בעירבון מוגבל. באתר טוענים גם כי "סביר להניח שישנו קשר בין האירוע שישראל דיווחה עליו בקפריסין, לבין דמויות שיש להן קשר ישיר לאותה פעולה של המוסד".

אתמול, נזכיר, חשף ראש הממשלה נפתלי בנט בכנסת את המבצע - ואמר כי היה "מבצע מורכב, רחב-ממדים ונועז". בנאומו במליאת הכנסת הוסיף ראש הממשלה: "עשינו עוד מאמץ בדרך להבנה מה עלה בגורלו של רון. אני רוצה להודות ללוחמי המוסד, בשמי וגם בשם תמי ויובל ארד, שעמן שוחחתי, על המסירות, על המחויבות, ועל אחוות הלוחמים גם אחרי כל כך הרבה שנים".
מוקדם יותר היום אמר השר לשירותי דת מתן כהנא באולפן ynet כי המבצע נחל הצלחה ועמד ביעדים. לדברי כהנא, "המבצע היה מאוד מורכב ומוצלח. לפעמים, גם כשאתה שולל מידע מסוים, זו התקדמות בחקירה. אני בכוונה לא נכנס לדברים - אבל אנחנו חכמים יותר היום ממה שהיינו לפני כן".
השר כהנא התייחס גם לביקורת על ראש הממשלה נפתלי בנט, שחשף את המבצע, ואמר כי ראש הממשלה עשה זאת "בתיאום עם הגורמים המבצעיים", כדי להעביר מסר שלפיו "מדינת ישראל עושה מאמצים כבירים להחזיר הביתה כל לוחם שלא חזר הביתה מהקרב". לדבריו, בעוד יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו חשף שיטות ומדינות יעד ודברים נוספים שאסור היה לחשוף, "בנט פעל בצורה אחראית ותיאם עם כולם. הפרסום נועד להביע הערכה למבצעים ולהעביר את המסר שלא משאירים לוחמים מאחור".


מנגד, האלוף במיל' יעקב עמידרור, שכיהן בין היתר כראש המל"ל וראש חטיבת המחקר באמ"ן, אמר כי זו הייתה טעות לדבר על המבצע. לדבריו, "אני חושב שצריך להשתמש בחומר המודיעיני כשזה עוזר למדינת ישראל אבל להשתדל ככל שניתן כשאין הכרח ממש, לשמור את המוסד מאחורי גדר של צניעות יותר גדולה ממה שנהוג בזמן האחרון".
כשעמידרור נשאל עד כמה קרובה ישראל להבין מה קרה לרון ארד, השיב כי "לא הגענו למידע על כך, אם היינו מגיעים היינו מכריזים על זה. במקרה של רון ארד עד נקודה מסוימת ידענו, וממנה כבר לא ידענו. זה לא המבצע הראשון, סיירת מטכ"ל פעלה בזמנו והביאה את מוסטפא דיראני בניסיון לברר מה עלה בגורלו של רון, ולא הצלחנו לגלות מה קרה מעבר לנקודה מסוימת, ממנה יש יותר סימני שאלה מסימני קריאה. אם אני מבין טוב את מה שאמר רה"מ - אני לא בקיא ולא יודע מעבר לזה - כנראה שגם המבצע הזה לא הפיק את המידע האיכותי שמאפשר לדעת בדיוק מה קרה".