ראש הממשלה נפתלי בנט חשף היום (שני) כי המוסד יצא למבצע לאיתור פרטים על גורלו של הנווט הנעדר רון ארד, שנפל בשבי לפני כמעט 35 שנה. "בחודש שעבר יצאו נשות ואנשי המוסד למבצע שתכליתו לאתר מידע חדש על גורלו ומקום הימצאו של רון ארד. זה היה מבצע מורכב, רחב ממדים ונועז. עשינו עוד מאמץ בדרך להבנה על מה עלה בגורלו של רון", אמר בנט. "אני רוצה להודות ללוחמי המוסד בשמי ובשם תמי ויובל ארד שעמן שוחחתי על המסירות, על המחויבות ועל אחוות הלוחמים גם אחרי כל כך הרבה שנים".
הוא הודה גם לצה"ל ולשב"כ על שיתוף הפעולה אותו כינה "יוצא מן הכלל" והוסיף: "אנחנו צריכים להתגאות ברצון הטוב ובישתוף הפעולה. פדיון שבויים הוא ערך יהודי שהפך לאחד מערכיה המקודשים ביותר של מדינת ישראל. זה מסוג הדברים שנראים משונים ואפילו מוגזמים למי שמתבונן על ישראל מבחוץ אבל זה מה שמגדיר ומייחד אותנו. נמשיך לפועל להשבת כל בנינו הביתה. מכל מקום בו הם נמצאים".
עם עלייתו של ראש הממשלה לדוכן הנואמים פרצה מהומה במליאה. "שנתיים של חוסר מעש, דחיינות וניוון", אמר בנט על הממשלה הקודמת - והותקף על ידי חברי הליכוד שקראו לעברו: "שקרן, הדבר הכי גרוע שקרה למדינה, ראש הממשלה הכושל ביותר".
6 צפייה בגלריה
נפתלי בנט במליאת הכנסת
נפתלי בנט במליאת הכנסת
בנט תקף את הממשלה הקודמת: "שנתיים של חוסר מעש"
(צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

הח"כים החרדים יצאו מהמליאה כאשר בנט עלה לנאום. יו"ר הכנסת מיקי לוי הוציא מהאולם את חברי הכנסת מהליכוד מאי גולן ודודי אמסלם שצעקו בזמן שבנט נאם, ולא הרשה להם לחזור לנאומו של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו. בנאומו תקף נתניהו את הממשלה ואמר כי "בנט הבטיח שינוי דרמטי בקורונה. צדקת, השינוי לרעה".

6 צפייה בגלריה
מאי גולן ודודי אמסלם צועקים בזמן נאום בנט במליאה
מאי גולן ודודי אמסלם צועקים בזמן נאום בנט במליאה
הוצאו מהמליאה. מאי גולן ודודי אמסלם צועקים בזמן נאום בנט במליאה
(צילום: אלכס קולומויסקי)
6 צפייה בגלריה
גלית דיסטל אטבריאן צועקת בזמן נאום בנט במליאה
גלית דיסטל אטבריאן צועקת בזמן נאום בנט במליאה
גלית דיסטל אטבריאן צועקת בזמן נאום בנט במליאה
(צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
"במשך שנתיים הכול עמד מלכת, בזמן שאנחנו היינו עסוקים בארבע מערכות בחירות ובמגפה אחת. שלושה חודשים וחצי עברו מאז שהתחלנו וכבר אפשר לראות מעבר לאווירה העניינית ולשיתוף הפעולה, שגם זה חידוש. אנחנו רואים תוצאות", אמר בנט. "התקציב יעבור בקריאה שנייה ושלישית בקרוב. תקציב משמעותו בראש ובראשונה תפקוד. המדינה חזרה לתפקד. אבל גם בתקציב עצמו יש בשורות חשובות, פחות רגולציה, פחות הגבלות על ייבוא, יותר תחרות".
בנט התייחס לאלימות בחברה הערבית ואמר כי "השנים האחרונות התאפיינו באובדן משילות בנגב, ראינו התפרצות קשה מאוד של אלימות במהלך מבצע שומר החומות. לכן נחזיר גם את המשילות לנגב. במה שהוזנח במשך שנים, כולנו יודעים את זה, שהפך לאקס טריטוריה של מדינת ישראל, בלי חוק. אנחנו מתחילים לטפל בנחישות".
רה"מ הוסיף כי "אנחנו מחזקים בימים אלה את מעמדה של ישראל בעולם, מוושינגטון דרך ברלין ועד קהיר ומרוקו. היחסים עם ארה"ב, עם הבית הלבן ועם הקונגרס טובים וחמים למרות אלה שמנסים לאתגר אותם. היחסים עם אחינו בתפוצות ובמיוחד עם יהדות ארה"ב על כל גווניה מתהדקים. היחסים עם מצרים וירדן שכנותינו מתחממים. אחרי תקופה של קלקול מיותר שעלה באובדן חלקי ארץ ישראל, אנחנו מתקנים את מה שצריך אבל במקביל שומרים על מה שטוב. כמו הסכמי אבהרהם שאנחנו מעמיקים ומרחיבים".
6 צפייה בגלריה
נפתלי בנט במליאת הכנסת
נפתלי בנט במליאת הכנסת
"אנחנו רואים תוצאות". בנט במליאת הכנסת
(צילום: אלכס קולומויסקי)
בנט התייחס גם לניסיון החיסול של המיליארדר טדי שגיא בקפריסין. "איראן ממשיכה כל העת במאמציה לפגוע במדינת ישראל ובאזרחיה גם בימים האחרונים בפעולה שסוכלה בקפריסין. אנחנו פועלים בזירות רבות סביב השעון, במקביל אנחנו גם דואגים להבטחת עליונתו המוחלטת של צה"ל ומוכנותו לאתגרים הגדולים שניצבים בפניו, לא במילים אלא בהשקעה אדירה של משאבים מתקציב המדינה", אמר בנט.
על מבצע החיסונים במנה השלישית אמר בנט: "אני שמח שעכשיו אחרי שלושה מיליון וחצי מתחסנים בבוסטר, וירידה משמעותית בחולים הקשים, כשמחלקות הקורונה בוולפסון, באיכילוב, נסגרות אחת אחר השנייה, כשמקומות העבודה פתוחים, בתי ספר מתנהלים, כשכולנו הולכים לקניון, למסעדה, להופעה. עכשיו מבינים, הציבור מתחיל להבין את ההיגיון שהנחה אותנו, את מאות הפעולות של חבריי בממשלה, הגודולות והקטנות, שנדרשות כדי לקיים חיים מלאים לצד מגפה".

6 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו נואם במליאת הכנסת
בנימין נתניהו נואם במליאת הכנסת
"בנט הביא שינוי, אבל שינוי לרעה". נתניהו נואם במליאת הכנסת
(צילום: אלכס קולומויסקי)
אחרי בנט עלה לדוכן הנואמים יו"ר האופוזיציה, שתקף את ניהול משבר הקורונה על ידי הממשלה שלדבריו בחרה "להכיל את המתים". "מה זה אומר להכיל את המתים? זה אומר להשלים עם מוות של אנשים יקרים. לא להילחם מלחמת חורמה בתמותה, לא לעשות הכול כדי להציל חיים, פשוט להפקיר אנשים למותם. אפשר לעשות ספינים, אפשר לנסות להסתיר, אבל איך אומרים בכדורגל, הטבלה לא משקרת. בנט, אתה הבטחת שכשתהיה ראש ממשלה תביא שינוי דרמטי בקורונה. תוך חמישה שבועות אמרת. חייב להגיד שלפחות בעניין הזה, צדקת. הבאת שינוי דרמטי. אבל שינוי נורא. שינוי לרעה", אמר נתניהו.
"הממשלה הזאת, אתם מכילים לא רק את הקורונה, אתם מכילים גם את הגרעין האיראני, שהוא האיום הגדול ביותר על קיומנו. בנט ולפיד התחייבו באופן שערורייתי לא לפעול נגד חזרת ארה"ב להסכם הגרעין המסוכן", הוסיף נתניהו. "אלמלא המאמצים שלנו, המדיניים והמבצעיים במשך השנים, לאיראן כבר מזמן היה ארסנל גרעיני. אבל בנט ולפיד כבר בשבוע הראשון של הממשלה האומללה הזאת התחייבו שלא להילחם בהסכם הגרעין האיראני. גנץ אפילו אמר שההסכם לא רע, אפשר לחיות איתו".
בהמשך דבריו תקף נתניהו את בנט על שותפיו בקואליציה וטען שיו"ר רע"מ מנסור עבאס אסר עליו להגיע לאום אל-פחם. יו"ר רע"מ התפרץ לדבריו: "אבו יאיר, זה לא נכון".


6 צפייה בגלריה
יצחק הרצוג ומיקי לוי במליאת הכנסת
יצחק הרצוג ומיקי לוי במליאת הכנסת
"ויכוחים ענייניים - כן, לגיטימציה לבריונות - לא". יו"ר הכנסת לוי והנשיא הרצוג במליאת הכנסת
(צילום: אלכס קולומויסקי)
יו"ר הכנסת מיקי לוי אמר כי "כנס החורף שאנו פותחים היום יהיה כנס ארוך במיוחד ובמרכזו נעביר את תקציב המדינה לראשונה זה יותר משלוש שנים. בכך נשים סוף לחוסר הוודאות שליווה את המשק בתקופה האחרונה. התקציב יאפשר למשרדי הממשלה לעבוד באופן מסודר, לתכנן קדימה ולהוציא תוכניות אל הפועל".
נשיא המדינה יצחק הרצוג בנאומו כי "המשכן הזה, על כל מנגנוניו, חייב למצוא את הדרך לשוב במהרה לשיח מכבד, הוגן ושוטף בין קואליציה ואופוזיציה, ובין אופוזיציה וקואליציה. גם בתוך סערת העימותים, אל תשכחו: ויכוחים ענייניים - כן, לגיטימציה לבריונות - לא. אני קורא לכם – לשוב ולבחור מחדש, בכל יום, לדבר. לבחור לנהל שיח מכבד ונאות, ענייני והוגן, גם אם תקיף. אני קורא לכם – חברותיי וחברי חברי הכנסת, לשרטט קווים אדומים וברורים בשיח הציבורי. לנהל דיונים על מהותם של דברים. לעצור מופעי שיסוי, להיות מורי דרך, מקני ערך ומודל לחיקוי".
בצהריים, בפתח ישיבת סיעת יש עתיד נזף ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד בשותפיו לקואליציה, אולי מחשש מהאפשרות שעוד כשנה וחצי לא ייכנס לתפקידו העתידי כראש הממשלה. "אני רוצה להזכיר לחבריי בקואליציה - התקציב עוד לא עבר. הממשלה עוד לא התייצבה. לכל אחד מאיתנו יש אחריות - לשמור על הקואליציה, לא לייצר מלחמות מיותרות. בימים האחרונים חברי כנסת ושרים מתנהגים כאילו כל הבעיות מאחורינו", אמר לפיד. עם זאת, ראש הממשלה נפתלי בנט שחלף במסדרונות הכנסת השיב לשאלת ynet אם התקציב יעבור והשיב: "בטח, שיהיה לנו בהצלחה".
לפני לפיד דיבר שר האוצר אביגדור ליברמן בישיבת סיעת ישראל ביתנו, והבהיר כי אם המפלגות החרדית ייכנסו לממשלה - ישראל ביתנו לא תהיה בה. "לאחרונה שמעתי כל מיני דיבורים על הרצון של כמה גורמים בקואליציה לצרף את ש"ס ויהדות התורה. אם זה קורה אנחנו לא נהיה שם".