3 צפייה בגלריה
חני, שהתלוננה נגד בכיר ברבנות על שביצע בה עבירות מין מדברת לראשונה
חני, שהתלוננה נגד בכיר ברבנות על שביצע בה עבירות מין מדברת לראשונה
"אני לא צריכה להתבייש ולא להסתתר, אמרתי אמת" - חני מדברת לראשונה
בשנים האחרונות, חני בת ה-27 מירושלים מקדישה חלק גדול מזמנה למאבק באלימות מינית. רק בשנה שעברה עזרה בחשיפת שני הגינקולוגים שנחשדו בביצוע עבירות מין במטופלות, פרופ' מנחם אלקלעי וד"ר גיא רופא. עכשיו, אחרי כ-14 שנה, היא מחליטה לדבר על הפגיעה הקשה שפצעה את נפשה שלה.
לפני כמה שבועות הגישה חני תלונה במשטרה נגד דוד מלכא, בכיר ברבנות ירושלים, שביצע בה עבירות מין חמורות בכמה הזדמנויות כשהייתה בת 13. הוא נעצר, ואתמול מעצרו הוארך בחמישה ימים בפעם השלישית לשם הגשת כתב אישום. ואולם אמש, במהלך תמוה, הפרקליטות הפכה את ההחלטה - והורתה לשחרר את מלכא לביתו ללא תנאים מגבילים.
"לאחר בחינה נוספת של הראיות בתיק עלה כי חלק מהעבירות שבוצעו לפני שנים רבות התיישנו ועל כן אין מקום להותיר את החשוד במעצר אלא לשחררו. החלטה סופית בעניינו תתקבל בשבועות הקרובים", נמסר מהפרקליטות.
3 צפייה בגלריה
דוד מלכא
דוד מלכא
"אני מתבייש שהבאתי את עצמי למצב כזה". דוד מלכא החשוד בתקיפה מינית
הצעד הזה הפתיע את חני במיוחד. בשיחה בלעדית עם ynet ו"ידיעות אחרונות" היא מגיבה: "חשבתי שהצדק איתי, אני מאוכזבת, פגועה וכואבת, תחושה של סטירת לחי מצלצלת מצד המדינה. אני רוצה להודות למשטרה על הטיפול הרגיש בתיק. הם עשו מעל ומעבר בשבילי".
בפעם הראשונה, בפנים גלויות, היא מספרת חני על הניצול המחריד שעברה בנערותה מצד חבר המשפחה: "דוד היה החבר הכי טוב של אבא שלי מהעבודה ברבנות. הוא, אשתו והילדים היו נפגשים עם המשפחה שלי במגוון הזדמנויות. ערב אחד, כשיצאתי עם אבא שלי לארוחת ערב במסעדה, הוא לא היה יכול להחזיר אותי הביתה וביקש מדוד שיחזיר אותי במקומו. הייתי בתקופה מאוד סוערת בחיי, ההורים שלי התגרשו. סיפרתי לו כמה קשה לי והוא אמר: 'אני פה בשבילך, אהיה כמו הפסיכולוג שלך'".
מלכא ניסה ליצור איתה קשר בכל הזדמנות. חני הוסיפה: "הייתי במקום הכי שברירי בחיים שלי בעקבות הגירושים. הוא ניצל את זה, התכתב איתי ואמר 'תדברי איתי על הכל, את לא צריכה פסיכולוג'".

"אחרי כמה חודשים שבהם הוא נתן לי תמיכה רגשית ונפשית שהייתה חסרה לי כל כך בתקופה הזאת, הוא ביקש ממני לבוא אליו למשרד בשעת צהריים מאוחרת כדי למסור לי משהו להעביר לאבא. עובדי המשרד כבר עזבו. הוא ביקש לחבק אותי ולאט לאט חתר לעוד מגע. בפעמים הבאות, כשביקש שאבוא כדי 'שנדבר', זה הלך והחמיר", היא מתארת. "היו פעמים שהוא הכאיב לי ופצע אותי, אבל הייתי משכנעת את עצמי שתוך כמה דקות זה נגמר, לא רציתי לאבד את האוזן הקשבת והתמיכה הנפשית שהוא נתן לי".
"הייתי עושה בייביסיטר לילדים שלו, וכשישנתי בחדר של הילדה שלו הוא נגע בי. לא יכולתי להתנגד", היא מספרת בכאב. "הוא היה הבוס של אבא שלי, גדול ממני ב-20 שנה. הוא היה מאוד כריזמטי ותמיד ידע להגיד את המילה הנכונה".
לימים עזבה חני את הארץ, אך גם אז, המשיך מלכא לנסות לעקוב אחריה ולהיות מעורב בחייה: "באחד הביקורים שלי בישראל, נפגשתי עם דוד. הוא אמר משהו על התכתבות שלי עם בחור שפגשתי בסין", סיפרה חני. "נבהלתי שהוא עוקב אחריי, וכששאלתי מאיפה הוא יודע הוא התוודה בפניי שיש לו את הסיסמה של המייל שלי, ושכל תמונה שצילמתי הגיעה אליו לטלפון, כולל צילום מסך מההתכתבות. הוא הטיף לי שאני צריכה לשמור על עצמי ושאני לא יכולה לצאת עם אף אחד. הוא כעס שאני מכירה בחורים אחרים שהם לא הוא".
3 צפייה בגלריה
חני, שהתלוננה נגד בכיר ברבנות על שביצע בה עבירות מין מדברת לראשונה
חני, שהתלוננה נגד בכיר ברבנות על שביצע בה עבירות מין מדברת לראשונה
"עם השנים הבנתי שהיו שם אונס, פגיעה וניצול". חני
היא לא התעלמה מהפגיעה, אבל לקח לה זמן לעכל את שעברה. "האסימון היה שם כל הזמן, אבל רק הייתי צריכה למצוא את האומץ שבי. אחרי שהוא קילל אותי בהתכתבויות כי חשד שאני ממשיכה לדבר עם אותו ידיד, הבנתי שהוא לא זה שיגרום לי לנהל חיים תקינים. אמרתי לו שאני לא מוכנה להיות איתו בקשר יותר. ישר התחלתי טיפול פסיכולוגי ועם השנים הבנתי שהיו שם אונס, פגיעה וניצול".
חני החליטה להתעמת עם מלכא פנים אל פנים, ולהקליט אותו במטרה להוציא ממנו הודאה ולהגיש תלונה.
במהלך הפגישה בין השניים, הוא התנצל. "בן אדם שהולך ושודד בנק יכול להגיד שהיה צריך כסף לסמים, לתרופות, לאוכל. אבל זה לא אומר שצריך ללכת ולשדוד בנק. במקרה הספציפי שלך, לא רק שזה לא היה אמור לקרות, אלא אפילו הייתי צריך להגן עלייך מכזה דבר", נשמע אומר בהקלטה. "זה לא שאני בא להגיד לך שההסכמה הייתה הצדקה לתוצאה, כי אין הצדקה. אני מתבייש בעצמי שהבאתי את עצמי למצב כזה, מולך, מול חבר שלי, מול אח שלך ומול עצמי. ואני מבקש ממך שתיקחי את המילים האלה".
היא יודעת שמלכא פגע בנשים נוספות. אחרי שהתעמתה עימו, חני מקווה שגם הן יאזרו אומץ ויתלוננו. "אני לא צריכה להתבייש ולא להסתתר. אמרתי אמת. אני מקווה שכל מי שנפגעה ממנו גם תפנה למשטרה ותגיש תלונה".
פורסם לראשונה: 06:46, 05.01.23