שיא מאומתים חדש: 21,501 ישראלים קיבלו אתמול (ראשון) הודעה שהם מאומתים לקורונה. זהו מספר המאומתים היומי הגבוה ביותר מאז פרוץ המגפה. בסך הכול פוענחו כ-175 אלף בדיקות ושיעור החיוביים ממשיך לעלות, בין היתר בשל ההנחיות החדשות, והוא עומד על 12.31%. מחצות אובחנו הבוקר עוד 4,144 חיוביים.
2 צפייה בגלריה
תור לבדיקות קורונה בגדרה
תור לבדיקות קורונה בגדרה
תור לבדיקות קורונה בגדרה
(צילום: שאול גולן)
מנתוני משרד הבריאות עולה כי מספר החולים הקשה רשם עלייה נוספת והוא עומד על 222, מהם 57 חולים שמחוברים למכונות הנשמה. מחצות נוספו 35 חולים קשה חדשים בבתי החולים, ומנגד כמה שאושפזו בימים האחרונים החלימו. מתחילת ינואר אושפזו 253 חולים קשים חדשים, לעומת 161 בדצמבר ו-157 בנובמבר.

התפשטות האומיקרון - כתבות נוספות

רוב היישובים, כולל הערים הגדולות, הם אדומים. למעשה 79.3% מהישראלים מתגוררים ביישובים אדומים, לעומת 5.1% בירוקים. אתמול התחסנו 66,200 ישראלים בחיסון הרביעי ועד כה כ-320 אלף בני אדם, רובם בני 60 ומעלה, קיבלו את מנת החיסון הרביעית. בנוסף קיבלו אתמול 11,700 ישראלים את מנת החיסון השלישית ו-9,300 את הראשונה.
2 צפייה בגלריה
תור בחדרה לבדירות קורונה
תור בחדרה לבדירות קורונה
תור בחדרה לבדיקות קורונה
(צילום: אלעד גרשגורן)
מנתוני משרד הבריאות עולה כי 42,595 מוגדרים כחולים פעילים, 7,404 מהם אובחנו אתמול. בסך הכול נמצאים כ-84,700 תלמידים בבידוד. עוד עולה מהנתונים כי 2,654 אנשי צוות רפואי לא יכולים להגיע לעבודתם, 1,947 מהם מאומתים לקורונה. מדובר ב-321 רופאים, 549 אחיות ו-1,077 עובדים בסקטורים אחרים במערכת הבריאות.
בינתיים, בממשלה אישרו את ביטול התו הירוק בקניונים - ועברו למתכונת של תו סגול מחמיר. בפוסט שפרסם אתמול נפתלי בנט, כתב רה"מ כי הוא מבין את התסכול מהחלטות הממשלה האחרונות, ואמר כי מדינות אחרות בעולם בחרו להטיל סגר כללי כדי להתמודד עם האומיקרון. "גם לי יש ילדים במערכת החינוך, וגם אנחנו מנסים לתמרן במצב המורכב הזה", כתב בנט והסביר כי האומיקרון "מדבק בהיקפים שלא הכרנו", כלשונו. "זוהי סופה שעוברת על כל העולם, כולל מדינות שנקטו סגר כללי. המידע שהוצג בישיבת הממשלה מצביע על כך שאצלנו יידבקו בסך הכל בין 4-2 מיליון אזרחים בגל הנוכחי".
בנט מנה את הצעדים שנקטה הממשלה, כמו ייבוא מלאי תרופות, אישור המנה הרביעית של החיסון והכנסת בתי החולים, וכתב: "כשעומדים בתור קשה לראות את ההצלחות וצעדי ההיערכות שעשינו, צעדים חשובים ביותר שיצילו חיים. אני מבין את התסכול, אבל מבקש מכם להיות מודעים גם לזה". על הצורך לשלם עבור בדיקות ביתיות בגלל המתווה החדש של הבדיקות, כתב רה"מ: "אני קשוב למצוקה, לתורים ולמחיר הגבוה של הבדיקות. בישראל, לשמחתנו, יש הרבה ילדים לכל משפחה, אבל כמובן שכתוצאה מכך העלות המצטברת גבוהה. בימים הקרובים אנו צפויים לראות עוד צעדים שיקלו על המצב בגזרה הזאת".