3 צפייה בגלריה
ראש העיר החשוד במעורבות בפרשת הרצח וההיעלמות לפני 30 שנה מובא להארכת מעצרו
ראש העיר החשוד במעורבות בפרשת הרצח וההיעלמות לפני 30 שנה מובא להארכת מעצרו
"מעורב ברצח עצמו". ראש העיר בהארכת המעצר
(צילום: רפי קוץ)
בית המשפט השלום בירושלים האריך היום (שני) בארבעה ימים את מעצרו של ראש העיר, שנעצר בחשד למעורבות באחת מפרשיות הרצח של קהילת "שובו בנים" שהתרחשה כשהיה בן 17. השופט אלעד לנג אמר בדיון כי "הראיות בתיק מניחות חשד סביר לביצוע עבירה של גרימת מוות בכוונה וקשירת קשר לביצוע פשע", ודחה את בקשת ראש העיר להשתחרר למעצר בית לאור החשש משיבוש החקירה.
3 צפייה בגלריה
הארכת מעצר לאליעזר ברלנד בחשד למעורבות בפרשת רצח והיעלמות
הארכת מעצר לאליעזר ברלנד בחשד למעורבות בפרשת רצח והיעלמות
מעצרם של שבעה חשודים נוספים הוארך. הרב ברלנד
(צילום: עמית שאבי )
למרות דבריו, השופט לא נעתר לבקשת המשטרה להאריך את מעצרו של ראש העיר בעשרה ימים, והגביל את המעצר עד לחמישי הקרוב בלבד כדי שתהיה "נקודת ביקורת" להמשך החזקתו במעצר בהתאם להתקדמות החקירה. הוא נימק זאת ב"תפקיד הציבורי והפגיעה הכבדה בחירותו ובשמו הטוב" של ראש העיר.
נציג המשטרה טען בדיון כי בזמן שראש העיר היה בן 17, "הוא פעל יחד עם אחרים באופרציה שהובילה לרצח, וגם היה מעורב ברצח עצמו של אברהם אדרי. אם ישוחרר, קיים חשש שישבש את החקירה".
במהלך הדיון אמר נציג המשטרה " כאשר ראש העיר היה בן 17 הוא פעל ביחד עם אחרים באופרציה שהובילה לרצח וגם היה מעורב ברצח עצמו של אברהם אדרי במידה וראש העיר ישוחרר קיים חשש לשיבוש פעולות חקירה". בתשובה לשאלות פרקליטו של ראש העיר, עו"ד אריאל עטרי, אמר נציג המשטרה כי החשד נגד ראש העיר הוא מעורבות ברצח עצמו. לפי החשד, ראש העיר נכח במעמד הרצח שאירע ב-22 ביוני 1990.
3 צפייה בגלריה
המשטרה עצרה 3 חשודים במקרי רצח והיעדרות לפני יותר מ-30 שנה בירושלים
המשטרה עצרה 3 חשודים במקרי רצח והיעדרות לפני יותר מ-30 שנה בירושלים
אבי אדרי (מימין) וניסים שיטרית. במרכז: אחד החשודים בפרשה
(צילום: דוברות המשטרה)
נציג המשטרה הוסיף כי ראש העיר הכחיש את החשדות נגדו, אבל לא מסר שום גרסה וניסה להרחיק עצמו מהמקרה. הוא הודה בפני עו"ד עטרי כי למרות שראש העיר נעצר אתמול, חוקרי המשטרה עדיין לא הטיחו בו מה החשד הספציפי נגדו - ועדיין לא ניתן לחשוף את החשד הזה בגלל שיקולי חקירה. כמו כן, נציג המשטרה הודה כי פרקליט המחוז הורה לעכב את ראש העיר, אבל אתמול במהלך החקירה חלה התפתחות שהובילה למעצרו.
עו"ד עטרי מחה על כך שראש העיר נעצר אתמול בצהריים בלשכתו בעירייה באמצע העבודה, אך נציג המשטרה אמר שלא מתקשרים לחשוד בפרשת רצח מראש. יחד עם זאת, הוא הדגיש כי המשטרה לא אזקה את ראש העיר. נציג המשטרה הוסיף כי מדובר בחקירה מורכבת ומהותית, ולכן נדרשים עשרה ימים לחקירת ראש העיר - אלא שבית המשפט, כאמור, האריך את המעצר בארבעה.
עו"ד אריאל עטריעו"ד אריאל עטרי
ביום חמישי הקרוב, עת ישקול בית המשפט בשנית את המשך מעצרו של ראש העיר, יחול יום ההולדת ה-49 שלו. הוא נחקר במסגרת פרשיית "שובו בנים", שעוסקת בשני מקרי רצח שאירעו לפני יותר מ-30 שנה - אחד מהם של אדרי והשני של הנער ניסים שטרית, שנעדר מאז 1986. במסגרת הפרשה נעצרו כמה חברים לשעבר ובהווה מקהילתו של הרב אליעזר ברלנד. ראש העיר, נדגיש, נחקר רק בחשד לפרשת רצח אדרי.
סנגורו של ראש העיר, עו"ד אריאל עטרי, מסר בתגובה: "לראש העיר אין שום קשר לפרשה החמורה ואין לו מושג איך שמו שורבב לסיפור המזעזע וההזוי. הקשר שלו לאירוע דומה לקשר שלו לרצח ארלוזורוב. ראש העיר מחזק את ידי המשטרה ומאחל לצוות החקירה הצלחה רבה במיצוי הדין ותפיסת העבריינים".
לבקשת צוות החקירה, במהלך היום הוארך בבית המשפט מעצרם של שבעה חשודים נוספים מלבד ראש העיר. המעצר של שלושה מהם הוארך בשבעה ימים עד ליום ראשון הקרוב, ושל היתר הוארך בארבעה ימים, עד יום חמישי הקרוב.