3 צפייה בגלריה
חסידים חוזרים מאומן
חסידים חוזרים מאומן
156 אובחנו כחיוביים לקורונה. חסידים חוזרים מאומן
( צילום: AFP)
156 ישראלים שחזרו מאוקראינה אובחנו אתמול כחיוביים לקורונה. כך עולה מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר (שישי). האחוז הגבוה של מאומתים לקורונה בקרב המבקרים בהילולה בקברו של רבי נחמן מברסלב באומן, כפי שפורסם ב-ynet, דרבן את תעשיית הזיופים - ובמשטרה עדכנו כי 117 מהנוחתים מאוקראינה זומנו לחקירה בגין זיוף ומרמה והפצת מחלה בנסיבות מחמירות.
מהמשטרה נמסר כי כל הנוחתים המאומתים יתייצבו לחקירה בתום עשרת ימי החלמתם, וכי לכולם ייפתחו תיקים פליליים. היום אמורות להגיע לישראל עוד 20 טיסות מאוקראינה.
3 צפייה בגלריה
היום הראשון ללימודים בבית הספר ענבלים במודיעין
היום הראשון ללימודים בבית הספר ענבלים במודיעין
155 אלף תלמידים בבידוד. ארכיון
(צילום: יריב כץ)
גם מספר התלמידים שנמצאים בבידוד או שמוגדרים כחולים פעילים ממשיך לעלות - והבוקר הגיע מספרם ל-155 אלף. מנתוני משרד הבריאות עולה כי 114,680 תלמידים נמצאים בבידוד, לאחר שבאו במגע עם חולה קורונה מאומת, ו-40,566 תלמידים אובחנו כחיוביים לקורונה וטרם הוגדרו כמחלימים.
מנתוני משרד הבריאות עולה כי אתמול אובחנו 4,153 תלמידים כחיוביים לנגיף. שיעור החיוביים בקרב התלמידים עמד אתמול על 6.3%. בנוסף אובחנו 233 אנשי צוות חינוכי כחיוביים. הבוקר 3,814 אנשי צוות חינוכי לא יכולים להגיע לבתי הספר ולגני הילדים כיוון שהם חולים פעילים או נמצאים בבידוד.

על פי נתוני משרד הבריאות אתמול אובחנו 7,813 ישראלים כחיוביים לקורונה. בסך הכול בוצעו כ-129 אלף בדיקות ושיעור החיוביים עמד על 6%, מעט גבוה מהנתון של יום רביעי, אך נמוך באופן משמעותי מזה של שלישי. 672 חולי קורונה מאושפזים במצב קשה בבתי החולים, 173 מהם מונשמים.
למעשה, גם אתמול יותר מ-50% מהמאובחנים היו בני פחות מ-18. מפילוח הנתונים עולה כי 38% מהמאומתים אתמול היו בני פחות מ-11, גיל שבו לא ניתן החיסון. 15% נוספים הם בני 12 עד 18 ו-31% בני 20 עד 39. 3% בלבד מהמאומתים אתמול היו בני 60 ומעלה, קבוצת גיל שבה שיעור החיסון במנה השלישית הוא הגבוה ביותר.
אתמול נפטרו 15, אך המספר יעלה בעקבות דיווחים מאוחרים למשרד הבריאות. היום נפטרו שלושה. משרד הבריאות עדכן כי ביום שלישי נפטרו 35 חולי קורונה ולא 33 כפי שפורסם אמש, ומדובר בשיא נפטרים יומי מאז פברואר.
למעשה, במשך 16 ימים ברציפות נפטרו מדי יום לפחות 20 איש מסיבוכי המגפה. מאז פרוץ המגפה נפטרו בישראל 7,303 חולי קורונה, שמונה מהם אתמול. מבין הנפטרים ביום שלישי – 17 היו לא מחוסנים ו-16 מחוסנים בשתי מנות. אף אחד מהנפטרים באותו יום לא קיבל את החיסון השלישי.
3 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה בביה"ח בילינסון
מחלקת קורונה בביה"ח בילינסון
נתוני הנפטרים מראים עד כמה עגום מצב הקורונה בישראל בחודש האחרון. מחלקת קורונה בבילינסון
(צילום: רויטרס)
ביום רביעי נפטרו 10 חולים לא מחוסנים, שישה מחוסנים בשתי מנות ושבעה שקיבלו מנת דחף. שישה מתוך שמונת הנפטרים אתמול הם לא מחוסנים, אחד קיבל שתי מנות של החיסון ואחד שלוש מנות. פרט לשני חולים בני פחות מ-60, שלא היו מחוסנים, הנפטרים הם בני 60 ומעלה – קבוצת גיל שבה שיעור המחוסנים בשתי מנות לפחות עומד על יותר מ-92%.
חרף סימני ההאטה שנראים כעת בהתפשטות הגל הרביעי - עם מקדם הדבקה שעומד נכון לאמש על 0.83 - שיעורי התחלואה עדיין גבוהים מאוד. עדות לכך ניכרת היטב במתחמי בדיקות הקורונה של פיקוד העורף, שכעת, בימים הראשונים שאחרי החזרה ללימודים וארוחות החג המשותפות, מתמודדים עם עומסים כבדים. במהלך החג פעלו המתחמים במתכונת מצומצמת, ונבדקים רבים נאלצו להמתין לעתים כמה שעות לבדיקה, אך גם אתמול נרשמו עומסים.
ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס אמש לעומסים הכבדים במתחמי הבדיקות, והבטיח לפעול לצמצום התורים. "נקטנו בשורת פעולות כדי לטפל בהיקף העומסים במתחמי הבדיקות", מסר בנט. "אני מודע להיקף העומסים במתחמי הבדיקות, ועוקב אחר הדיווחים על המתנה ארוכה מדי בתורים".
שר הבריאות ניצן הורוביץ ציין כי מדובר "במאמץ משותף" של גורמים שונים בממשלה - את המתחמים מפעיל כאמור פיקוד העורף - ומנה כמה מהפעולות שננקטו עד עתה: לדבריו אתמול החלו לפעול 130 צוותי בדיקה במתחמים השונים, לעומת 115 עד עתה. המשמעות, כך מסר, היא שכ-5,000 איש נוספים יוכלו להיבדק מדי יום. בנוסף, כלל קופות החולים "התבקשו ליטול חלק במאמץ", לשון ההודעה, וראשי רשויות קיבלו הקצאה מיוחדת של כחצי מיליון שקל להפעלת סדרנים במתחמי הבדיקות.
גלעד כהן וסיון חילאי השתתפו בהכנת הכתבה