2 צפייה בגלריה
גליה רהב
גליה רהב
"הפרסומים נעשו במטרה ברורה לפגוע בי אך ורק בשל עבודתי". פרופ' גליה רהב
(צילום: אביגיל עוזי)
האיומים נגד בכירי מערכת הבריאות: פרופ' גליה רהב, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות בבית החולים שיבא ומי שהפכה בשנתיים האחרונות לאחת הדמויות הבולטות בחזית משבר הקורונה, תובעת 140 אלף שקל מאישה ממרכז הארץ בשל פרסומים בפייסבוק שמהווים לטענת רהב לשון הרע.
במסגרת התביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד איתן האזרחי, טוענת רהב כי ההתבטאויות "נעשו בזדון ובכוונת מתכוון לפגוע בשמה הטוב ובמוניטין של פרופ' רהב. תביעה זו מוגשת בלית ברירה ומתוך הבנה כי הגיע השלב שבו לא ניתן להשלים עוד עם התנהלות נקמנית שיש בה כדי לפגוע קשות באחד הנכסים החשובים ביותר למערכת הבריאות שלנו - אמון המטופלים ושמה הטוב של רופאה מומחית העובדת שנים על גבי שנים במסירות אין קץ".

"התנהלות הנתבעת מהווה אלימות כלפי רהב ובית המשפט מתבקש בתיק זה להוקיע ולגנות אלימות ופגיעה מכל סוג כלפי מוסדות ונותני שירותים רפואיים - כולל פגיעה בשמם הטוב, בכבודם ובמוניטין של רופאים". בתביעה מצוין כי ההסתדרות הרפואית בישראל תומכת בהגשתה.
פרופ' רהב טוענת בתביעתה כי הנתבעת מפעילה פרופיל פייסבוק אישי, שבו היא נוטה לפרסם תוכן מתנגד חיסונים על בסיס יומיומי. במהלך יוני 2021, נטען בתביעה, התחוור לפרופ' רהב כי הנתבעת מפרסמת בפייסבוק תכנים דיבתיים, שקריים ומסיתים על אודותיה.
"פרסום התכנים נעשה הן באמצעות כתיבת פוסטים, הן באמצעות תגובות לפוסטים והן באמצעות שיתוף תכנים דיבתיים אחרים... בין היתר כתבה הנתבעת בתגובה לפוסט שהתייחס לפרופ' גליה רהב ולפרופ' גילי רגב: 'לשרוף אותן בעודן בחיים'. ב-2 ביוני כתבה הנתבעת פוסט, תוך צירוף תמונתה של פרופ' רהב, שבו נכתב בין היתר: "למה ציפית בדיוק כשאת ממליצה 'לחסן' ילדים בתרכיב גנטי ניסיוני רעיל ביותר, שרחוק מלהיות בכלל חיסון, ביודעך שהולכים למות ילדים??? את תגרמי להרג של ילדים. חשבת שההורים ישתקו מול זה? את וכל 'הפרופסורים' הקולגות שלך מלאים בדם על ידיכם ואת עוד מעיזה להתקרבן שיש סכנה לחייך, את אמיתית?". עוד נטען בתביעה כי בפוסט נכתב: "כולכם פושעים מטונפים ממדרגה ראשונה. נבוא עם כולכם חשבון".
2 צפייה בגלריה
שרון אלרעי פרייס עם המאבטח הצמוד אליה
שרון אלרעי פרייס עם המאבטח הצמוד אליה
שני גברים מהצפון נעצרו בחשד שאיימו עליה. ד"ר שרון אלרעי פרייס והמאבטח הצמוד
(צילום: גיל נחושתן)
פרופ' רהב טוענת בתביעה כי "בחודשים האחרונים עשתה לעצמה הנתבעת מנהג לפרסם מעת לעת תוכן הנוגע למגפת הקורונה, חיסוני הקורונה ועוד, לרבות תוכן משמיץ המופנה ישירות כלפי פרופ' רהב. כלל הפרסומים הדיבתיים שפורסמו על ידי הנתבעת משוללים כל יסוד עובדתי ומדעי ומנותקים כליל מהמציאות. הפרסומים נעשו במטרה ברורה לפגוע בפרופ' רהב אך ורק בשל ביצוע עבודתה המקצועית כרופאה וכעובדת בשירות המדינה בחזית המאבק במגפת הקורונה".
טרם הוגש כתב הגנה. הנתבעת בחרה שלא להגיב בשלב זה וציינה שתגיב לאחר שתקבל את כתב התביעה כדין.
האיומים על עובדי מערכת הבריאות מטופלים עכשיו בעוד חזית: המשטרה עיכבה אתמול לחקירה גבר בן 40 מחצור הגלילית וגבר בן 38 מטבריה בחשד לאיומים ברשתות החברתיות על ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, לה הוצמד לאחרונה מאבטח. המחלק לפשיעה מקוונת במשטרה חקר בימים האחרונים את תלונתה, ותוך שימוש באמצעים טכנולוגיים הביא לחשיפת זהותם. השניים נחקרו ושוחררו בתנאים מגבילים. החקירה נמשכת.