2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו נכנס לאולם לקראת הדיון
בנימין נתניהו נכנס לאולם לקראת הדיון
ארכיון. בנימין נתניהו בבית המשפט
(צילום: יואב דודקביץ')
סערת הריגול אחר אזרחים, עכשיו גם במשפט נתניהו: אמש (ד') דווח כי נבדק אם המשטרה השתמשה בתוכנת ריגול ששאבה מידע מטלפון של אחד המעורבים המרכזיים בתיקי החקירה של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, והיום מסרו בפרקליטות כי הם בודקים את הטענות.
התובעת בתיקי נתניהו, עו״ד יהודית תירוש, מסרה לפרקליטי הנאשמים שנערכת "בדיקה מעמיקה" ושתוצאותיה יימסרו בהקדם האפשרי, בהתאם ללוח הזמנים של המשפט.

לצד זאת, כפי הנראה הסנגורים בעז בן צור וז'ק חן יפנו מאוחר יותר היום לבית המשפט בנושא, על פי ההערכה בבקשה לבחון אם יש מקום לחקור שוב עדים שכבר העידו - או לדחות עדות עדים שטרם העידו - עד שיתבררו הפרטים על שימוש בתוכנת ריגול.
אתמול דווח כי המידע שנשאב ללא צו מתאים מבית המשפט כלל תמונות, מספרי טלפון, היסטוריית התכתבויות ואפליקציות שונות, וצוין כי ייתכן שמדובר בשלמה פילבר, לשעבר מנכ"ל משרד התקשורת שחתם על הסכם עד מדינה עם הפרקליטות.
בשיחה שהוקלטה לפני אחת מחקירותיו של פילבר נשמעו חוקרים שמשוחחים על דבר מה שהוא "כאילו לא חוקי", כפי שתועדו. פילבר עצמו צייץ בטוויטר לאחר הפרסומים: "אשתי בתגובה: סוף סוף מישהו מקשיב לחפירות שלך".
2 צפייה בגלריה
שאול ואיריס אלוביץ' בבית המשפט
שאול ואיריס אלוביץ' בבית המשפט
מי פעל ואיפה החומרים? שאול ואיריס אלוביץ' בבית המשפט
(צילום: עמית שאבי)
פרקליטי אלוביץ' מבקשים לדעת אם נעשה שימוש בתוכנת "פגסוס" או כל תוכנה או אפליקציה דומה אחרת במסגרת חקירות תיקי האלפים. הם מדגישים שהכוונה אינה רק לנאשמים, אלא גם למעורבים, נחקרים, עדים ואחרים. אם אכן נעשה שימוש כזה, הם מבקשים לדעת מתי ובאיזה אופן. כלומר, מה אותר על ידי השימוש בתוכנה בטלפונים שבהם הותקנה, האם נעשה שימוש בתוצרים, האם התוצרים הוצגו לבתי המשפט לצורך הוצאת צווים ועוד.
עוד מבקשים הפרקליטים לדעת מי הגורמים שפעלו בעניין (המשטרה, הפרקליטות, הרשות לניירות ערך וכו'), היכן נשמרו תוצרי השימוש, איזה גורם נתן אישור לפעולות, אם בכלל ומדוע הדבר לא נמסר להגנה.

שלשום הודו במשטרה כי נמצאו חריגות בשימוש בתוכנות ריגול במסגרת חקירות, כפי שנחשף בתחקירים בכלכליסט. בריאיון שיתפרסם מחר ב"ידיעות אחרונות" מפרט השר לביטחון פנים עמר בר-לב על החשדות לגבי היכולות "האסורות" של תוכנת ההאזנה והריגול שהמשטרה עשתה בהן שימוש: "מה שהתברר הוא שהיו אפליקציות שאין אישור להשתמש בהן - והן היו פתוחות. זאת אומרת, חוקר אחד, שניים, עשרה, היו יכולים להיכנס לאפליקציות האלה שהיו פתוחות, ואסור היה להשתמש בהן, ולראות איזה חומר יש".