יפית פוריאן (סלמי) היא האישה שנרצחה בראש השנה לפנות בוקר, לפי החשד בידי בן זוגה שבהמשך גם הצית את הבית. יפית בת ה-30 הותירה אחריה ארבעה ילדים בני שנה עד שבע, שלושה אחים וזוג הורים. "כולם שבורי לב, כואבים והמומים מהרצח המזעזע", אמרו במשפחה.
קרוב ל-150 קרובים וחברים הגיעו להלווייתה של פוריאן בחולון. חלק מבני המשפחה התקשו לעמוד על רגליהם ושני אחיה התעלפו זמן קצר לפני ההספדים. אריאל ברוכים, בן דודה של יפית, אמר כי "כולם בהלם. זו פשוט טרגדיה גדולה למשפחה. היא השאירה ארבעה ילדים קטנים ואנחנו אוספים את השברים ורוצים לעזור כמה שיותר".
5 צפייה בגלריה
יפית פוריאן
יפית פוריאן
יפית פוריאן
(צילום: ניצן דרור, באדיבות המשפחה)
הוא התייחס לעלייה באלימות נגד נשים בתקופת חגים: "האלימות הזו כלפי נשים חייבת להיפסק, לא יכול להיות שבכל חג בעל רוצח את אשתו. המדינה חייבת להתערב בזה להביא משאבים לזה. יפית הייתה אישה מקסימה, מלאת שמחת חיים, אמא נהדרת ונקרע עולמנו. אין לנו מילים לתאר את העוול שנעשה למשפחה ולילדים. נילחם עד הסוף". קרובי המשפחה אף ביקרו את התנהלות המשטרה: "בקושי מעדכנת אותנו מה קורה. זה די ברור מה היה כאן. לא צריכים להיות חכמים יותר מדי".
5 צפייה בגלריה
הלווייתה של יפית פוריאן
הלווייתה של יפית פוריאן
בני המשפחה התקשו לעמוד, אחיה של יפית התעלפו
(צילום: שאול גולן)
5 צפייה בגלריה
הלווייתה של יפית פוריאן
הלווייתה של יפית פוריאן
(צילום: שאול גולן)
אחת מחברותיה ספדה לה: "אני חברת הילדות של יפית. המשפחה לא מסוגלת לדבר כי אין מילים לסיפור כזה. אני לא מאמינה שאין עוד הזדמנות לראות אותך. אני רוצה לבקש ממך סליחה בשם כולנו, אני מקווה שעכשיו את במקום טוב. תשמרי על עצמך שם למעלה".
אתמול עדכנה המשטרה כי על גופת האישה גילו חוקרי זיהוי פלילי סימני דקירה. הבעל שמצבו מוגדר קשה והוא מורדם ומונשם, נמסר, חשוד במעורבות ברצח, וגורם במשטרה הבהיר כי בכוונת החוקרים לחקור אותו בהקדם האפשרי. "ברגע שהוא יתעורר – אזיקים לידיים ולרגליים בזמן שהוא במיטה", אמר הגורם בשיחה עם ynet.
בני הזוג, שהיו נשואים במשך תשע שנים, לא היו מוכרים לשירותי הרווחה ובמשטרה הדגישו כי לא היו אירועים או תלונות קודמות שדווחו להם. "אין רקע שיכול היה לנבא את האירוע הטרגי הזה. החקירה נכון לעכשיו מתקדמת בלהבין מה הטריגר, מה הביא לאותה התפרצות באירוע שהסתיים בצורה כל כך קשה", אמרו שם.
5 צפייה בגלריה
המזרן השרוף מהדירה ברחובות
המזרן השרוף מהדירה ברחובות
המזרן השרוף מהדירה ברחובות
(צילום: נדב אבס)
עמוד הפייסבוק של החשוד ברצח אשתו ברחובות, שמאושפז בבית החולים קפלן בעיר, מתאר לכאורה אידיליה משפחתית. רק בחודשיים האחרונים, הוא פרסם תמונות עם הילדים בימית 2000, בטבריה, בסופרלנד, בהופעה ובקיבוץ. בפוסט שהעלה לפני כמה שנים כתב החשוד לאשתו שאותרה ללא רוח חיים: "את הדבר שעושה אותי הכי מאושר בעולם הזה. בשבילך אני קם כל בוקר עם חיוך".
אותו גבר, שף במקצועו בשנות ה-40 לחייו, כעת חשוד כי רצח את אשתו ואז העלה באש את ביתם הפרטי ברחובות. גם בתם בת הארבע של בני הזוג, שלהם ארבעה ילדים, נפגעה באורח קל משאיפת עשן, וכך גם אביו של החשוד, בן 63, שמתגורר בסמוך.
האירוע דווח תחילה לשירותי הכבאות בעקבות השריפה שפרצה בבית בסביבות השעה 04:00, לפנות בוקר שלשום. הכבאים מצאו את האישה שוכבת במיטה הזוגית בחדר השינה וזיהו סימני חבלה בצווארה. החדר הוצת בזמן שהיא שכבה על המיטה. לצידה נמצא בעלה שסבל מדקירות ומשאיפת עשן.
5 צפייה בגלריה
זירת האירוע ברחובות
זירת האירוע ברחובות
זירת הרצח ברחובות
(צילום: נדב אבס)
בת הארבע נמצאה עומדת בוכה מחוץ לחדר ההורים. הסב חילץ את הילדה וכן את התינוק של הזוג מהבית. הוא פונה לבית החולים קפלן בעיר יחד עם הילדה בת הארבע. הוא טופל ושוחרר כעבור כמה שעות.
גורם משירותי הכבאות שהיה בבית אמר כי "ההצתה הייתה ממוקדת בחדר השינה של ההורים שהיה נעול, המזרן שהייתה עליו האישה הוצת. כשהגענו לדירה הסבא הצליח לפרוץ את החדר ונתקלנו בבעל במצב אנוש". לדבריו, "זו טרגדיה קשה לראות רצח של אמא לארבעה ילדים בראש השנה".
גופתה של האישה הועברה למכון לרפואה משפטית לקבוע את סיבת המוות, והאם היא נרצחה לפני שהאש הוצתה או מתה משאיפת עשן. במשטרה מעריכים כי הבעל ניסה להתאבד, אולם בודקים אפשרות שהוא נדקר בעימות עם אשתו או עם אביו שפרץ לחדר.
במקרה שאישה בסביבתכם נמצאת במערכת יחסים אלימה, הפנו אותה או התקשרו בעצמכם לקו החירום של משרד הרווחה בטלפון 118 או 077-9208560. המוקד מאויש במשך 24 שעות ביממה ומעניק שירות בעברית, ערבית, רוסית ואמהרית.