ראש הממשלה יאיר לפיד התייחס הבוקר (יום ראשון) בפתח ישיבת הממשלה לפרשת ה"סרסור בסוהרות", שנחשפה לראשונה ב-ynet, והדגיש כי האלימות כלפי נשים "היא כתם על המדינה ולא יכולה להימשך".
"לא יכול להיות שחיילת בצה"ל נאנסת במהלך שירות בידי מחבל", אמר לפיד בהקשר לפרשת הסרסור בסוהרות. "אתמול שוחחתי בעניין ארוכות עם השר לביטחון פנים ועם נציבת שירות בתי הסוהר, רב גונדר קטי פרי". לפיד אמר כי הוצגו בפניו הצעדים שנעשו בשב"ס כדי לוודא שמקרה מסוג זה לא יקרה שוב: "המקרה, שקרה בתקופת הממשלה הקודמת, נמצא תחת צו איסור פרסום, אבל הוא צריך להיחקר והוא ייחקר. נוודא שהחיילת מקבלת סיוע, נמצה את הדין עם האשמים, ונבטיח שזה לא יקרה שוב".
בדיון הסגור בישיבת הממשלה אמר לפיד אמר כי בפגישה עם נציבת שב"ס רב גונדר קטי פרי הוצגו לו "שורה של מהלכים שבוצעו במקום, שבספק אם הם מספיקים, אבל נעשים דברים מרשימים לטובת מניעה". בין שר המודיעין אלעזר שטרן לשר לביטחון הפנים עמר בר לב התפתחו חילופי דברים, כשבר לב אמר כי "לא יכול להיות שאנשים ידברו כאן בלשון הווה בזמן שזה היה בעבר", ואילו שטרן השיב: "לא מתכוון להתנצל. נמחא כפיים אחרי שהמדיניות תשתנה".
2 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
רה"מ לפיד בפתח ישיבת הממשלה, הבוקר
(צילום: מארק ישראל סלם)
2 צפייה בגלריה
רבאב וזירת הרצח בלוד
רבאב וזירת הרצח בלוד
"תפקידנו כחברה - למגר את האלימות כלפי נשים". רבאב אבו סיאם וזירת הרצח בלוד
(צילום: נדב אבס)
לפיד התייחס גם לרצח המורה רבאב אבו סיאם בלוד ביום שלישי, ולהתכתבויות שנחשפו בין הכדורגלנים עומר אצילי ודור מיכה. "רק בשבוע האחרון שוב נרצחה אישה בידי בעלה, בת נרצחה בידי אביה, נחשפו פרטים מזעזעים נוספים בפרשת אונס הסוהרת בבית הכלא, ונחשפו התכתבויות מחפירות של הכדורגלנים מפרשת הקטינות".
לדבריו, "המקרים האלה שונים מאוד אחד מהשני, אבל יש להם מכנה משותף: זו אלימות נוראית שהופנתה כלפי נשים - זה תפקידנו כחברה, וזו חובתנו כממשלה למגר את התופעה", הוסיף ראש הממשלה. "הממשלה הזו עשתה יותר מכל הממשלות בעבר בנושא האלימות נגד נשים. יותר מ-200 מיליון שקלים הוקצו לתוכנית הלאומית למניעה וטיפול באלימות במשפחה. זה כמובן רחוק מלהספיק. אנחנו צריכים לעשות יותר ונעשה יותר. נשים וילדות צריכות להרגיש במדינה הזו בטוחות בבית ובטוחות כשהן יוצאות מהבית".