יותר מאלף בני אדם ליוו היום (ג') למנוחות את רס"ר (מיל') עידו אביב ז"ל, לוחם במסייעת השריון, שנהרג מפגז טנק שנורה בשוגג על מבנה שבו שהה ברצועת עזה. "במשך חמישה חודשים שהיית מגויס בצו 8 השתתפנו לצערי במספר לוויות. בכינו בהן כמו ילדים עם ההורים השכולים החדשים, אבל אף פעם לא חשבתי לרגע שאעמוד מהצד הלא נכון של המיקרופון", ספד בבכי האב מרק.
הלווייתו של רס"ר (מיל') עידו אביב ז"ל
(צילום: אביהו שפירא)

2 צפייה בגלריה
הלווייתו של רס"ר עידו אביב ז"ל
הלווייתו של רס"ר עידו אביב ז"ל
הלווייתו של רס"ר עידו אביב ז"ל
(צילום: שרון צור)
2 צפייה בגלריה
הלווייתו של רס"ר עידו אביב ז"ל
הלווייתו של רס"ר עידו אביב ז"ל
(צילום: שרון צור)
"בבוקר יום ראשון הארור, שהיה אמור להיות יום חג, היית בלחץ כדי לא לסכן יציאה של מי מהחבר'ה שהיה צריך להחליף. מי תיאר שרק שעות ספורות לאחר מכן היינו צריכים לפתוח את הדלת לקציני הנפגעים שלא היו צריכים להגיד מילה", הוסיף האב. "עוד נותר שבריר תקווה של שנייה שאולי הם טעו בכתובת, אבל המשפט 'אתה מרק, אבא של עידו?' לא השאיר ספק".
האם אמי ספדה לבנה הבכור: "ילד מקסים, שובה לב, נסיך שלי. אוהב אדם וחייכן, נשמה טהורה. ועם כל זה, אתה עקשן ויודע לעמוד על שלך". אחיו הקטן שקד ספד: "אתה היית האיש הכווין אותי בחיים. שכנעת אותי שלרקוד זה גם לבנים, הכרת לי את כל השירים והלהקות שגדלתי עליהן, קנית לי את הגיטרה הראשונה שלי. תמיד רצית בטובתי".
דשה ליושקבץ, בת זוגו של עידו בשש השנים האחרונות, שיתפה בהלוויה: "ניסיתי לשכנע אותך שתוציא פטור, אבל לא הסכמת אמרת 'מישהו צריך לעשות את זה'. תמיד היית בן אדם שסומכים עליו. תמיד שמרת עליי, ותמיד תשמור".
סבו של עידו, משה אשכנזי, סיפר כי ארוחות השבת עם נכדו יחסרו לו מאוד. "היית לי יותר מנכד, חבר קרוב. בילינו זמן רב ביחד בגלישה בים ובהפלגות שכל כך אהבת. אני מתפלל ומקווה שנדע להתאחד בימים קשים אלו ולשמור על עצמנו כעם אחד, כדי להיות ראויים למחיר היקר ששילמת ושעם ישראל ואזרחי ישראל משלמים".
עידו הותיר אחריו הורים, שני אחים צעירים ובת זוג. מחר יובא למנוחות רס"ר (מיל') קלקידן מהרי ז"ל, שנהרג בתקרית ברצועת עזה יחד עם עידו.