4 צפייה בגלריה
הזירה בבאר שבע
הזירה בבאר שבע
ש' ורוני שומוב
(צילום: אילנה קוריאל, מתוך אינסטגרם)
אחרי 41 ימי מעצר, הפרקליטות החליטה שלא להגיש כתב אישום נגד רוני שומוב בגין רצח זוגתו ש' בדירה בבאר שבע - וכדי לא לשחררו הגישה נגדו כתב אישום בגין תקיפת בת זוג קודמת. משפחתה של ש' מסרבת לקבל את ההחלטה, וטוענת שעודכנה על כך רק בתקשורת. אביה של ש' תקף: "אנחנו בהלם, הפרקליטות לא עדכנה אותנו בכלום. הכאב עצום. זה כמו הלוויה חוזרת".
לדברי האב, "אני ממש מאוכזב מהתוצאות ומכל מה שקרה. זה פשוט נפל עלינו, לא הסבירו לנו כלום ושום דבר. אני מקווה שבהמשך הפרקליטות תסביר לנו".
4 צפייה בגלריה
חלקת הקבר של בת ה18 שנרצחה על ידי בן זוגה בבאר שבע
חלקת הקבר של בת ה18 שנרצחה על ידי בן זוגה בבאר שבע
"נפלה קורבן לאלימות של איש מסוכן". חלקת הקבר של ש'
(צילום: רענן בן צור)
גיסה של ש' תקף גם הוא: "לא מסרו למשפחה מידע ולו הקטן ביותר. לא סיבת מוות, לא הליכי וחומרי חקירה, ממש כלום. אנחנו שומעים הכול מהתקשורת. במשך כל החודש נתנו להם לעבוד בשקט בלי תקשורת ובלי עורכי דין, העברנו לא מעט פרטים קריטיים - ולצערי מדובר בצוות חקירה רשלני שחוטא לעבודתו ולייעודו".
"לא נגבתה עדויות מהאמא, שהייתה היחידה שהייתה בקשר עם החשוד", אמר הגיס. "נכון לשבוע שעבר, המשטרה לא הצליחה לפרוץ את הנייד של ש', שבו היו פרטים חשובים לחקירה. הם ביקשו שננסה למצוא קוד לנייד, אין לי מושג אם הם פתחו אותו בזמן הזה. כאיש מערכת אני מתבייש בצורה שבה חוקרים תיק כזה, ועוד יותר בצורה שבה מתנהלים מול משפחת הקורבן. לצערי חיי אדם בכלל, וחיי נשים בפרט, הם חסרי ערך במדינה".
4 צפייה בגלריה
הזירה בבאר שבע
הזירה בבאר שבע
השכנות סיפרו על אלימות. זירת הרצח
(צילום: הרצל יוסף)
4 צפייה בגלריה
חלקת הקבר של בת ה18 שנרצחה על ידי בן זוגה בבאר שבע
חלקת הקבר של בת ה18 שנרצחה על ידי בן זוגה בבאר שבע
(צילום: יאיר שגיא)
קרובי משפחה אחרים של ש' הוסיפו: "זו אכזבה גדולה. לנו ברור שהיא נרצחה. היא הייתה נערה שבצעירותה הייתה מחוננת, ונפלה קורבן לאלימות של האיש המסוכן הזה שניצל אותה. כולנו בסערת רגשות גדולה. לא נוותר, מגיע לנו לדעת מה קרה לה".
מאז שנעצר שומוב לפני יותר מחודש, מעצרו הוארך מעת לעת בבית משפט השלום בבאר שבע. על אף שלא נמצאו ראיות חותכות לכך ששומוב רצח את ש', דפוס ההתנהגות האלים שלו - גם כלפיה וגם כלפי בנות זוג אחרות - העלה במשטרה את החשד שרצח אותה.
עם זאת, גורמים בפרקליטות אמרו על רקע הטענות כי התיק עוד לא נסגר. לדבריהם, החקירה עדיין נמשכת - אך אין עדיין די ראיות להגשת כתב אישום.
מהמשטרה נמסר בתגובה לטענות כי לאחר שהתקבלה החלטה על ידי הפרקליטות, ראש צוות החקירה יצר קשר עם האבא ועדכן אותו אישית.
שומוב, נזכיר, הואשם היום בגין תקיפה של אישה אחרת. מכתב האישום שהוגש היום לבית משפט השלום בבאר שבע נגד שומוב, טענה לשכת התביעות של מרחב נגב במשטרה כי בנובמבר 2021, כשנה לאחר שנפרדו, תקף שומוב את בת זוגו הקודמת במהלך נסיעה, תפס את גרונה, חנק אותה ומשך בשיערה. היא החלה לצעוק לעזרה ועצרה את הרכב. כמו כן, בהתכתבויות בין השניים כתב לה שומוב: "בספר תורה אם את לא עונה עכשיו אני בא. הבאת את זה על עצמך".

סנגורו של שומוב, עו"ד אלון ארז, מסר היום כי "כפי שאמרתי מהרגע הראשון, וכפי שטענתי מספר פעמים בפני בית המשפט, הוכח היום חד-משמעית כי מרשי לא היה זה שגרם למותה של המנוחה. במהלך חקירותיו הוא התאבל על מותה. אני מצר על כך שמרשי היה עצור על לא עוול בכפו בחשד לחמורה שבעבירות. זאת למרות שמיום המעצר הראשון היה ברור שלא הייתה לו שום סיבה לבצע את המעשה. היחסים בינו לבין המנוחה, בימים לפני מותה, התנהלו כשגרה, ואני מצפה מרשויות החוק להסיק את המסקנות בעקבות המאסר הממושך". בשל כך מבקש ארז לשחרר את שומוב בתנאים מגבילים.
ש' נמצאה ללא רוח חיים בדירתה ברחוב הכנסת בבאר שבע. לפי מד"א, לא אותרו סימני אלימות על הגופה. שומוב עצמו השתחרר ממאסר על תקיפת בת זוג קודמת רק חודש לפני כן, והרשויות הודיעו על כך לש', אך היא אמרה שלא חשה מאוימת. שכנה בבניין סיפרה כי שומוב היה מכה את ש', והרביץ גם לאמו. "אני מנעתי ממנו מלפוצץ אותה מכות", אמרה השכנה. "אמרתי לחוקר שהיא צעקה. שמעתי את הראש שלה בתוך הקיר כמה פעמים. אמרתי לו תפסיק להרביץ לה. והוא אמר מה את מתערבת. ואמרתי שאתערב כמה שאני רוצה. אחרי יומיים היא הלכה להתאשפז אז לא שמעתי אותו נוגע בה שוב".
אחד מחומרי חקירה שסיבך את שומוב היה תיעוד ממצלמות אבטחה, שבו הוא נראה יוצא מהבניין כשהוא שפוף ומתהלך לאטו. לפי התיעוד פחות משתי דקות לאחר מכן הוא כבר נראה נכנס בחזרה לבניין. בתיעוד הבלעדי שהגיע לידי ynet ניתן לראות בהמשך את צוותי מד"א מגיעים למקום, לאחר שהזעיק אותם ב-23:46. הם הגיעו שבע דקות לאחר מכן ומותה של הצעירה נקבעה ב-00:30. הזמנים המופיעים בתיעוד אינם השעות המדויקת.