עם פיזורה של הכנסת בשבוע שעבר, קמפיין הבחירות לכנסת ה-25 החל באופן רשמי וכך גם המסרים שמעבירים הח"כים מהמפלגות השונות. ח"כ קרן ברק (הליכוד) התייחסה בריאיון לאולפן ynet למסרים הסותרים שיוצאים מחברי מפלגתה - ולהתנערות של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו מהם - ואמרה כי "אנחנו מפלגה דמוקרטית. כל אחד מאיתנו הוא קמפיינר בפני עצמו, בטח עכשיו כשאנחנו במערכת פריימריז". ח"כ מירב בן ארי (יש עתיד) אמרה מנגד כי חברי כנסת מסוימים בליכוד הפכו לנטל על המפלגה.
כל מה שצריך לדעת על בחירות 2022 במקום אחד
ח"כ ברק התייחסה לדבריו של חבר מפלגתה יואב קיש, שאיים כי היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה תפוטר אם תאשר את מינויו של רמטכ"ל חדש לפני הבחירות ובעת ממשלת המעבר - איום שיו"ר הליכוד בנימין נתניהו מיהר להתנער ממנו. "אני באופן אישי נצמדת לקו המפלגתי ולראש המפלגה שלי. אני יכולה להבין את הקולות שאומרים שאם עכשיו מתחלפת ממשלה ויהיה שר ביטחון חדש וראש ממשלה חדש, אז אולי כדאי להמתין עם המינוי. כל המועמדים ראויים, אבל זה הגיוני ששר הביטחון הבא שייכנס לתפקיד יהיה זה שימנה".
4 צפייה בגלריה
בני גנץ
בני גנץ
"גם נתניהו מינה בממשלת מעבר". גנץ, בהרב-מיארה ונתניהו
(צילום: יואב דודקביץ', דוברות משקד המשפטים)

"אנחנו נמצאים במדינת חוק וצריך לכבד את החוק", אמרה ברק בהתייחסה לרפורמות במערכת המשפט שמציעים חלק מחבריה למפלגה. "יש הרבה רפורמות שצריך לעשות במערכת המשפט, יש הרבה שינויים שבעזרת השם כשנקים ממשלה נשים עליהם דגש, אבל הכול ייעשה לפי הסדר ולפי החוק. אנחנו ניכנס ונטפל בנושאים המשפטיים של הפרקליטות ושל היועצים המשפטיים, בממשלה ובמשרדים. הכול נעשה בהדדיות, בשיח ועל פי חוק בכנסת".
"הייתה לנו שנה קשה מאוד שבה היינו באופוזיציה וראינו איך כל אמצעי התקשורת ושומרי החוק מתיישרים עם כל הגחמות של חברי הכנסת מיש עתיד", המשיכה ברק. "איך הכול עבר חלק בגרון, כל המינויים למשל, עם חוות דעת משפטיות או בלי חוות דעת - בכלל לא היה אכפת לאף אחד. על זה היו התלונות שלנו במליאה, ואנחנו נשתמש באותם כלים. אם היועמ"ש נותן חוות דעת שלילית ואפשר עדיין למנות - אז גם אנחנו נמנה".
4 צפייה בגלריה
יואב קיש
יואב קיש
"אנחנו מפלגה דמוקרטית". קיש ונתניהו
(צילום: אבי מועלם , יואב דודקביץ' )
4 צפייה בגלריה
גלי בהרב-מיארה
גלי בהרב-מיארה
היועמ"שית גלי בהרב-מיארה. במוקד הסערה
(צילום: יואב דודקביץ)
ח"כ ברק התייחסה גם לפריימריז שתערוך מפלגתה בזמן הקרוב. "אנחנו מפלגה דמוקרטית ותוססת, לכל אחד מאיתנו יש את האלקטורט שלנו. אנחנו מגוון רחב מאוד של אנשים - צעירים, מבוגרים, אקדמאים, חרדים וליברלים - הדעות מגוונות אצלנו. אני בבחירות האחרונות נבחרתי עם 15,000 קולות, ואני מקווה להשתדרג הרבה יותר ולהתברג בקדמת העשירייה השנייה. לגבי השיטה, יש דעות לכאן ולכאן בדמוקרטיה. ועדת החוקה שלנו תתכנס מחר ויעלו כל הצורות והמינים שאנשים רוצים לשנות".
ח"כ מירב בן ארי אמרה במשדר כי יש חברי כנסת בליכוד שהפכו לנטל על המפלגה. "לא אכפת לי שהליכוד יתמודד עם הקמפיינרים שלו, זה לא עניין שלי", אמרה "לנו ביש עתיד יש חזית ברורה - הגנה על שלטון החוק והגנה על מערכות המשפט ובטח על היועצת המשפטית, וראינו שראש הממשלה לפיד הרים לה טלפון אתמול ואמר לה שיש לה את כל הגב ממנו. גם אצלנו כל ח"כ מחזיק בדעות שונות, אבל הקו הכללי אחיד".
4 צפייה בגלריה
דיון על "חוק הנאשם"
דיון על "חוק הנאשם"
גם מדבריו על רע"מ נתניהו התנער. ח"כ דודי אמסלם
(צילום: עמית שאבי)
"גם כשהייתי אצל כחלון הגנו על מערכת המשפט", המשיכה בן ארי. "ברור שצריך לעשות רפורמות ויש מה לתקן, אבל באופן כללי צריך לשמור על המערכת. בכל השנה האחרונה עומדים חברי כנסת מהליכוד במליאת הכנסת ואומרים שכשהם יעלו לשלטון הם ישנו את כל מה שהיה עד היום. אני סקפטית, 12 שנים הם היו בשלטון ולא נגעו במערכת המשפט, להיפך - נתניהו הוא זה שהגן עליהם. מצד שני, החשש שהם כן יעשו משהו - מטריד אותנו".
על הליך מינוי הרמטכ"ל בעת ממשלת מעבר אמרה בן ארי: "מקרים כאלה קרו בעבר, לא המצאנו את זה. יש פה שיקולים ביטחוניים, אני לא מתערבת לשר הביטחון במינוי הרמטכ"ל כי זה משיקולים ביטחוניים. גם כשהליכוד היה בשלטון היו מינויים בממשלות מעבר. הם אומרים שכל שלושת המועמדים ראויים, אז למה הוויכוח? יש שר ביטחון, תנו לו להחליט".
ח"כ בן ארי התייחסה גם לביקור הבזק של ראש הממשלה לפיד היום בצרפת, שם ייפגש עם הנשיא עמנואל מקרון. "הנסיעה הזאת הייתה מתוכננת כבר, שמעתי על זה לפני שבועיים. מדובר בפגישה קצרה עם מקרון על הנושא האיראני, זה חלק מעבודת ראש הממשלה. זה מנהיג משמעותי, בטח באירופה, וכדי לטרפד את תוכניות הגרעין של איראן לפיד צריך חד משמעית להיות שם. הוא גם יקבל גם את ביידן בקרוב ויערוך עוד נסיעות בחודשים האלה כדי לקדם האינטרס הישראלי. יאיר לפיד הוא ראש הממשלה וצריך לתת לו את הגיבוי הזה".

גלעד שרון לקראת הפריימריז בליכוד: "מוכן לקרב"

מי שיתמודד בפריימריז הקרוב בליכוד הוא גלעד שרון, בנו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון. "אני מוכן לקרב", הוא אמר בריאיון לאולפן ynet. "אני רץ ברשימה הארצית, יש לנו חוקה וצריך ללכת לפיה. הכוח של הליכוד זה שהוא מצמיח אנשים חדשים, זה מה שמרענן את השורות ונותן לנו כוח, למפלגה הגדולה הדמוקרטית האחרונה שנשארה. יש כוח לדמוקרטיה והציבור יודע".
"נתניהו ואני ביחסים טובים מאוד עכשיו", אמר שרון על יו"ר הליכוד, שבעבר מנע ממנו פעמיים להתמודד בפריימריז. "צריך להסתכל על המשימות שלנו, המריבות הפנימיות הורידו אותנו ב-1992, ואם אנו רוצים לחזור לשלטון צריך לאחד כוחות להסתכל קדימה. יש לנו הרבה דברים לעשות". על היריבות של נתניהו עם אביו המנוח, אמר: "בפוליטיקה יש עניינים ומאבקים, אבל בשורה התחתונה צריך לזכור שאבא שלי היה שר אצל נתניהו ונתניהו היה פעמיים שר אצל אבא שלי. הם עשו דברים טובים והצילו את הכלכלה, צריך להסתכל בפרספקטיבה רחבה".