3 צפייה בגלריה
יואב קיש
יואב קיש
קיש ונתניהו. בסביבת יו"ר האופוזיציה מיהרו להתנער ממנו
(צילום: אבי מועלם , יואב דודקביץ' )
גורמים בסביבת ראש האופוזיציה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו התנערו הערב (ראשון) מהאיומים של חבר הכנסת יואב קיש ממפלגתו על היועמ"שית גלי בהרב-מיארה, ואמרו כי הדברים "לא נאמרו על דעתו". מוקדם יותר כתב קיש בטוויטר: "אם היועמ"שית תאשר מינוי רמטכ"ל לממשלת מעבר- המשמעות הישירה תהיה דווקא כלפיה וכלפי מעמדה. רק יועמ"שית 'מטעם' תאפשר זאת. לכן, במידה ותפעל כך, היא תוחלף מיידית שנחזור לשלטון".
האיומים של קיש הגיעו על רקע הגשת חוות הדעת המקצועית של היועץ המשפטי של מערכת הביטחון ליועמ"שית שהוגשה היום, ולפיה "ניתן לאפשר בנסיבות העניין להמשיך בתהליך מינוי הרמטכ"ל גם בתקופת הבחירות". גם חבר הכנסת שלמה קרעי הצטרף לקלחת וכתב בטוויטר על היועמ"שית: "תאפשר, לא תאפשר, היא תוחלף בכל מקרה. כך גם כל מינויי ממשלת ההונאה. זה יקרה בקרוב בעזרת השם".
לאחר ההתנערות של נתניהו, הבהיר קיש בטוויטר: "לא מדובר באיום, זו לא דרכי. התייחסתי לכך שתפקיד היועמ"ש הוא תפקיד מקצועי. החלטת יועמ"ש על מינוי בכיר לממשלת מעבר מנוגדת להחלטות בג"ץ ולמעשה משמעותה החלטה פוליטית".
3 צפייה בגלריה
גלי בהרב-מיארה
גלי בהרב-מיארה
היועמ"שית, גלי בהרב-מיארה
(צילום: יואב דודקביץ)
על הציוץ של קיש הגיבה לא אחרת מאשר מפלגת יש עתיד, שרשמה: "אז זהו, שלא תחזרו לשלטון", ואילו שר המשפטים גדעון סער בחר להגיב במילה אחת: "גנגסטריזם". קיש הגיב לסער בחזרה: "ברור, לכם הכול מותר".
השר לביטחון פנים עמר בר-לב שיתף בטוויטר את דבריו של קיש, וכתב: "סחיטה באיומים - המאיים על אדם בכתב, בע"פ או בהתנהגות, בפגיעה שלא כדין בגופו או בגוף אדם אחר, בחירותם, ברכושם, בפרנסתם... או מאיים על אדם לפרסם או להימנע מפרסם דבר הנוגע לו או לאדם אחר, או מטיל אימה על אדם בדרך אחרת, הכל כדי להניע את האדם לעשות מעשה או להימנע ממעשה שהוא רשאי לעשותו".
יו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט, ח"כ גלעד קריב, מסר בתגובה לאיום של קיש: "האיומים המפורשים על היועצת המשפטית לממשלה הם חציית קו אדום ועליית מדרגה של ממש במתקפה של נתניהו ואנשיו על שלטון החוק. קיש מתייחס אמנם לסוגיית מינוי הרמטכ"ל, אך בתוך דבריו מובלעת רמיזה ברורה שאם היועמ"שית לא תיישר קו עם נתניהו וצרכיו, היא תודח לאחר הבחירות".
גורמים במערכת המשפטית אמרו על המתקפות נגד היועמ"שית כי "אנו מתכוננים להתקפות על כל החלטה עקרונית של היועצת המשפטית לממשלה, אבל היא תמשיך לקבל החלטות באופן ענייני ומקצועי".
מטעם משרד הביטחון נמסר כי לחוות הדעת המשפטית צורפו סקירה מבצעית מסווגת של צה"ל על אודות אתגרי מערכת הביטחון וסקירה מדינית מסווגת של ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון על אודות האתגרים הביטחוניים והמדיניים הניצבים כעת בפני מדינת ישראל. כעת, בהרב-מיארה תידרש להכריע אם לאפשר לשר הביטחון בני גנץ להמשיך בהליך המינוי.
3 צפייה בגלריה
דיון על "חוק הנאשם"
דיון על "חוק הנאשם"
הקודם שנתניהו התנער מדבריו. ח"כ אמסלם
(צילום: עמית שאבי)
זוהי אינה הפעם הראשונה בתקופה האחרונה בה חבר כנסת מהליכוד יוצא באמירה שמעוררת סערה, ובתגובה נתניהו מתנער ממנו. לפני כשבוע, ח"כ דודי אמסלם הזמין את מפלגת רע"מ של מנסור עבאס להצטרף לממשלה בראשות הליכוד - אם יצליחו להרכיב קואליציה של 61 ח"כים.
את הדברים אמר אמסלם בתוכנית הבוקר של קשת, כשנשאל אם הוא פוסל את מנסור עבאס. "בוודאי, מפלגות לא ציוניות לא יכולות להיות חלק מהממשלה כל עוד הממשלה לא מונה 61", השיב, ואז הוסיף: "אם מנסור עבאס רוצה להצטרף לאחר שיש לנו 61, אהלן וסהלן. אנחנו לא יכולים להישען עליו".
בתגובה, נתניהו כתב בטוויטר: "נדהמתי לשמוע את הדברים שאמר דודי אמסלם שאותם אמר על דעתו בלבד, כפי שכבר קרה בעבר. רע"מ היא מפלגה אנטישמית אנטי-ציונית, תומכת טרור שמייצגת את האחים המוסלמים ששואפים להשמיד את ישראל. הליכוד בראשותי לעולם לא הסכים ולעולם לא יסכים להכניס את רע"מ לקואליציה כלשהי".
בהמשך, אמסלם אף תקף את נתניהו בחזרה. "אני לא מקבל כשמישהו רוצה לפגוע בי סתם", אמר אמסלם בריאיון ל"גלי ישראל". כשנשאל אם נתניהו הוא שרוצה לפגוע בו, ענה: "תראה, מה זה 'נדהמתי'?. קודם כל תרים אליי טלפון, תשאל אותי. תגיד 'אני לא מסכים' עם דרכו של אמסלם. מה זה 'נדהמתי'? והוא עושה את זה לא בפעם הראשונה".