פעילות כוחות הביטחון בשכם

כוחות הביטחון עצרו הבוקר (שני) בשכם שני חשודים בסיוע למחבלים שביצעו את פיגוע הירי שהתרחש בחווארה לפני כשבוע וחצי, ובו נפצעו שני לוחמים באורח בינוני. הפלסטינים דיווחו כי השניים שנעצרו הם נידאל טבנג'ה ועז טוקאן. לפי הדיווחים, שני פלסטינים המוכרים לשב"כ נהרגו בחילופי אש שהתפתחו בין חמושים לכוחות הביטחון. השניים, שאינם קשורים לפיגוע, חוסלו לאחר שפתחו באש לעבור הכוחות.
בפעילות, שהתרחשה במקביל בקסבה בשכם ובשכונה נוספת בעיר, השתתפו כוחות של יחידת דובדבן וימ"ס איו"ש - שפעלו במקום לאור היום. הפלסטינים דיווחו על ירי כבד שנשמע בשכם בזמן המעצר. בקסבה פעל הכוח של דובדבן, שם נעצר אחד מהמבוקשים, בעוד שהשני נעצר בשכונת "ראס אל עין".
3 צפייה בגלריה
כוחות הביטחון נכנסו לפעילות בשכם
כוחות הביטחון נכנסו לפעילות בשכם
שכם, הבוקר
פעילות הכוח בקסבה ארכה זמן קצר מאז הכניסה למקום ועד למעצרו של המבוקש. משם הכוח המשיך למרחב נוסף, שם החרימו כלי רכב ששימש לסיוע ההימלטות של המחבל עבד אל-פתח חרושה - איש חמאס משכם שרצח ביריות את האחים הלל ויגל יניב בפיגוע הירי הראשון בחווארה.
ימ"ס איו"ש פעל בשכונה הסמוכה ועצר את המבוקש השני בתוך דירת מסתור, שם נמצאו אקדח, תחמושת וציוד צבאי. במקום התפתחו חילופי אש מול הכוח, ובוצע ירי גם לעבר כוח של סיירת גולני שהיה במעטפת. שני הפלסטינים שחוסלו נפגעו בחילופי האש האלה.
בנוסף, במהלך הלילה עצרו כוחות צה"ל מבוקש נוסף החשוד במעורבות בפעילות טרור בכפר ואדי סימן. החשודים שנעצרו, הרכב, הציוד הצבאי והאקדח שהוחרמו הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון. אין נפגעים בקרב כוחות הביטחון. לפי דיווח של הסהר האדום בשכם, מלבד שני הפלסטינים שחוסלו, 55 נפגעו מגז, חמישה בתים פונו וכן אמבולנס של הארגון נפגע ממיכל גז.
3 צפייה בגלריה
העצורים
העצורים
העצורים בשכם נידאל טבנג'ה ועז טוקאן
שני הלוחמים שנפצעו בפיגוע בחווארה, אילון צובל ואורי חג'בי מחטיבת כפיר, נורו בכפר מדרום לשכם במוצאי השבת שעברה. הפיגוע התרחש בסביבות השעה 19:00. אש נפתחה מרכב חולף לעבר הלוחמים - והיורה נמלט.
כמה שעות לאחר הפיגוע נרשמו עימותים בין מתנחלים לפלסטינים. יותר מ-100 מתנחלים הפגינו בצומת יצהר וניסו לפרוץ את מחסומי המשטרה והצבא במקום. כוחות יס"מ ומג"ב פעלו מולם. במערכת הביטחון בודקים טענה פלסטינית על פצוע פלסטיני מירי של מתנחל בכפר סמוך. לפני כן דיווח הסהר האדום הפלסטיני על אזרח ש"הותקף על ידי מתנחלים" במסעדה בדיר שרף, ממערב לשכם, שם גם דווח על תקיפת כלי רכב פלסטיניים. בנוסף, היו שני נפגעים משאיפת גז במהלך עימותים עם כוחות הביטחון.
3 צפייה בגלריה
הפצועים בפיגוע אורי חג'בי ואילון צובל
הפצועים בפיגוע אורי חג'בי ואילון צובל
הפצועים בפיגוע אורי חג'בי ואילון צובל
ארגון הטרור החזית העממית לקח אחריות על הפיגוע. בחמאס אמרו כי "ההתנגדות בגדה מסוגלת להפתיע את הכיבוש בכל פעם, הכיבוש לא יכול ליהנות מביטחון בזמן שהוא מבצע חיסולים, תוקף מקומות קדושים וממשיך בכיבוש ובהתיישבות".
הפיגוע בחווארה לפני כשבוע וחצי היה פיגוע הירי השלישי בחווארה בתוך חודש. קדם לו הפיגוע שבו נפצע באורח בינוני דיוויד שטרן (41), תושב איתמר ואזרח אמריקני, בפיגוע בכפר הפלסטיני. שטרן הצליח להשיב אש ולפגוע במחבל, שנתקל ככל הנראה במעצור. כתוצאה מהירי של הפצוע ושל לוחמי צה"ל שהיו במקום, המחבל נפגע. הוא הצליח להימלט רגלית מהמקום, ובהמשך נתפס על-ידי גששים מחטמ"ר שומרון, שמצאו אותו באחד הבניינים בחוארה. הנשק שבו השתמש, מסוג קרלו, נתפס והוחרם. שמו של המחבל הוא לית נסאר (28), והוא תושב הכפר מאדמא בשומרון.
הפיגוע הראשון בחווארה בתקופה המתוחה היה זה שבו נרצחו האחים הלל (22) ויגל (20) יניב מהר ברכה בפיגוע ירי בחווארה. המחבל נצמד לחלון הרכב שבו נסעו האחים - וירה לעברם באקדח מטווח אפס. שעות לאחר הפיגוע החלו התפרעויות רחבות היקף בחווארה שכללו שריפת בתים ורכבים על ידי מתנחלים. גורמי ביטחון בישראל אישרו כי בשלל האירועים נמנו עשרות פצועים פלסטינים. שבוע וחצי לאחר הפיגוע חוסל במחנה הפליטים ג'נין המחבל, עבד אל-פתח חרושה (49), איש חמאס משכם.