המפלגה בראשותו נכנסה לקואליציה לראשונה אחרי 20 שנה, אבל כלל לא ברור אם גם בממשלה הבאה היא תישאר שם. ביום פיזור הכנסת נשמע יו"ר מרצ ניצן הורוביץ מאוכזב מההחלטה ללכת לבחירות, שיתקיימו בעוד 4 חודשים, ב-1 בנובמבר.

הכנסת התפזרה - כתבות נוספות

"אני לא חשבתי שהיה צריך לעשות את זה, אני חושב שהיה אפשר להמשיך", אמר שר הבריאות הורוביץ לאולפן ynet. "שום דבר טוב לא ייצא מבחירות חמישיות. כבר היו לנו ארבע, ראינו למה זה גרם. הייתה לנו קואליציה שעבדה סוף-סוף, שתפקדה".
-אתה מודאג מעתידה של מרצ? "לא, אני מודאג מעתידה של המדינה. שמעתי את נתניהו ואמרתי לעצמי - לזה לא התגעגעתי. היה לנו שקט ממנו. עכשיו עוד פעם הכול חוזר. המשפט, בלפור וכל זה".
4 צפייה בגלריה
ניצן הורוביץ
ניצן הורוביץ
הורוביץ: "שום דבר טוב לא ייצא מבחירות חמישיות"
(צילום: אורטל כהן)

-אולי אתה מפנטז על ישראל שלא קיימת? "אני לא חושב כך. יש חלק גדול מהציבור שמאס ברעל הזה שנתניהו מפיץ כל הזמן. בזה שבגלל המשפט האישי שלו הוא לקח את המדינה בת ערובה. כבר ארבע מערכות בחירות הוא לא מצליח להקים ממשלה. ניסינו לשבור את המעגל המרושע הזה של מדינה שלא מתפקדת בלי תקציב, עם שיסוי. זה מה שעשינו, שחררנו גם דברים שהיו תקועים במשך שנים. עכשיו עוד פעם זה לא יקרה".
-אתה מרגיש שנכשלת בניהול משבר רינאווי זועבי? "אין ספק שזו הייתה טעות ואני אחראי כיו"ר המפלגה. צריך לזכור שמי שהפיל את הממשלה זה לא היא ולא מאזן גנאים. מי שפרש ועבר לצד השני זה עמיחי שיקלי, ניר אורבך, עידית סילמן - זה ימינה. הסיפור של זועבי אכזב אותי והפתיע אותי, פגע בי ובמרצ".
-יש סיכוי שתאבד את מקומך בפריימרייז? שמענו שיאיר גולן רוצה להתמודד נגדך. "בשמחה, מרצ היא מפלגה דמוקרטית. נעשה פריימריז כמו שצריך, אני חושב שזה דבר מצוין. אני בטוח שמה שקרה עם זועבי לא יעיב על הישגינו".
4 צפייה בגלריה
ניצן הורוביץ
ניצן הורוביץ
"הקואליציה נפלה בגלל חברי ימינה, לא בגלל זועבי"
(צילום: אורטל כהן)
4 צפייה בגלריה
יאיר גולן
יאיר גולן
יאיר גולן. יתמודד מול הורוביץ?
(צילום: מוטי קמחי)
-אתה חושב שהציבור של מרצ יעניש אתכם אחרי מה שקרה עם זועבי? "אני לא חושב. לח"כ זועבי אין שום קשר אלינו. אנחנו שומרים על הדרך שלנו, אנחנו מפלגה עם ערכים ייחודיים בפוליטיקה הישראלית ועכשיו יש לנו גם הישגים. מצביעי מרצ היו גאים בנו שהיינו בקואליציה אחרי 20 שנה".
-מרב מיכאלי לא רוצה להתאחד אתכם. "אמרה, שתגיד. לי יש לי את הדעות שלי. אני דווקא בעד חיבורים. כשעושים חיבור צריך הבנה והסכמה הדדית. אני חושב שצריכה להיות מפלגה סוציאל-דמוקרטית".
4 צפייה בגלריה
מרב מיכאלי
מרב מיכאלי
"אמרה, שתגיד". מיכאלי נגד איחוד עם מרצ
(צילום: עמית שאבי )
-איזה ציון היית נותן לעצמך? "יש הרבה הישגים שהשגתי - רק בימים האחרונים את רפורמת ההפלות, זכויות הלהט"ב, גידול גדול בתקציב הבריאות, התגברות על ימי קורונה בלי יום אחד של סגר".
-מצד שני יש עדיין המון בעיות שלא נפתרו. כמו לדוגמה בעיית המתמחים. "נכון, זה ברור, יש עוד הרבה עבודה. אבל למה באים אליי בטענות? אני הובלתי את המאבק הזה ואני גאה על כך. צריך לבוא בטענות לאלו שהתנגדו למאבק הזה".