בדיוק שבע שנים לאחר מבצע צוק איתן מצאו הוריו של אבינועם בוכריס (29) – חלל צה"ל האחרון מאותו מבצע – דרישת שלום מצמררת ממנו: מכתב שהכין למפקדו בסיום המבצע שבו תיאר את הלחימה, את האירוע שבו הציל את חבריו מפגיעת טיל, וגם הביע את שמחתו ואת הסיפוק הרב על שהשתתף בו ולקח חלק כה משמעותי בהגנה על מדינת ישראל.
סיפורו הכואב של בוכריס, לוחם השריון שהשתתף במבצע צוק איתן ושאחריו חלה במחלת ניוון השרירים ALS סוקר בהרחבה ב"ידיעות אחרונות", שליווה את מאבקו ארוך השנים במשרד הביטחון, להכרה בו כנכה צה"ל.

3 צפייה בגלריה
הלוחם אבינועם בוכריס שחולה במחלת ניוון שרירים
הלוחם אבינועם בוכריס שחולה במחלת ניוון שרירים
"אני מרגיש שעשיתי שלוש שנים משמעותיות". בוכריס לאחר שחלה
(באדיבות המשפחה)
בוכריס הלך לעולמו לפני כשלושה חודשים, ושלושה ימים בלבד לפני שמת חייב בית המשפט את משרד הביטחון להכיר בו כנכה צה"ל. אתמול, שבע שנים אחרי צוק איתן, התרגשו הוריו לגלות בין חפציו בביתם שבשילה, מכתב שכתב למפקדו בחודש ספטמבר 2014, כחלק מסיכום אותו מבצע, שבסיומו קיבל בוכריס אות הצטיינות על כך שמנע פגיעת טיל נ"ט בטנק שבו נסעו הוא וחבריו – וכך הציל את חייהם.
"ישבנו על הטנק ושמענו שריקה חזקה עוברת לידינו", תיאר בסיכומו את תחילת הלחימה. "תוך שניות הנענו את הטנק וקפצנו לעמדות. הייתי מלא אדרנלין. ההבנה שאני לא בבט"ש אלא ממש בקרב ריגשה אותי. אני שומע את ניב בקשר מבקש אישור אש ומקבל אותו... פתאום אני שומע בקשר חוץ 'יורים עלינו נ"ט'. לא היססתי לרגע, העברתי את ידית ההילוכים אחורה ומיד פול גז, בלי פקודה של ניב. ראיתי מן כדור אש ומיד כל העמדה הוצתה. זאת הייתה חוויית הלחימה הראשונה שלי".
3 צפייה בגלריה
המכתב שמצאו הוריו של אבינעם בוכריס
המכתב שמצאו הוריו של אבינעם בוכריס
"זאת דרישת שלום מאבינועם". המכתב שמצאו הוריו של בוכריס
(באדיבות המשפחה)
3 צפייה בגלריה
המכתב שמצאו הוריו של אבינעם בוכריס
המכתב שמצאו הוריו של אבינעם בוכריס
(באדיבות המשפחה)
בוכריס תיאר איך לפני כל כניסה הם היו אומרים את תפילת הדרך ופעם אחת כשלא אמרו, הייתה תקלה בטנק. "אני שמח שהשתתפתי במבצע, אני מרגיש שנתתי חלק לעם ישראל ולאומה כולה", כתב. "אני עדיין שומר את הסיגריות שנתרמו במבצע. זה רק מראה כמה היה אכפת לאזרחים. המבצע גרם לי לתחושת סיפוק. כשאסתכל אחורה, אני מרגיש שעשיתי שלוש שנים משמעותיות".
אמו, עפרה, סיפרה אתמול בהתרגשות: "מצאנו את המכתב הזה של אבינועם, שלא ידענו עליו בכלל. הוא היה מקופל ממש קטן. הצטמררתי והתרגשתי במיוחד מזה שהוא הדגיש את תפילת הדרך. זאת דרישת שלום מאבינועם, וזו חותמת על דברים שאנחנו יודעים. זה כמו צוואה, כדי שנזכור את הדברים – שהייתה לו הזכות להגן על המדינה ושהוא ממש שמח והיה גאה בכך".
לאחר פטירתו של בוכריס בחרה משפחתו להקים לזכרו בישיבה התיכונית שבה למד "חיצים" שביישוב איתמר שבשומרון, מרכז ספורט שישקף את ערכיו ואישיותו. המרכז יכלול מגרשי כדורגל וכדורסל. לקמפיין מימון ההמונים באתר givechak קראו "שחקן נשמה", כמו גם לעמוד הפייסבוק, שמשקף את דמותו של אבינועם. "אבינועם היה שחקן נשמה", הסבירה האם. "נלחם למען ביטחון המדינה, נלחם על החיים. אני קוראת לכל אחד לסייע לנו להקים את מרכז הספורט על שמו ולהמשיך את דרכו".