5 צפייה בגלריה
בנותיה של רימא כדיג'ה
בנותיה של רימא כדיג'ה
בנותיה של רימא, עם הציורים שעמם הגיעו לבית החולים
רימא חדיג'ה חשב, אם לארבעה שנורתה ביום שבת האחרון בחניית ביתה בקלנסווה, בשעה שבנה, בעל צרכים מיוחדים, ישב ברכב, מתה בצהריים מפצעיה בבית החולים מאיר בכפר סבא, שם נלחמו הצוותים הרפואיים על חייה בימים האחרונים. ילדיה של רימא, שנפגעה בחזה ובראשה, הגיעו היום לבית החולים והתיישבו ליד מיטתה עם ציורים שציירו לה, אחרי שהלכה לעולמה, מבלי שנודע להם שהיא כבר לא בין החיים.
"אמא, התגעגענו אלייך. עכשיו אנחנו לצידך. באנו לחזק אותך ולדעת על מצבך, לשאול מתי את חוזרת הביתה", אמרו לה הילדים כשישבו ליד המיטה. "אמא, למה את לא עונה? דברי אפילו מילה. אם זה קשה אז בביקור הבא נשמע את קולך היפה".
5 צפייה בגלריה
זירת הירי בקלנסווה
זירת הירי בקלנסווה
זירת הרצח בקלנסווה ביום שבת
5 צפייה בגלריה
זירת הירי בקלנסווה
זירת הירי בקלנסווה
זירת הירי בקלנסווה
בתה של רימא, סיוואר בת ה-10, סיפרה אתמול לקרובת משפחתה על הרגעים שבהם ראתה את אמה שוכבת אחרי הירי. "צרחתי ובכיתי 'אמא שלי, אמא שלי תתעוררי' ואז קראתי פסוק מהקוראן", היא כתבה לה. "אני מרגישה בביטחון רק כשאני ליד אמא שלי. אני מחכה לבקר ולחבק אותה ולשמוע את קולה".
אביה של רימא, מוחמד, התקשה לקבל את רוע הגזרה בבית החולים. הוא ישב ליד מיטתה, בכה ולא הסכים שהרופאים ינתקו אותה מהמכשירים. אחד מבני המשפחה סיפר שייתכן שאיבריה של רימא ייתרמו. "במשפחה מתקשים להביא אותה לקבורה", אמר בן המשפחה. קרובת משפחה אחרת אמרה כי "איבדנו אישה נהדרת, חזקה ותומכת שתמיד עזרה. לפושעים לא טוב לראות אישה כל כך חזקה ואמיצה. זה מזעזע, למה שירצחו אישה שמגדלת ילדים, בהם בעל צרכים מיוחדים?".
5 צפייה בגלריה
רימא כדיג'ה
רימא כדיג'ה
רימא חדיג'ה חשב
קרוב משפחה אחר סיפר: "רימא הקריבה את חייה למען ילדיה. היא הייתה אבא, אמא, אחות וחברה ולא חסכה דקה כדי לספק להם את כל מה שחסר". הוא הוסיף: "הרוצחים השאירו את הילדים ללא הורים. מה הם יגידו לילדים שלהם, אחרי שהם ירצחו אנשים חפים מפשע? איך הם יישבו סביב שולחן אחד?".
ביום שבת האחרון סיפר אביה של רימא כי היא פנתה למשטרה ואמרה שהיא נמצאת בסכנת חיים. "היא ביקשה הגנה, אבל לצערי לא עשו כלום עד שירו בה", הוא אמר. במשטרה אמרו כי "האישה הגיעה לתחנה והגישה תלונה על זה שמציקים לילדיה".