2 צפייה בגלריה
יירוטים בעוטף עזה
יירוטים בעוטף עזה
יירוטים בעוטף, בשבוע שעבר
(צילום:AP /Leo Correa)
למרות הדיווח "בוול סטריט ג'ורנל" על הסכמה בין ישראל לחמאס להאריך את הפסקת האש ביממה נוספת, צבע אדום נשמע הבוקר (שישי) בעיר שדרות וביישובים גבים, איבים וניר עם שבעוטף עזה. דובר צה"ל הודיע כי "בהמשך לדיווח על הפעלת התרעה בעוטף עזה, זוהה שיגור אחד שיורט על ידי לוחמי הגנה אווירית".
זמן קצר לפני הסיום המוצהר של הפסקת האש היום (שישי) בשעה 7:00, עיתון ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח בלילה מפי גורמים מצריים רשמיים כי ישראל וחמאס הסכימו על הארכת הפסקת האש ביממה נוספת - ככל הנראה תמורת שחרור 10 חטופים נוספים.
2 צפייה בגלריה
החטופים בצע המצרי של מעבר רפיח
החטופים בצע המצרי של מעבר רפיח
חלק מחטופי הפעימה השביעית עושים את דרכם לישראל. האם גם הפעימה השמינית תצא לדרך?
בישראל עשו מאמצים גדולים להוציא לפועל את הפעימה השמינית, בציפייה שיוחזרו לארץ משבי חמאס 10 נשים, שתשלים הבאת 90 ישראלים מהקטגוריה של נשים וילדים.
כבר אתמול, בישראל הבהירו כי יש אפס סבלנות למשחקים מצד חמאס, ושאם לא תתקבל רשימה של 10 נשים לפעימה השמינית - צה"ל לא יהסס לחזור לתמרון רחב-היקף בעזה. טענות חמאס שלא כל הנשים נמצאות ברשותו או שהוא לא יכול להביא אותן נדחו. עלי אבו שהין, בכיר בג'יהאד האיסלאמי, אמר אתמול: "אנחנו לא אופטימיים לגבי הארכת הפסקת האש בגלל ההצהרות הישראליות בנוגע למטרותיהם שאותן הם לא הצליחו להשיג".

נושא המשך שחרור החטופים עלה גם במסיבת העיתונאים שערך אמש בישראל מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן, שהגיע לארץ לביקור בזק. "באתי לקדם כמה יעדים: לעבוד עם שותפנו להרחיב את ההפוגות כדי להוציא עוד חטופים ועוד סיוע פנימה", אמר בלינקן. "ראש הממשלה הבטיח שישראל תחדש את המבצע הצבאי ברגע שחמאס יפסיק לשחרר חטופים. לישראל יש את הזכות לעשות הכל כדי שהטבח ב-7 באוקטובר לא יחזור, החמאס לא ישלוט בעזה, ולא יהיו לו היכולות לחזור על זה".
לפני מסיבת העיתונאים, בלינקן השתתף בישיבה של קבינט המלחמה, ושאל את הנוכחים כמה זמן תימשך המלחמה. שר הביטחון יואב גלנט השיב לו: "המחויבות שלנו לניצחון לא תלויה בזמן. הניצחון זה השבת חטופים ופירוק מוחלט של היכולות הצבאיות והשלטוניות של החמאס. זה לא ייקח שבועות אלא חודשים". בלינקן הגיב ואמר: "אני לא בטוח שיש לכם חודשים אלא פחות", וגלנט אמר לו: "אין יחס מתאים של מחבלים שנצטרך להרוג כדי שזה ייחשב ניצחון אלא רק להשמיד את החמאס".