חמאס טען אמש (יום שלישי) כי אחת האסירות הראשונות שישוחררו בהסכם עם ישראל תהיה אסראא ג'אבעס, שעליה נגזרו 11 שנות מאסר באוגוסט 2016 אחרי שהורשעה בהצתת בלון גז ובפגיעה בשוטר שנפצע באורח קל. ג'אבעס זכורה גם כאסירה שביקשה לעבור ניתוח אף קוסמטי על חשבון המדינה, אחרי שנפצעה בפיצוץ בלון הגז - וסורבה. אם אכן תשוחרר, היא צפויה לחזור לביתה בג'בל מוכבר.
ישראל, נזכיר, הודיעה כי בעסקה - שבה ישוחררו אסירים ביטחוניים נשים ונערים - לא ישוחררו כאלה שהורשעו ברצח.
1 צפייה בגלריה
אסראא ג'אבעס
אסראא ג'אבעס
אסראא ג'אבעס

לקראת הסכם דרמטי - כותרות נוספות

הכותרת
המסרים השקטים של מוחמד בן סלמאן
21:52
הפיגוע התרחש באוקטובר 2015, וג'אבעס הודתה והורשעה במסגרת הסדר טיעון בניסיון לחבלה בכוונה מחמירה. למעשה, יחד עם הזמן שבו שהתה במעצר, הייתה אמורה ג'אבעס להשתחרר לכל היותר עד שנת 2026.
השופט יורם נועם קבע בגזר הדין כי "האידאולוגיה הרואה בפגיעה ביהודים באשר הם במטרה להפוך את המפגע ל'שהיד', היא אידאולוגיה מעוותת ורצחנית המבטלת כל ערך לחיי אדם". עוד הוסיף כי "באירוע ניכרה הנחישות של הנאשמת לפגוע בשוטרים". לדבריו, יש להחמיר בעונשים המוטלים על מבצעי פעולות טרור, לצורך שמירה על הציבור וגם לצורך הרתעה.
הפיגוע אירע כשהמחבלת נהגה ברכב בכביש 437, המחבר בין מעלה אדומים למחסום א-זעים. כאשר התקרבה המכונית לעמדת הבידוק, הבחין השוטר בנהגת לחוצה מאוד. הוא סימן לה לעצור בצד הדרך וכאשר ירד רגלית כדי לבדוק אותה - היא צעקה "אללה אכבר" ופוצצה את המכונית, באמצעות מטען שחובר לבלון גז.
השוטר שנפצע פונה לבית החולים שערי צדק, ודווח אז כי הוא סובל מכוויות בפניו. פרמדיק מד"א אהרון אדלר סיפר כי המחבלת הייתה בהכרה כשפונתה לבית החולים עם כוויות בכל חלקי גופה. כתוצאה מכך נגרמו לה חבלות קשות בפנים, והיא ביקשה כאמור לקבל ניתוח אף על חשבון המדינה - ונדחתה.
פורסם לראשונה: 22:37, 21.11.23